Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Hej tjejer.
    Lugnt i tråden nu. Hoppas alla haft en fil jul- och nyårshelg.
    Själv ska har jag fått tid för moderkksprov i morrn och trots att jag redan gjort det tre gånger börjar nervositeten komma krypande nu. Ev blir det inte något i morrn heller utan först om en vecka. Det beror på hur långt gången jag faktiskt är. Enligt sista mens går jag in i 11+ i morrn men enligt egna beräkningar och svar på det tidiga VULet är det snarare 10+ i morrn. Å andra sudan kan tidiga VUL visa fel så vi får se hur det blir. Det som är lite spännande dock är att jag kommer att få ultraljud först och se det lilla livet som ställer till både illamående, svårigheter att sova nattetid och dubbelnysningar.

Massa kramar och god fortsättning på 2015!
    (¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Mrs firren: det kan ta 2-4 veckor innan man får svar. De måste odla provet för att se alla kromosomer.. Sist tog det 3,5 vecka... Gissa om jag gick på nålar... Så kommer det bli denna gången med tror jag.. Kanske illamåendet kan distrahera mig... Hehh..

• chiqita

Mosing: hehe.. Kanske du blir känsligare för kyla och frukosten är så kall att du blir lätt förkyld

För mig är just dubbelnysningar ett gravtecken. Brukat börja v 7-8 och sedan håller det i sig. Dubbelnysningar och känslig näsa.. Just nu kan jag inte med smaken eller doften av vitlök, lukten på vår köksspray och diskmedel.. :-P Smakade sötlakrits igår och fyyy vad det smakade, men salmiakpudrade, hårda karameller - mums!

• chiqita

Blidde inget prov. Beräknat v 10+4 så äl kom 3-4 dagar senare. Som jag trodde var jag kortare än beräknad sista mens men inte riktigt en vecka. Kul att få se den lill* dock

• chiqita

Ny tid nästa måndag. De gör tester måndagar och tisdagar. Måndag kl 9 sticker de...

Liten var 3,4 cm. Såg ut som h*n vinkade där inne.

• chiqita

Vi5: Tack som frågar

Vet inte helt. Antingen är det så att jag kanske har en normal graviditet den här gången, eller så har mitt ätande av B-vitaminer före och under graviditeten gjort skillnad. Sista dagarna har det varit varannan-dag-mående. En dag mådde jag så bra att jag började tänka på att jobba igen. Dagen efter päck.. Nästa ok. Kunde shoppa, vara lite normal och nästa blä igen. I går och i dag har jag inte fått i mig vitaminer. De flesta dagarna uppkast morgon och därefter bra eller dåligt. I dag var mindre bra så jag hoppas i morgon blir bättre i o m att jag ska göra provet också.

Skönt ändå att jag får någon dag bra och inte bara dåliga dagar.

• chiqita

Mosing: prov i morrn kl 9.00.

Ja fördelen med att bo i Norge är att de godtar sjukskrivning pga illamående. Min läkare vet ju hur dålig jag var sist så han ifrågasatte inget alls. Kändes skönt

• chiqita

Provet taget. Lyckades inte sjunka i dvala som andra gånger men låg prickstilla och fick beröm av läkaren. Efteråt svimfärdig och höll på spy. Hulkande och livrädd att det skulle vara negativt. Man ska ju inte anstränga sig. Fick ont i ryggen av det hela men väl hemma var det över och nu är jag vrålsugen på pizza

Tänker ligga i sängen resten av dagen och inte göra något. Nu kryssar jag bara fingrarna för att det är en frisk krabat och hoppas veckorna till svaret går fort.

• chiqita

Poison: det kan inte vara tänder som bråkar? Har för mig att de kan irritera mer på natten..

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8