Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Från vilken ålder kan man ha bältesstol?

• chiqita

Tittar in en kortis.. Inte varit inne så mycket i det sista då det varit och är fortsatt home of sickness här.. Först Agnes, sedan Hugo, fast frågan om det var sjuka för det resulterade i en 5e tand. Därefter Agnes igen och sedan Hugo. Han sliter fortfarande med djup slemhosta och har svårt att somna till ordentligt. Nu i helgen har det blivit min tur.. först riktig nästäppa och nu har jag även fått riktigt ont i halsen. Pratar helst inte och att svälja är inte skoj.. Blöö.. inte direkt drömläge... :-/ Blivit tjockare i halsen under kvällen så tror det får bli en tur till läkaren i morrn.. 
    I tillägg har oljepannan bestämt sig för att slå av sig titt som tätt och både hus och varmvatten blir lite kallt.. :-/ 

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Nu har jag ett fullständigt OT-inlägg här, men vi har i dag lanserat en norsk quizkamp (quiz-applikation till iPhone). Det är min man och hans bröder som varit med och utvecklat den. I Sverige har den nått enorm populäritet och nu är utmaningen att få ut information om den till alla norrmän. Därför hade det varit otroligt tacksamt om ni som eventuellt känner några norrmän kan tänka er att sprida den här länken till appen. 
    itunes.apple.com/no/app/quizkampen/id585236940
    Spelet är gratis och enligt min mening superkul! 
    Kan även tipsa om att den är på gång att släppas till Android I första hand till Sverige och så småning om till Norge..

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Glassgrisen: vilken bra id'e med leksakerna! Tror jag ska försöka anamma..

Vilken natt.. Först drömde Agnes mardrömmar eller grät i a fall i sömnen fram till halvtre, därefter började Hugo sova dåligt fram till nyss.. Barx!!! Och mannen reagerade inte alls, trots att han sov femtio cm bort :-/
    Hugo ställde sig förresten här om dagen, utan att hålla i sig i något :-O Han kom bara upp i halvstående, men stod så i flera sekunder. Jag tror han håller på att bli stor.. Temperament har han också, fick värsta "utskrikningen" när jag bytte blöja för andra gången på kort tid i går, trots att det var tvunget b-byte..

• chiqita

Måste bara berätta. Varit uppe och vaggat och matat en liten täppt sjukling. Lagt ner honom i sängen och plötsligt fick jag höra ett litet ynkligt "mamma". Där stod han i sängen och sträckte armarna mot mig.
    Varit mycket mam-mam i det sista, då inte helt tydligt om det varit mat eller mamma, men nu var det ett klart och tydligt "mamma"

• chiqita

Milla: ja helt plötsligt var det inte lika jobbigt att vi var vakna mitt i natten. Idag känner jag mig helt däckad däremot..

Galia: stackars liten! Inga tips på vad du kan göra. Bara hoppas hon blir bättre snart .
    Kram

• chiqita

Firren: sitter på tfn så skriver kort.
    Konflikter ja, goa stunder har vi också upplevt. A är nöjd när saker går hennes väg. Att äta mat är oftast inte hennes väg. Sjunga och dansa är hennes väg men inte när lillebror kommer i vägen. Ibland leker de jagis och H kryper efter, kurragömma händer också, men så kommer de där tjuvnypen och fötter där de inte ska vara. Men som de sa på dagis är det positivt att hon säger till vad hon inte vill, ibland blir det lite väl mycket bara
    Så konflikter finns, men som tur är inte heeeela tiden och det är de bra stunderna som man blir glad över och gärna delar med sig av på fb etc

Galia: skönt att det går åt rätt håll!

• chiqita

Måste bara fråga.. Var det någon som hade stora problem av bäcken/foglossningar under graviditeten, märkte ni av det på något sätt en tid efter fl?
    Själv har jag alltid älskat att dansa på alla sätt men vid så enkla rörelser som att vicka höfterna knäpper det inne i höfterna och det känns som att det kanske inte är så bra knäpp.. Stretchövningar på massagen sist tog bort problemen tillfälligt i a fall. Nu behöver jag övningar som stärker bäckenmuskulaturen.. Någon som har tips? Gör plankan medan jag liksom vickar tårna men tänker att det behövs mer... Har ju ändå gått 9,5 månad sedan fl nu så jag tror inte kroppen kommer att fixa det här själv..

• chiqita

Tusen tack för alla träningstips! Detta ska anammas i morgon. Navelövningen kan man ju göra när som helst så den har jag redan börjat med

Asap: jag körde massor av plankan efter Higo och mina magmuskler har hittat bättre tillbaka nu än förra gången. Gjorde även magövning där man ligger med böjda knän på rygg och liksom smålyfter rumpan men med magen först och inte alls högt. Vet inte om du förstår av min beskrivning, vet inte heller om det var det som fick musklerna att hitta till rätt plats igen, men det kan kanske vara värt att testa

• chiqita

Välkommen Jossanjo och grattis! Tror ev jag känner igen ditt nick. Då hette jag Hormonstinn
    Jag är väl eg klar med mina två barn. En på 3,5 och en på 10 månader. Hon var strax under 3 år när Hugo föddes. Vi har kört med ståbräda ett tag men vi har inte saknat syskonvagnen.
    Min man önskar en trea om ngt år men jag vet inte jag. Med Hugo var jag dålig i 4-5 månader, kastade upp dag som natt tills jag började ta B6-vitamin. Så fort illamåendet gav sig kom foglossningen så min graviditet var inte det minsta rosig.
    Har dock kvar alla kläder, både bebis- och graviditet så man vet aldrig om jag ändrar mig i framtiden

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8