Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Här närmar vi oss 7 kg-strecket vid 4 mån. När han föddes låg vikten på 3340, så från att kurvan pekat spikrakt uppåt har den nu börjat normaliseras.. Storleken på på kläder är dock närmare 74 eftersom detta ändå är en rätt bastant "liten" kille

I går hade vi för första gången i sommar en fin kväll. Vi hade turligt nog bokat in grillning och vin med ett vännepar med barn som därefter stannade över natten (trots att de bor 800 m bort ). Barnen somnade på ett kick trots att de var tre i samma rum. Föräldrarna satt uppe till sena natten (1.30, vilket ändå är sent för oss barnföräldrar ) och spelade, sjöng, drack vin, kaffe och öl.
    Men jag kunde inte hitta min man i morse, letade i alla rum och fann honom till sist inne hos barnen, i Agnes säng
    En superkväll!!!

I dag regnar det, igen.. Barnen är vakna så dags att göra frukost
    Hoppas alla får en bra dag!

• chiqita

Nu blir det kanske definitivt amningsstopp här, Hugos första tand kom igår :-O
    En sak till, kort efter drog han ihop benen när han låg på mage, så han låg på alla fyra.. Vem har han lärt sig det av tro..?

• chiqita
    Ahh, detta är så skoj! Ska gå en kurs i färganalys för kläder, makeup och accessoirer - vet ännu inte när den startar men det ska bli så kul att lära sig något nytt!
    Totalt ot men ville bara dela med mig av min glädje!
    (¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

mehh, så försvann halva mitt meddelande.. Demon

Postar det igen då... Ser i a fall så extremt mycket fram emot en kurs i färganalys av kläder, make-up och accessoirer jag tänker gå. Vet ännu inte exakt när den startar, men det ska bli så kul att lära något helt nytt!!! 

• chiqita

Ahh.. en annan fråga till er systembolagskunniga.. Är ni vinkunniga i tillägg? Min man har försökt hitta ett Marboro-vin (Nya Zeeland) som tydligen ska smaka väääldigt rökigt, och gott. Någon som har en gissning på vilket det är?  

• chiqita

Billabong: oj vad kul att du varit där! Tja.. Kanske ska lägga in det på reseönskelistan för framtiden

• chiqita

Firren: wow beresta vindistriktskunniga här inne Nu var det ett rött vin han söker, men dina tips lät ju också intressanta

• chiqita
    Måste bara helt OT tipsa om ett helt nytt spel till Iphone som min mans bröder jobbat på i 9 månader. I dag har det släppts på AppStore. Helt gratis att ladda ner och spela. Gillar du frågespel, ladda ner Quizkampen och utmana mig ”Twillstedt”. Du kan också lägga till egna frågor på http://feomedia.se/quizkampen
  • chiqita

Tessan: Vad härligt med så goda nyheter om M!!!!
    Mindre kul att du ska ha så ont.. men även om det känns hopplöst nu så kommer det att bli bättre igen. Försök att tänka positivt även om det är svårt. Kram! 

• chiqita

Mosing: Har hon börjat få smakisar? Hugo älskar sin gröt och är mer mätt som helhet sedan dess så kanske kan det göra något i positiv riktning?

Nu en fråga till alla. Finns någon språkkunnig som vill tjäna lite extrapengar på timmar under mammaledigheten? Maila mig i så fall på sweet_molntuss@hotmail.com så berättar jag mer  

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8