Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Tittar in en snabbis. Visst är det så att bröstmjölk ska vara bra mot segt slem i näsan också..? Har en lite förkyld kille med svårigheter att andas och saltvatten funkar kortvarigt, går inte att suga ut det (men jag hör det där inne)... Frågan är bara, hur fasen får man in mjölken i näsan i så fall? :-P

Ida: fått med mig att din mamma är hemma igen (jippie!!) Jobbigt med trotsfaser eller vad det är.. Förhoppningsvis väger de goa stunderna över de tunga..

En annan magfråga.. När försvinner den där ploffsiga efter-bebis-magen efter FL? Vill ha väck min nu..

• chiqita

Ida: Aldrig!!! :-O det går inte för sig... Tror du en choklad-diet gör tricket?

Har en liten förkyld Hugo med täppt näsa i famnen, men han har i a fall gått upp till 3990 (vägde 3340 när han föddes och 3190 2 dagar senare..) Nu åter fokus på saltvattensprayen och hökövervakning av den lilla näsan..

• chiqita

Zen: han är 15 dagar idag

Barb: jo tycker allt utom själva fl kändes mer den här gången...

• chiqita

Älgen: "tumme upp"

FruFisk: lycka till idag!

Bustösen: är du kvar här inne? Hur har det gått, är bebis framme?

Zooombie!!!!!! Ännu en natt m täppt Hugonäsa, magont blöjbyten, hunger... Inte många timmar sömn... Hej fru huvudvärk! Zzznaaaark...

• chiqita

Galia: vet du att det är bättre med fluorskölj efter att man kastat upp, eftersom tandborstning sliter på emaljen desto mer efter den onda magsyran..

• chiqita

Har redan fått göra en första utrensning bland kläder.. Storlek 50 utvuxen.. Med Agnes höll det mycket längre, men detta är visst en kille som tänker växa...Massa fina kläder som inte hanns med att användas.. Förvånad

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Sarah: oj vilken tur att det löste sig med jobbet men vad knepigt arbetsvillkor du verkar ha..

Galia: jo finns ju de som får hoppa över 50 helt o hållet, men H såg ju ut som han skulle drunkna i de som nyfödd och så vips hade han vuxit ur de på en vecka..

• chiqita
    Barba: tråkigt med vattkoppor, fast bra att hon får det så pass liten ändå.. Lycka till på Tul!

pysslig: jo visst är det tråkigt.. nästan så jag funderar på om vi inte ska försöka oss på en till ändå..

Glassgrisen: jo amningen går bra här. Möjligen att H klagar på att han får sig en mjölkdusch ibland när han släpper..
     Jobbigt att det inte går så bra för er.. fast det är förhoppningsvis bara en vanesak för lillan.. Lät inte gott med det där tungbandet och att BM fick "långa till det" men det är ju ändå för lillskruttans bästa... 

Asap: hehe.. tja varken jag eller min man är ju speciellt långa så det är väl inte så konstigt att han fick börja med 50 i a fall... men nu verkar det ju som att han fått bråttom med sitt växande.. Tänkte ju att 56-62 blir lagomt till sommaren och har köpt en del kortärmat i 62, men jag får kanske tänka om där..   
  • chiqita

Älgen: Visst är det, och eg borde jag inte bli så förvånad för dagtid äter han ju ca varannan timme. Ibland på natten med.. fast just i natt väntade han i nästan 6 timmar

• chiqita

Barba: stackars liten...

Galia: mjo borde det, men om han fortsätter i samma takt är han ju uppe i strl 62 redan i Maj

Zenobia: här hemma har vi en kille som inte gillar att frysa så tror inte enbart kortärmat är så uppskattat redan.. Men man kan ju ha en kofta eller ngt över
    Jo kläder är svårt, men som tur är har jag inte köpt så mycket nytt då jag tänkte rätt könsneutralt med Agnes

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8