30+ som väntar/har fått syskon, del 8
SPC-flakes ska kollas upp.. Får försöka med vetekudde.. Hur lång tid tog det innan du märkte skillnad Piggley?
Buähh, mitt onda bröst ser nästan fyrkantigt ut på ena sidan...
SPC-flakes ska kollas upp.. Får försöka med vetekudde.. Hur lång tid tog det innan du märkte skillnad Piggley?
Buähh, mitt onda bröst ser nästan fyrkantigt ut på ena sidan...
Ellan: jo amningshjälpen finns ju här i Norge med, men jag tror vetekudde var det rätta
Piggley: ja vi får se hur natten går, men vaknar jag och har ont får jag väcka H. Risken är väl att om han bara sover så sussar jag också på.. Har i à fall blitt mycket bättre nu. Knappt tänkt på det onda alls under kvällen och klart mjukare
Whohoo, mjuka bröst idag!!!
Bärk.. när min mjölkstockning lagt sig får jag väääärldens bett i bröstet. De där vassa små tänderna är inte att leka med alltså.. Det gjorde ont en bra stund efteråt så nu är jag nästan tvungen att sluta amma helt så snart som möjligt. Minns bara inte hur man gick till väga..
Tips mottages tacksamt. Gärna tips på hur jag ska få Hugo att acceptera flaskan kvällstid också.. Han kan sina 5 månader till trots vara extremt bestämd på vad han vill och inte vill. Som idag när han inte ville ha vatten trots att han var törstig, när Joy matade honom med flaskan. Nej det gick bara an om han fick hålla flaskan själv..
När det gäller kvällsmjölken vägrar han den om den inte kommer direkt från mitt bröst.
Känner mig överkörd av något tungt.. Tror det kallas sömnbrist.. Vaken en gång i timmen från halv-ett i natt :-/
Nu fungerar det faktiskt med flaskan men han har inte ätit mer än 100 ml åt gången, max.. Och nu vill han INTE sova mer.. Zzznark!!
Jahapp, idag ammade jag nog för sista gången.. Eller ammade.. Kom väl fram något vattnigt när han sög, men oj så ont det gjorde.. Mitt bröst ville inte alls vara med på detta och utdrivningsreflexen var typ
Jo kanske liiiite ledsamt, men som sagt, mest skönt Men nu i kväll har produktionen plötsligt liksom kommit igång igen.. Fattar inte vad som hänt, men det ömmar och knölar sig lite i höger bröst. Då har jag inte ammat sedan den lilla provamningen i går morse, och den blev kort, samt var på vänster bröst.. hmm..
Psst.. Har varit på en (hemlig) arbetsintervju idag, i 2 timmar Han sa med en gång att han är intresserad i slutet av intervjun, men att det krävs en intervju till innan han kan ta beslut.. Hehe, spännande!
Ja kul men känns skumt att eventuellt byta jobb.. :-/
Ida: utklädningspartyn verkar vara på modet numer.. Piratparty, Minnie Mouse-party, prinsessparty.. Fiskdamm kan nog vara bra att ha på slutet, eller kanske skriva namn eller måla olika motiv/klistermärken på påsarna?
En kul aktivitet kan kanske vara tatueringsstudio, att de får välja var sitt märke att sätta fast..? Kan ju ev vara smart att begränsa tid för partyt..?