Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Grattis Elsis!!!

• chiqita

Resande: grattis till rörelser!

Vi4: grattis till lyckat kub!

Ja här hemma går det något skumt magvirus.. Började med Hugo i tisdags med uppkast följt av dålig mage och matlust.. Så i torsdags natt var det min tur och nu dålig mage.. Ingen feber och inte ont i kroppen men huvudvärken tar kål på mig.. Hoppas inte Hugo har ont i huvudet också.. han kan ju inte förklara...

Grattis till alla gravida om jag glömt någon.

• chiqita

Har jag förresten nämnt att vi har en liten 1-årig Hugo här hemma numer? Den 2 April 2012 var dagen då han kom fram. Nu har vi en liten kille som kan gå, stå, sitta, peka, säga titta, mamma, dädä, nejnejnej, kack (tack), vinka, klappa, visa om han vill ha något, säga till när han INTE vill något , dansa (läs gunga i takt med musiken) och han utvecklas ännu mer för var dag.

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Tack tack. Ja visst går det fort! Nästan för fort i bland. Även om inte den minsta bebistiden har varit min favorit den här gången finns det ju stunder som man önskar varade lite längre.
    Jag tycker nog ändå att den ännu lite härligare tiden har börjat nu med språkutveckling, rörelser, hur han lär sig att göra nya saker, att Agnes och Hugo kan leka tillsammans. Det finns nog inget underbarare än att höra hur de skrattar och leker tillsammans. Visst, inte varje dag det är skratt då, men de stunderna kan jag leva länge på..

Lycka till på Aurorasamtal idag Hemulen! Låter inte som den trevligaste upplevelsen sist.. Kram 

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Uppi: Stort grattis och ett varmt välkommen. Förstår tankar och känslor men att gå så långt och att det skulle vara fel igen, den risken ska vara minimal. Men jag har ju varit med om liknande själv och sista tiden innan provsvar har jag klättrat på väggarna. De sista dagarna är naglande. Då finns vi här så du kan skriva av dig hur mycket du vill. (Hoppas jag talar för alla) Stor kram och grattis igen!

• chiqita

Kaz: skönt att ni är hemma. Passa nu på att umgås med familjen och när du har lust/orkar bjuda in de andra så får den som kommer ta med fikabröd och mat tycker jag

• chiqita

Uppi, jag har i båda graviditeterna blivit sämre efter v 10 dvs då man eg ska börja må bättre. Med Hugo började jag spy dag och natt då.. Höll i sig till mån 5-6 då jag började äta Pyridoxin. (vitamin B6). Kort därefter blev foglossningen riktigt illa så jag var sjukanmäld 8 mån av 9, men det är en annan sak Kram

Jossan: så oerhört oproffessionellt... Tycker nog du ska göra något med det, om du orkar.. Kram!

• chiqita

Vi4: stackars som måste gå med detta blödande efter allt kämpande. Det gör ju inte rädslan att något ska gå galet mindre... Men tänker att det nog kan kännas lite lugnande att bm måste ha sett något som fick henne att säga att du nog får räkna med att ha det genom hela grav, för det var väl blödandet hon syftade på..? Även lite positivt att du ska få bli kollad utan att någon ifrågasätter dig. Stor kram!

• chiqita

Länge sedan jag var inne nu. Kul Hemulen med tvillingarna. Grymt imponerad att du klarat av två på en gång

Snow: grattis till pluss

• chiqita

Tror jag missat några gravida om jag fått med mig rätt..

Grattis till Gabi och Rödhaken också!
    Någon fler jag missat?

Hemulen: ingen erfarenhet av sådana tester men tummar för att det ska gå bra

Så kul med alla halvtidare!

Vi4: grattis till bra intervju!

Bakade igår så slänger in ett gäng bullar till alla

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8