30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Barb: stackars med en sådan rumskamrat och ont.. Tur att du har en söt gosse som kan skänka dig glädje
Barb: stackars med en sådan rumskamrat och ont.. Tur att du har en söt gosse som kan skänka dig glädje
Barba: välkommen hem!
Kasperina: grattis till lyckat RUL och en trolig tjej
Här rullar det på med amning och nu stundar nytt klädbyte. 62 fungerar på längden, fast efter gråtiga byten pga trånga kläder blir garderoben uppgraderad till 68 till vår 2-mån pojk :-O
En fråga, är det optimistiskt att tro att jag kan börja jobba när han är 8 mån? Hur länge måste de amma/få ersättning?
Tänkte kanske splitta på mammapengen m en 50% tjänst och spara lite mammadagar.. Känner mig så fångad med amningen... Knäppt? Så här tänkte jag inte alls med Agnes
Resande: Låter ju fint att det går an.. Måen det jag egentligen funderar på är kanske hur länge de måste amma för att få viktiga ämnen mm. Alltså, om man slutar, hur tidigt behöver de inte någon ersättning... Tänkte att jag kanske kan morgon, kvälls och kanskenattamma ngn gång och att ge honom vanlig mat/gröt/välling på dagen..
Tack för alla svar om amningsavslut Just nu längtar jag extra mycket efter den dag jag kan börja introducera mat då Hugo verkar ha ytterligare en av sina ökningsdagar. Jag känner mig bara passiv ibland och less på detta.. Är det normalt att känna så? Ngn typ av förlossningsnergång eller bara en övergående fas? Ska ringa BVC i morrn och höra med dem.. Det som skrämmer mig lite är att känslorna blir liksom starkare..
Ang likhet. Hugo är mest lik pappa och Agnes lik mig, men i vissa positioner är H så lik Agnes som bebis, fast oftast ser han ut som en Hugo
Firren: spännande! Med risk för att låta pesimistisk drogs jag själv med starka förvärkar i 3 v innan det körde igång, men kanske var det kroppen som förberedde sig bra eftersom när fl väl gick igång var den både snabb, effektiv och smidig
Håller tummar att du slipper vänta länge dock
Galia: låter som ett tufft men troligt bra samtal. Skönt att rensa ur och dra upp det du känner så det har möjlighet att bearbetas ordentligt.
Hoppas du fått sova ordentligt i natt!
M73: såg inte till dig i bf-tråden.. när är du beräknad till?
Pandoras: du har ju också bf snart, hur känner du?
Firren: kan ju tillägga att mina förvärkar började ju bli kraftiga 4 veckor innan bf och du är ju faktiskt på upploppet med ca 2 veckor kvar bara
Galia: Ahh det stämmer ju - amningsdimma
Mosing: jo normalt enligt en kollega, inte ringt ännu men får ta det i morrn.. Hon menade att det är en typ förlossningsdepp, men helt normalt alltså
Firren: Exakt som dig tänkte jag att jag kanske klarar att andas mig igenom värkarna och är mer tålig än andra, men när det väl var igång så visste jag nog det egentligen, fast efter alla falsklarm vågade jag inte helt tro på det.
Men när det faktiskt var på g så kunde jag knappt gå när jag hade värkar för att det kändes så.
De höll för mig i sig i först 1 minut med 3,5 min paus ca, därefter gick de ner till pauser på ca 2,5 minut. När det varierade med 1,5-2 minuters paus ringde jag in och bm tyckte jag skulle komma in på en gång. De varade fortfarande i ca 1 minut och i bilen på väg in kom de med ca 1-1,5 min paus. Därefter kom de med 1 min paus och höll i sig i 1 minut tills lilleman var framme.
Att du har förvärkar beror bara på att kroppen håller på förbereda sig och försök, även om jag vet att det är svårt. att tänka på det med tacksamhet. Om kroppen förbereder sig riktigt bra kan det ju ge en smidig, kort förlossning och då är det kanske värt att stå ut med förvärkarna. Jag menar jämfört med en långdragen fl då..
Stor kram!