30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Hormonstinn, jag säger som Sara, så har jag bara känt när bebis blev riktigt stor i magen. Skönt med en bättre dag!
Hormonstinn, jag säger som Sara, så har jag bara känt när bebis blev riktigt stor i magen. Skönt med en bättre dag!
Zenobia, grattis till Edwin! Så söt så jag blir tårögd Men hoplappningen låter inget vidare du... Stor kram!
Kikar in snabbt (läser då och då) och berättar att RUL förra veckan gick fint, ser ut att vara en lillasyster till T (som alltså är en pojke) I övermorgon är jag halvvägs! Har kräkts ett par gånger senaste veckan, men inte alls innan dess trots rejält illamående - skumt Kram till er alla!
Underbart mrs Fisk!!!!!
Å tack för alla gratulationer
Norrlandssyster, har bestämt missat att gratulera dig - grattis! Min förra grav. gjorde jag UL hos en gynekolog som tog 300 kr som för ett vanligt läkarbesök. Då blev det ju dessutom gratis med högkostnadsskyddet efter 900 kr
Barba, testat Gaviscon? Jag fick det rådet av BM igår, och banne mig om det inte blev lite bättre med mitt illamående. Tycker inte Lergiganet hjälper nu (i v. 21). Så här hade jag definitivt inte när jag väntade T...
Persefone, instämmer till 100% i irritationen över att det är så olika mellan landstingen! Har inte drabbats personligen, men lider med de som gör det.
Assar, ett "slurp" är härmed beställt till mitten av mars
Å tack igen för fler gratulationer
Norrlandssyster, nä fy så tråkigt Ska man verkligen behöva göra ett privat VUL efter ett sånt besked? Tycker du ska ringa MVC som du skriver. Kram
På tal om risigt bemötande vid befarat tidigt mf... När jag var gravid första ggn skulle jag till mvc-läkaren för KUB-remiss. Hon ville göra UL för att se så att jag inte var längre gången än vad jag trodde (v. 10). UL visade dock "bara en tidig graviditet", men läkaren sa att maskinen var väldigt dålig Hon tyckte att jag skulle ringa min gynekolog för ett VUL - min gyn var dock på lång semester. Då tyckte hon jag kunde vänta tills jag eventuellt skulle få göra KUB-UL 4 veckor senare, "eller gå till gynakuten om du är orolig". Tack för det liksom... Jag gick till gynakuten senare samma dag (de blev sura över att hon hänvisat mig dit, men kunde ändå ta emot mig) och konstaterade sedan MA
Lena, grattis till Ville och hans första steg!
Barbabra, usch och fy Blir så ledsen över att vissa människor sätter alkoholen framför sina familjer. Är för mig helt obegripligt, och samtidigt så pass vanligt. Skickar en stor kram.
Norrlandssyster, när jag fick MA tog symptomen också slut snabbt. Illamående tycker jag verkar som ett gott tecken. Håller tummarna för er!
Barba, underbart med lyckat VUL, och att det förhoppningsvis reder ut sig med mannen.
Zenobia, tack BF är den 14 mars.
Anna, hua så många allergier!