Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Barba: så tråkigt att du inte fick något gehör...

Ida: låter underbart!

Ego: här har kampen mot eftergravidmagen börjat på allvar. Kör plankan minst 1 tillfälle per dag och lite träning av ben, balans och armar.
    I morrn besök av hälsosyster och förhoppningsvis koll av vikt på lillebror

• chiqita

Hälsosyster var på besök idag och vikten visade + ca 500 g på 9 dagar.. H väger nu nästan 4500 g och storlek 56 börjar redan se aningens liten ut.. Övertygad nu att jag har grädde i boobsen..

Synd bara att de krymper ner sen.. Efter A började de verkligen se ut som taxöron.. Men att storleken kan gå upp efteråt har jag svårt att tro på.. I så fall beställer jag en sådan uppgång efter H

Plankan tycker jag är super. Har förhört mig med flera och den ska gå fint.. Tror dessutom att den har redan börjat ge resultat.. eller om det är önskad inbillning
    Gör även rockringsrörelser när jag borstar tänderna, gäller att utnyttja tiden

Nu dags att sova.. Natti!

• chiqita

Sarah: ahh då förstår jag

Tyckte under eftermiddagen att det såg ut som lillebror vuxit ännu mer och att storlek 56 kanske börjar bli lite liten.. Så för skojs skull gick jag och hämtade en 62a.. Den passar :-O lite för bred i ärmarna bara men på kroppen sitter den fint.. Äter fortfarande var 2-3 timme, så jag tror det är någon som tänkt växa fort alltså..

• chiqita

Jag som bestämt mig att inte ha napp till sonen heller, men med ett mattroll och en 3-årstrotsig tjej i huset omvärderar jag mitt beslut. Napp kan vara positivt också

• chiqita

Firren: jo det är ju just det.. Vi jobbar fortsatt på det men tror att vi börjar komma fram till någon typ av mönster..

• chiqita

Zenobia: mjo.. Fast Hugo verkar ha mer ät- än snuttbehov så nu övar vi på att ersätta matningen med napp tills minst tre timmar gått..
    Blir för påfrestande att mata minst 1 gång i timmen och eftersom han klarar sig 3timmar på natten borde det funka dag också tycker jag :-P

• chiqita

Barb: oj vad härligt, bara 20 dagar kvar!

Galia: hehe jo han har ju det

Ego: Jaha nähä.. Idag vill han inte ta nappen, under natten har han ätit var timme och om inte maten varit framme på sekunden lagt till ett illvrål, i tillägg bestämde storasyster att det är morgon redan kl 6 och nu är jag en trött mamma med spända bröst...
    Men det är ju fredag och helg, så i morrn får mannen ta honom! *svänger runt i en fredagsdans*

• chiqita

Intressant diskussion om hormonet oxytocin på Efter tio (TV 4) i dag... Hur det påverkar och hur man ökar det. Då inte enbart gravida utan alla..

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8