Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Billabong, jag brukar nog hålla minst 10 sek gånger 3 men klarar du längre så håll lite till

Tack för alla tips. Jo svårt att inte bära när man har en liten kille som bara vill bli buren hela tiden
    Piggley i Galia: ja utan selen skulle jag inte klara mig länge ..sjalen är dock för varm nu tycker jag...

Idag har plötsligt alla leder börjat gå ut ur led titt som tätt... Fattar inte, exakt som under foglossningen.. Kan den bara komma tillbaka rätt vad det är..? Helskumt.. Hade så redan i morse.. Får hoppas det är bättre i morrn..

Natt natt

• chiqita

Firren: hoppas natten varit fin
    Jo nog stämmer det med vänster sida och högerhänt.. Gör så hela tiden, fast jag försöööker variera men det är svårt. I tillägg har jag blivit svagare på höger sida då det alltid är v sida som tränas.. Men som sagt försöker att stoppa den onda cirkeln.. :-P

• chiqita

Piggley och Billabong: tumme upp

Resande, firren och Galia (hoppas jag inte glömt någon): nej inte skönt med lederna. Kan ju ha ett samband med träningen och mycket bärande så ska försöka ta det lugnt ett tag.. Bättre idag i à fall

Idag fick i a fall Hugo sina namn skickat till skattemyndigheten. Blev inte riktigt som tänkt utan William Emanuel som extranamn istället. Bestämde om oss idag
    I tillägg vägning och mätning samt 3-månadersvaccin med en febrig kille som följd.
    10 veckor och 3 dagar idag. Vikt på 6280 och ca 61 cm lång.

• chiqita

ÄH-dieten

Håller tummarna för Firrens förvärkar så de drar igång ordentligt... Nnnnnuu!!!

• chiqita

Hade hoppats få läsa om nykomna bebisar nu men de verkar inte ha så bråttom. Spännande nu när så många närmar sig

• chiqita

Beklagar så Zazz.. Kramar!!!

Stort grattis Snuppis och Firren!!!

Hoppas det går rätt väg för M nu Tessan!!!

Ego: har för första gången fått helt slut på mjölk.. Hugo har sugit och sugit och blivit sååå arg när det inte kommit något.. Ska köpa hem lite nödersättning i morrn och hoppas att det kommer igång igen..

Stora grattiskramar igen! Så skoj att läsa om fler trådbebisar. Nu hejas det på M73s bebis

• chiqita

Så härligt Zazz!!!

Resande: jo vila är väl bland det viktigaste men det är inte lätt med en morgonpigg Agnes..

Tänkte ersättningen som ngt extra nödfallstillägg, men även fast produktionen av mjölk har ökat verkar han inte helt förtjust i den.. Undrar om förkylningen kan påverka smak och kvalitet, någon som vet..?

• chiqita

Resande: jo det finns ju flera saker som kan påverka.. Mensen har jag ju hoppats slippa ett tag till så det hoppas jag inte.

• chiqita

Usch.. Supersnuvig och verkar som min mjölkproduktion minskat pga det, alternativt att Hugos behov ökat och att min kropp inte hänger med just nu.. Verkar inte ha tillräckligt nu igen, men trodde det var på g fast då ammade han inte på länge så det hann byggas upp antar jag.. Nu är det sur min och handsugning trots amning igen... :-/

• chiqita

Nu har Hugo fått lite ersättning i tillägg till amning. Vet inte vad det är som gör det men produktionen verkar bara ha avtagit sedan en vecka cirka.. Efter 60 ml ersättning och amning därefter var det en glad bebis som låg vid mitt bröst. Ersättningen gick ner efter lite trugande.
    Nu efteråt har han tömt det ena bröstet helt, men det andra är inte ens halvfullt trots att han ammade det ca 3 timmar tidigare.
    Han har ju vuxit som bara den och väger 6,3 kg omkring men plötsligt har alltså produktionen bara gått ner. Nu ligger han för en gångs skull nöjd och småjollrar. Vill ju inte sluta amma helt men om detta är skillnaden så går jag hellre över till ersättning kombinerat med amning om produktionen håller i sig.
    Tänker ge honom 60-90 ml till innan vi går till sängs sedan så kanske jag får sova mer än 1,5-2 timmar åt gången.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8