30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Pysslig, nej jag var nog otydlig. De fyller upp FP i max 12 månader, men man får inte dela upp den tiden på flera kortare perioder (t ex 3*4 mån). Sambon visste inte detta nu med T och kände sig lite snuvad på konfekten för han vara "bara" hemma 6 mån i sträck, och kan nu inte få extrapengen om/när han tar ut fler dagar för T när syskonet kommit. Han skulle därför alltså vilja vara hemma med lillasyster i 12 mån, medan jag tar ut FP för T i så fall.
Assar och Elsis, tack för värdefull input. Det är lätt att fastna i ett tänk, i det här fallet att fsk nästan är ett måste. Jättebra att få in andra/s synpunkter också.
Igår köpte vi huset i fråga iaf, känns toppen. Ser fram emot att inte behöva kånka både T och lillasyster uppför två trappor från källaren (där vagnen bor) Och att kunna köra in sovande bebis i vagn i huset (och själv lägga mig på soffan med en bok och en kopp te), inte behöva sitta på en parkbänk och vänta tills bebis vaknar Ska raskt ställa T även i den kommunala fsk-kön i området (till den privata på samma gata köar vi redan) och sen får vi väl se hur det hela slutar...