Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Måste bara få berätta, i dag så både bajsade vår Hugo på toa, och lyckades vända sig nästan helt från rygg till mage. Det enda som saknades var att få loss en arm som hamnat under magen, men utöver det så hade han faktiskt vänt sig! Lille killen börjar verkligen bli stor :-O

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Resande: Stor kram till dig. Som jag känner igen mig i det om att bli irriterad och få dåligt samvete efteråt. Fick ett utbrott på A härom kvällen och därefter extremt dåligt samvete. Bestämde när jag lugnat mig att gå upp till henne och berätta varför jag blev så arg. Hon satt i sängen och lekte medan hon såg film. (Var läggdags). Hon verkade inte det minsta påverkad och då kändes det enormt skönt att barn glömmer fort ibland, men jag hoppas hon uppskattade det i a fall.
    Kan nämna att det känns bättre nu när jag kan gå på gymmet och få lite egentid

• chiqita

Angående att bli förälder med 1 och 2.. Med Agnes kändes allt naturligt när hon kom, men desto mer funderingar innan. Amning och allt med mat, blöjor, utveckling har bara flutit på, men hela tiden desto mer funderingar "hur ska det gå när..." innan.

Med Hugo har det också flutit rätt bra, nu vet jag ju hur det "ska" vara. Då har det nog uppstått mer trötthet/frustration när saker inte varit som det "brukar" vara..
    Som att Hugo äter desto mer och oftare, det har slitit enormt på mig. Å andra sidan tog det 1 månad innan jag "vågade" gå ut ens med Agnes och med Hugo var jag ute och gick inom en vecka.
    Att landa i mammarollen första gången tog nog längre tid än med andra barnet. Å andra sidan tog det nog en månad innan jag landade i tvåbarnsförälderrollen med Hugo, och att det ska kännas naturligt att veta hur jag ska bemöta dem båda/Agnes som storasyster.
    Mer sliten med andra barnet, men jag tror det beror på hans konstanta ätande och att jag inte känner att jag får ta hand om mig själv..
    Upplevde att den där bebistiden när hon bara låg och sov i min famn var längre och mer avslappnad med Agnes, men det kan ju bero på att de är två olika individer med egna egenskaper, samt att inte tiden att bara kunna njuta av bebis-bebistiden finns på samma sätt med två små i huset. Agnes fyller förvisso 3 nu i Juli, men hon är ju fortfarande liten
    Summan av kardemumman är nog att det varit typ lika jobbigt att få andra barnet, men på ett annat sätt

• chiqita

Angående fl-tecken. Jag fick extremt ont i en akupressur-livmoderpunkt typ alldeles ovan fotknölen när det var typ mindre än en vecka kvar. Vet det för att jag masserade fötterna med en fotkräm typ var dag och en dag var det tokömt
    Minns att jag nämnde det för BM när jag var där sista gången och kom inte tillbaks på sista besöket en vecka senare eftersom han var framme
    Finns sådana punkter i reflexologi har jag för mig som man kan massera om man går över bf

• chiqita

Ego: har varit i bakmodus sista dagarna och bakat kanelbullar med marsipanfyll i mitten, 3 varianter chocolate chip cookies och två varianter sockerbullar, en med hallongömma och en med vaniljkräm i mitten. Och eftersom det blev vaniljkräm över var jag tvungen att göra en hallonpaj igår

• chiqita

Imponerande: Hugo somnade vid 11 i gårkväll, sov sig genom blöjbyte och vaknade för första nattamning nu Även om det bara var en engångsgrej var det skönt att få sova

• chiqita

M73: hehe, när jag läste ditt inlägg var jag säker att det var ett barns nøje att samla bajs, men låg visst lite mer allvar i det.. ta det lugnt nu, du är ju gravid kvinna Tungan ute

• chiqita

hm.. inget bajs i nattblöjan och inget i gårkväll.. Kanske inte ska använda finplaggen i dag då  

• chiqita

Zazz: Välkommen till fl:s trevligaste tråd

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8