Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Stramalj: diggade verkligen det du skrev om fen som kommer på natten. Tror du att man måste vara gravid eller kan hon komma ändå?

Anders vill ju ha en trea framöver men jag vill inte vara gravid igen. I o med att våra ärftliga risker för kromosomfel ökar med åldern och de naturliga med.. Därtill kan vi lägga till en stor portion illamående och massiva foglossningar..
    Agnes menar att man kan köpa bebisar eller trolla fram dem med en trollstav. Tja.. Hon har ju nästan rätt, men med den trollstaven kommer ju en graviditet

Vi5: bra bm!!! Se nu till att släppa allt och gå hem.

Uppi: i bland när jag läser dina inlägg vill jag bara ge dig en stor kram irl. Men du hade förmodligen bara blivit rädd om en vilt främmande kvinna kom hem till dig och kramade om dig Samtidigt finns nog inga kramar i världen som kan bota din stora sorg, som är helt oförklarligt att du ska behöva gå igenom två gånger. Jag hoppas verkligen att du har personer runt om dig som kan stötta dig och finnas där när du behöver. Dock är det nog sant att det är viktigt att komma tillbaks till vardagen med jobb och allt det innebär. Men tänk på det i morgon, eller när det känns liiite lättare att tänka på det. Kram!

Elsis: oj, det närmar sig nu. Känner ni er redo?

Resande: jobbigt med mer huvudvärk. Hoppas besöket hos bm går bra.

• chiqita

Vi5: vill bara tillägga att jag förstår att du blev ledsen men hon tänker bara på ert bästa. Kram

• chiqita

Firren: vi ger inte något annat. Till en början rätt stora protester när vi började med det men när hon upptäckt att det är vad som gäller har hon börjat äta mer. Inte så att hon måste äta upp allt men något.
    Har även att om man inte gillar något måste man ta det i munnen och smaka åtminstone. Det gäller även oss vuxna. Det har varierat från marstund till marstund vad hon gillar/inte gillar så ibland har hon kommit på att hon faktiskt tycker om det hon först inte gillade. Har upptäckt att det de andra dagisbarnen ogillar tycker inte hon heller om..
    Om hon inte äter upp maten får hon heller inget annat typ frukt, mackor och sånt. Inget krav att hon måste sitta vid bordet när vi ätit klart men om hon vill ha något annat får hon äta mat först..

• chiqita

Kan tillägga att vi bor ju i Norge och här äter de mackor till lunch så att bara äta mackor på kvällen fungerar inte i mina ögon, lite därför jag tycker det är så viktigt att hon får i sig lite "riktig" mat..
    Kvällsmacka kan hon få om det inte blir för nära nattning eftersom hon blir väldigt törstig när hon äter macka och för att undvika nattliga olyckor...

• chiqita

...och om hon bara vill ha ris/potatis/kött/pasta eller enbart något annat som vi redan tillagat och ställt på bordet så får hon det, men vi tycker det är viktigt att hon lär sig smaka...

• chiqita

Vi5: åhhh Stora kramar. Sådana känslor är inte kul Skönt att de kommit fram välbehållna!

Elsis: Så klart det är

Skyline... Kom ut nu *lockar med fingret och mysiga lammfällsbäddar*

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8