Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Resande: även jag blir förvånad över läkarens reaktion. Så länge barnet följer kurvan och inte är underviktiga förstår jag inte varför man ska noja.. Med Hugo slutade jag amma helt vid fem månader och jobbade med ersättningen ca 1-2 mnd till tror jag. Han var inte direkt förtjust i ersättningen så minns inte exakt hur länge vi fortsatte men vid 10 månader drack han i a f bara välling och åt vanlig mat.
    Du känner ditt barn bäst så gör som det passar er bäst tycker jag

• chiqita

Poison. Agnes hade också en sådan period efter Hugo. Möjligt att det började lite innan men det minns jag inte. Dagarna gick blandat ok, värst var nattvätningen. Märktes att det var jobbigt också för henne. Efter ngn månad började vi med krysschema. Var gång hon gick på toa fick hon kryss och när schemat var fyllt fick hon en valfri glass eller liten leksak. Vid fyra år slutade hon även med kvällsvällingen (hon vägrade innan) och då gick det mycket bättre.
    Håll ut, det blir bättre!

• chiqita

Måste bara säga, Malta är fantastiskt!!! Varmt, gemytligt, charmigt, inkluderande, öppet, vackert. Här har vi upplevt det mest fantastiska restaurangbesöket någonsin, på Maltas bästa fiskrestaurang i Valletta. Mannen hade bokat bord där på min födelsedag och personalen var ett stort plus
    Om ni inte varit på Malta kan det klart rekommenderas. Inte kostade resan så mycket heller och det finns barnvänliga hotell

• chiqita

Läste att pudra potatismjöl ska suga upp det blöta och därefter bara dammsuga bort. Ättika kanske kan hjälpa på något sätt?
    Kram!

• chiqita

Kanske svår fråga men är det någon som vet om man kan träna ihop magmuskler som inte gått ihop riktigt efter graviditet? Kanske gått för lång tid nu..? Frågade min läkare om det för länge sedan och han liksom bara ryckte på axlarna, sa att det inte var farligt och att det var vanligt. Inget om att det gick göra något åt det. Skulle dock gärna gjort det om jag vetat hur. Någon av er kloka mammor som vet?

• chiqita

Helt vet jag inte men om jag lutar mig bakåt sticker det liksom ut i mitten, som en rand av mage längs med där musklerna inte vuxit samman, alltså lodrätt om ni förstår.. Vill få bort det.. Ngn typ av bråck tror jag det kallas..

• chiqita

Kamera- mobilladdare!!!
    Några kvinnor blir frusna om fötterna under fl och då är det smart med varma strumpor. Eget schampo, balsam, duschkräm, deo... Mammamjukisar som är skönt när man e nyförlöst..

• chiqita

Min kropp fortsätter dumma sig. Denna gång en 21-dagars cykel och extremt sparsam mens i 2 dagar.. Kanske var den tuffa fjällturen som satte igång kroppen för tidigt.. Hmm..

• chiqita

Spännande med så många bebisar på G. Snart händer det, plopp!
    Hoppas ni slipper vänta så länge. Kramar!!!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8