Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Trevligare har det ju varit..Lite annan dag än tänkt. Kraftig smärta, frossa och riktigt dålig form i morse. Ambulansfärd då jag o L var ensamma hemma. Trolig infektion i livmodern o ligger nu på sjukhus. Anders tar med L t gbg där barnen e på liseberg. Blir kvar med antibiotika så får vi se sen. Men tror de sa 3-4 dagar när han åkte.. Bara att vänta ut det..

• chiqita

Nu först har jag fattat hur dålig jag faktiskt varit. Vågar knappt tänka på vad som kunde hänt om jag inte ringt ambulans när jag gjorde. En infektion i livmodern som olyckligt ledde till blodförgiftning. Kunde gått riktigt illa om jag väntat och de duktiga sköterskorna här på sjukhuset är imponerade att jag hämtat mig så snabbt ändå.
    Sjukt tacksam för livet, vänner, familj och framför allt för den intuition i mig som fick mig att slå det där samtalet. Vilken tur att de kunde börja rätt behandling av mig så pass tidigt trots att de inte var helt säkra på vad som var fel, men att det var fel, riktigt fel..
    Nu väntar jag bara på att blodproverna ska visa att infektionen ska gå ner ännu mer och längtar efter att få komma hem till min familj igen. <3

• chiqita

Tack! Precis fått svar att första prov var fint. Väntar på de två sista och om de också är fina får jag åka hem idag ????

• chiqita

Jag har precis fått klartecken, efter denna penicillindos får jag åka hem och kurera mig vidare!!! ????????????????????

• chiqita

Spännande Galia, tummar hålls, och grattis!

Jo läskigt var det. Min man vill inte tänka så dramatiskt men klart han är glad att jag är hemma. Jobbigast just nu är allt vatten jag fått i kroppen.. Säkert gått upp 4-5 kg bara så där.. Men hoppas det ger sig snart..

• chiqita

Hehe, Skikkelig trebarnsmamma i natt. Hugo vaknade ledsen. Ville ha in kuddar och täcke, snuttisar och ipad till vår säng. Bara att gå upp och hjälpa. Agnes som låg i vår säng vaknade och hjälpte mig trösta sin bror samtidigt som Lukas också vaknade upp och ville amma. Hugo började spela ipad. Agnes tog bort den och jag förklarade att man inte spelar ipad kl tre på natten. Efter en stund låg alla barnen med mig i dubbelsängen och sussade/ammade. Plötsligt ville Hugo till sin säng. Tillbaks med alla saker samtidigt som Lukas ammade. Efter en stund åter i sängen och ammade. Hugo ropade då; mamma, jag måste kissa. Han lyckades sätta sig själv men fick inte på blöjan igen. Mer gråt, fick lämna Lukas och avbryta amning, ledsen Lukas, ledsen Hugo. På med nattblöjan, sa natta till Hugo som försvann till sängen och började spela iPad. Somnade efter mycket styr med nöjd Lukas vid bröstet och hörde "A B C D.." Sjungas på Hugos padda. Skönt för pappa Anders som var borta i natt. Han hade förövrigt inte fått plats i sängen när vi var som flest..

• chiqita

Pixer: huu, då var lite avbruten sömn ingenting
    Ja vi klarar mer än vi tror. Mammor är superfantastiska när det gäller, och ännu mer annars också

• chiqita

Oj, vad fort det gått på slutet Jemema. Håller tummar att du slipper vänta för länge. <3

• chiqita

Så kul med nygravida! Grattis också till resande!
    Inte kul med illamående däremot.. Hade ju hjälp av stark B6-vitamin med Hugo men märkte inte av samma med Lukas. Å andra sidan åt jag B-vitaminer innan jag blev gravid nu så kanske det gjorde skillnad. Var ju sämre med Hugo så vem vet..
    Hoppas ni slipper det snart.

Här hemma bråkar 3.5 vecka gammal Lukas med tät näsa och tjockt slem. Stackars liten.. Tur att det finns droppar med saltvatten som lindrar..

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8