Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Kollar bara in en kortis och ögnar igenom vad som skrivits idag.. Trött och lätt huvudvärk idag, men har i a fall premiärgått med liggvagnen idag

Glassgrisen: förstår att du blev trött.. Tänkte själv att "jag måste ha en paus" efter ca 2-2,5 timme på fl och då hade jag "bara" haft värkar i 4-5 timmar

Mosing: det varierar.. Han har nog inte helt funnit sina rutiner ännu.. I förrgår ammade han ca varannan timme och i går vid 1, 5 och 8.30 på morgonen.. Tror det var ca var 2-3 timme natten till idag. Men igår.. Shit så det ömmade i mina bröst och i tillägg åt han lite men rätt ofta under dagen.. Får se hur natten blir

Kramar!

• chiqita

En skum sak.. Igår fick jag precis som med Agnes extremt ont i magen när jag drack mjölk, och Hugo gillade det inte heller.. I tillägg ngn typ av allergisk reaktion när jag åt äpple.. Någon fler som blivit överkänslig mot vissa saker under amningstiden?

• chiqita

Mosing: det jag menade var dock att det var ömt för att de var sprängfulla :-P ..men det kan ömma i dem när jag ammar i början med, fast inte bara i vårtan utan i hela bröstet liksom.. Bara de första sekunderna och jag tror det är för att mjölken rinner till...

Firren: jo det gick över efter att jag slutat amma.. Äpplet jag tog idag gick dock bra men mjölkprodukter tänker jag hålla mig undan..

• chiqita

Ida: huu vilken dag. Jag hoppas du köpte massa choklad och att du får en bättre dag i morrn...

Barba: stackars vilka smärtor..

• chiqita

Grattis igen och välkommen Selenea!!!

M73: Här  i norge säger de att man kan börja i 3e trimester men i Sverige har jag läst från v 35..

Kasper: Vad härligt att få svar på vad som troligt orsakat blödningarna och så skönt med bra KUB-resultat  

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Sarah och Milla: Intressant att fler märkt av problem under amning.. Fast er glutenintollerans höll i sig? Jo jag dricker ingen mjölk men har haft lite i teet varje morgon. Inte alls mycket och det verkar gå bra för H också. Vi får helt enkelt testa oss fram

• chiqita

Gosh.. Har inte fått långa stunder för mig själv i dag.. Hann nätt och jämnt kasta mig i duschen förrän lilleman skrek efter mat igen.. Anar sömnlös natt och produktion av mer mjölk och spända bröst i natt/imorrn.. Lille hugo har ätit var1-1,5 timme idag och nu ikväll med 30-50 minuter emellan gångerna.. Undra om han tänker bli en lång kille Drömmer 

• chiqita

Någon som vet vad hallonbladste gör för amningen förresten? Läst att det är bra men inte på vilket sätt. Mjölk har jag ju så det räcker så det vill jag inte ha mer av.. 

• chiqita

Barba: lycka till idag!

Verkar som sådana ätdagar som igår kan vara positiva också. Fick sova 5 timmar i sträck x2

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8