• Mosing

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Älgen & Resande, funderar på att "härda ut" lite till, det kan ju ordna sig av sig självt...

Galia, jag bar henne i sele ett tag idag men jag tror det är själva bröstet hon behöver. Det funkar ju ändå eftersom vi ar hemma båda två men vore skönt att kunna lämna över henne till sambon nån gång ibland... Han försökte mata henne härom natten men fick ge upp efter en timme och hämta mig. Hur gammal var V när han började suga på tummen? Och hur går det med lillan?! Och dig efter snittet? Kram

• Mosing

Stramalj, du är klok som en bok och jag blir tårögd av ditt fina inlägg! Vill ha dig här, håller tummarna

• Mosing

Ang Stramaljs erfarenhet av (avsaknad av) konflikter kan jag inflika att vi hade väldigt få konflikter med T (som visserligen bara är 2,5 år nu) när vi var hemma hela familjen i 7 månader, till stor del förmodligen tack vare att vi inte var stressade/slutkörda. Barnen fick sova så länge de ville och vi hade sällan tider att passa osv. Blir säkerligen andra bananer när den "riktiga" vardagen är här...

• Mosing

Älgen, jag slutade cold turkey. En kväll fick jag nog och la lillan ensam i spjälsängen helt enkelt. Hon var ledsen i ca 5 min och efter 15 min sov hon! Sen dess har hon somnat själv. Jag trodde ALDRIG det skulle funka med henne. Hon var ca 6 mån då. Lycka till!

• Mosing

Jossan, vi har 19 månader mellan våra och syskonvagn inhandlades när lillan var en vecka. Används nu väldigt sällan (T 2,5 år). Mitt tips är att vänta och se om behovet uppstår. Hoppas du mår bättre snart!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8