30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Spännande Jemema!
Galia: oj vad jag känner igen mig i tanken. Trodde verkligen att jag skulle vara dålig för alltid, men det blev bättre ändå! Hoppas du blir bättre snart, suger att vara dålig.. :-/
Spännande Jemema!
Galia: oj vad jag känner igen mig i tanken. Trodde verkligen att jag skulle vara dålig för alltid, men det blev bättre ändå! Hoppas du blir bättre snart, suger att vara dålig.. :-/
Pixer: jo då.. Själv går jag upp och ner.. I dag ner. Lukas har inte gått upp jättemycket men i a fall långsamt åt rätt håll. Det dumma är att han endast går upp när jag ger ersättning i tillägg och idag när jag bestämde mig för att försöka pumpa efter amning som han inte verkade helt nöjd med. Då kom det knappt 10 ml på bröstet som han inte ammade. Känns så lönlöst att fortsätta kämpa när jag inte klarar att producera tillräckligt. Samtidigt vet jag att han mår gott av de ämnen han får från mig. Just nu känner jag mig bara så värdelös. Jag kämpar och kämpar och det händer ingenting liksom Som sagt, mina känslor åker bergochdalbana och minsta lilla får mig rakt ner i skoskaften.. Blir väl inte heller bättre av att han varit förkyld ett par dagar..
Storasyster har blivit förstaklassare och är så stolt när hon kommer i håg läxboken.
Hur mår ni?
Snow och Pixer: jo delamning får det bli.. Bara det stt det verkade vara på G och plötsligt känns det som det går tillbaks till noll.. Å andra sidan kan det ju vara att han fått ökat behov och att min kropp inte hunnit med behovskurvan. Idag har det känts som att mitt förråd varit mindre.. Dricker amningste, fänkålste 1-2 koppar om dagen.. Tycker inte att det hjälper men kanske för få koppar eller så har kanske inte min kropp återhämtat sig helt ännu.. Var ju trots allt allvarligt sjuk..
Jemema: hejjar på bebis att komma ut nu!
Så söta ni är. Tack för stöttande ord. ???? Jo i går var han verkligen extra hungrig. Märkte det på natten när jag var tvungen att ge ännu en portion ersättning.
Vet att pumpningen inte är samma som bebis men det är inte helt lätt att inte lägga märke till det, speciellt när det bara kommer mindre och mindre..
Pixer: 2-3 månader minsann.. Ja då ligger jag lite i lä.. :-P
Ska säga till mina hormoner att hålla sig i schack och fortsätta kämpa då. Får jag bara till det under natten är det ju smidigare än att fippla med ersättning.
Läst att öl är bättre än amningsteet.. Inte förtjust i öl men vad gör man inte.. Mörk öl ska visst vara bäst så får ta en tur till butiken.
Jemema: vad gör du här inne? :-P Säg till bebis att komma fram nu, och hjälper inte det, gå en längre promenad Lycka till nu!
Grattis Jemema, äntligen är hon här! Mår ni bra?
Siggan: jobbigt att det inte tar sig. Själv har jag gått på akupunktur innan både Hugo och Lukas. Om det var den som gav oss Lukas vet jag inte men tror det var den som hjälpte med Hugo. Oregelbunden cykel som plötsligt blev regelbunden.
Grattis förresten till förstaklassare. Agnes började också nu i höst. Blev 6 år i Juli.
Åh, era stackare med illamående och uppkast.
Galia: ja nästan exakt så tänkte vi också. Maken har ju alltid velat ha tre medan jag varit nöjd med två, framförallt med tanke på illamåendet och foglossningen med Hugo. Men så ändrade jag mig en dag och tänkte "blir det ytterligare 9 mån helvete så är det bara 9 månader av mitt förhoppningsvis långa liv, och resultatet är det ju värt". Nu blev det inte riktigt lika illa som sist, men ändå 7-8 månader sjukskriven och resultatet är definitivt värt alla krämpor.
Ego: igår bestämde jag mig för att sluta kämpa med amningen. Ammar så långt det går natt och morgon. Dagtid underhållsammar jag bara men räknar inte med att han blir mätt på det. Ersättning äter han nu 150-180 ml åt gången. Han ökar extremt och min kropp har inte chans att hänga med.
Att ta det beslutet var bara så skönt. Att slippa stressa över att jag inte räcker till. Amningste, fänkålste, mat som främjar amning, och som inte fungerar.. Alla sådana stressmoment kan jag lägga åt sidan nu. Vill han ha mammamat kommer han få det men jag kommer sluta sträva och stressa över att han inte blir mätt.
Avslutar med en bild på skrutten som fyller 8 v på måndag
Åååh, underbara nyheter för er Snow! Jag blir så enormt glad för er. Hoppas, hoppas, hoppas nu att det fortsätter åt rätt håll! Kramar!
Grattis till bra KUB Galia!!
Mosing, tänkte precis som dig. Minns över huvudtaget inte RUL-bm..
När det kommer till förlossnings-bm minns jag dock. Och det som var så skoj den här gången var att jag förlöstes av hon som var min grav-bm förra gången, och hon hade precis börjat jobba där igen efter ett längre uppehåll. Nu var jag på en mindre, naturlig klinik å andra sidan, där man har en nära relation till alla som jobbar där.
Coolt Anceka. Hur långt och hur var det? Var du väldigt aktiv innan?
Snow: åh så tråkigt med väntan men hoppas, hoppas att allt går vägen nu!
Galia: underbart m fladder! Minns känslan.
Resande: surt med fogkänningar. Om möjligt, försök hitta en träningsform som fungerar trots det. För mig fungerade "sittcykel" på gymmet. Kändes fantastiskt att kunna vara lite rörlig ändå. Gå gick inte alls...
Snow: när det kommer till besked var Anders tvungen att ta det med både Agnes o Hugo. Med Lukas tog jag det själv. Satt med hjärtat i skallbenet när jag såg det missade samtalet och ringde tillbaks. Känslan när de sa att det var en frisk kille var obeskrivlig. Hoppas du får uppleva samma lycka!
Btw, varför fungerar inte mkp för er? Hoppas det är ok att jag frågar. Missat om du berättat innan. Kram!
Snow: ahh, kan ju vara att de haft många felaktiga svar pga otydligheter.. Hoppas, hoppas det går vägen nu.. Kramar!