• Mosing

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

asap skrev 2012-03-27 14:24:02 följande:
    Mosing - Jag skumläste och fattade att Liv redan kunde sitta och gå!
    Visst är det skillnad andra (eller tredje ) gången! Skönt att allt går bra!

Haha, jomenvisst kan hon det!
  • Mosing

Chiqita, oj oj oj vad du får stå ut med alla möjliga känningar innan fl! (hmm, kanske lät lite ironiskt men det var det inte menat som)  Själv vaknade jag 03.20 i söndags morse av en (mild) värk och direkt kom de ungefär var femte minut  2½ timme senare hade jag 4 värkar på 10 minuter och ringde förlossningen (hade det gjort mer ont hade jag ringt tidigare, nu kände jag mig inte riktigt säker på att det var dags). Vi var inne en knapp timme senare, och efter 4½ timme där var L född. Totalt 8 timmar från första känningen, smidigt (fast det onda slapp jag inte undan ) Håller verkligen tummarna för att det är dags för dig nu. Du verkar väl förberedd och laddad! Kram

• Mosing

Barbabok, jag var hemma 2 v innan BF (med FP) för lillan. Vår fsk hade inga problem med att ha honom där heltid, samma sak gäller vid semester fick jag veta när jag frågade. Man vill ju hinna vila, det är ju själva syftet med att gå hem tidigare än BF (tycker jag iaf).  Hoppas du kan vara hemma och vila - utan mygel. Samtidigt vill man kanske inte fråga för mycket, beroende på vilka svar man får...

Chiqita, ut med lillebror nu!  Min BM har båda gångerna sagt att jag "inte sett mogen ut" (ren okulärbesiktning ) när jag varit i v 40. Och sen har jag ju inte träffat henne förrän på förlossningen/BB flera veckor senare, så de har väl öga för sånt

Vill bara kort skriva också att grannen som förlorade sitt barn var förbi här idag med en present till lillan, byxor och kofta som hon sytt själv. Hon stannade en bra stund, höll lillan och så fikade vi. Jag är så imponerad av henne, och hon verkar såå himla trevlig. Jättetråkigt att de ska flytta, jag önskar att allt hade blivit som det skulle i stället Gråter

• Mosing

Barba, det är så ledsamt att läsa om hur du har det Du skrev att ni inte hade det bra när du var i samma vecka (ung.) med J, men det blev alltså bättre sedan? Kan ju ge lite mer hopp om att det ska bli bättre snart igen i så fall. Har du fått tag i honom nu? Ler iaf lite när jag läste att du tyckte lustgas och bedövning förtog upplevelsen och minnet. När jag låg med värkar nu sist tänkte jag att jag önskade att lustgasen gjorde mig mer lullig så att jag inte skulle behöva uppleva allt (smärtan) så tydligt  

Snuppis, vi har sagt att sonen inte får godis än men han är ju inte ens två år så det respekteras (än så länge). Hans farmor och farfar går dock bara och väntar på att få sticka till honom nåt... Farmor försökte övertyga mig att kexchoklad med blåbärs- och banansmak inte var godis för några månader sedan  

AochJsMamma, klart du är välkommen tillbaka!

• Mosing

Glassgrisen, stort grattis till lillan! {#emotions_dlg.flower} Fint namn också Det blev inte som du tänkt dig men ni mår bra... Det blev alltså inte så bra? Skriv mer när du har tid och ork. Kram

Chiqita, vilken ljuvlig bild på barnen!

Galia, trist att det inte blir som du hoppats/önskat med fl  Själv hade jag gärna sett ett planerat snitt i kalendern när jag närmade mig BF. Alla är vi olika Bra att du har lite tid på dig att smälta detta. Stor kram!

Barba, jag känner inte till dyktekniken i detalj men tror att jag gjorde nåt liknande, dvs jag djupandades i stället för att snabbandas (som vi lärde oss på profylaxkursen inför förra fl) och tänkte verkligen på att slappna av och inte arbeta mot värken. Tyckte det funkade bättre än förra ggn, men det kanske helt enkelt inte gjorde lika ont den här ggn. Svårt att veta. Funkade iaf bra med kombinationen djupandning och lustgas för mig Mycket märkligt beteende av mannen din, måste kännas väldigt olustigt (minst sagt) för dig.

• Mosing

Barba, klart du får ventilera här men jag instämmer med Galia om att det kanske känns bättre i samlingstråden? Hoppas på bättring i och med att han vill prata iaf.

Galia, jo då fl gick bra men det visste jag ju inte innan Jag var rädd för smärtan helt enkelt. Men tyckte inte jag kunde "fega ur" ngr veckor innan BF och boka snitt, kändes irrationellt att välja en stor bukoperation av det skälet Och jag fick ju som sagt rätt i mina tankegångar om att det skulle gå bättre andra ggn, även om det inte direkt sa "slurp" Se nu till att få upp järnvärdet så det inte blir en prematur, v 30 låter lite i tidigaste laget kan jag tycka... Och visst kan man få aurorasamtal för snitt, vet en FL:are som fått det (och skrivit om det i sin blogg här). Stå på dig!

Snuppis, det verkar vara väldigt svårt att uppskatta bebisens storlek i magen när man går mot slutet. En bloggare jag följer fick vid ett TUL 5 dgr innan fl veta att hennes bebis vägde ca 3,5 kg. I själva verket vägde han 5,5... Min mage följde sf-normalkurvan (var t.o.m lite under kring v 35), och bebis vägde 4,8 kg. Kan säkert vara tvärtom också. Hoppas det utvecklar sig bra (=lagom) iaf, och inte finns anledning till nån oro!

Chiqita, bärsjal eller sele, hmm... Min lilla L sover så gott i sin vagga hela dagarna så bära behöver jag inte alls Har precis sovit själv i nästan 1½ timme, så skönt. Tufft liv som tvåbarnsförälder hittills Hur är Hugo på nätterna?

Ego, första dagen som mannen jobbar idag efter pappadagarna. Mao min första morgon med båda barnen inklusive dagislämning. Och det gick strålande! T skötte sig fint, somnade om med mig och L efter vällingen. Första ggn han klarar av att sova i samma säng som L, tidigare har han blivit så exalterad och bara ropat "bebis bebis" när han ser henne i sängen på morgonen Och sen kom vi iväg till dagis nästan i tid (med påklädda, nybytta och mätta barn)! Men det var uteslutet att jag skulle hinna äta någon frukost, får jobba på det

• Mosing

Glassgrisen, inte konstigt att du var trött! Bra jobbat av dig tycker jag Alltid kul att läsa om fl förresten. Kram

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8