Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Wow, här har det ploppats ordentligt ser jag Stoooooort grattis till både Mosing och Anceka!!! Och vilken fart hon kom med Anceka! Vilken tur att hon inte hittade vägen ut redan i bilen

Kramar alla nykomna små välkommen!

• chiqita

Hoppar in med en helt annan och ot sak..
    En konstig och lite irriterande sak, har börjat svettas under armarna.. :-/ Spelar ingen roll om jag fryser på överarmarna så är jag svettig under armarna.. Vet att jag hade problem efter tonåren och använde absolut torr men det var minst 10-12 år sedan jag slutade med.. Någon som upplevt ngt liknande? Är det åldern? Känns som hormoner kan ha ett finger i spelet och de har jag som ni kanske vet, tydligen en hel del av...

• chiqita

Ledsen att jag hoppar in med ett helt egoinlägg som jag hoppas någon kan ge mig rådgivning på.

I morse kändes det på ett speciellt sätt när jag lyfte armen. Tyckte det såg lite annorlunda ut med och när jag kände efter var där två knölar. En långt upp och en långt ner. De ömmade rätt mycket men efter lite googling släppte oron. Inflammerade svett- eller hårkörtlar var så och om det skulle vara något elakartat brukar det sitta på djupet.

Nu på kvällen ömmar det ännu mer och när jag lyfter armen ser jag fler knölar. Någon känns mer än vad den syns men 3-4 nya knölar om ca 0,5-1 cm. Har inte rakat nyligen och förstår inte vad det är, de har ju kommit så fort.
    Tror inte det är något allvarligt men är det någon fler som varit med eller hört om det?

• chiqita

Tack för era svar.
    Mosing: exakt din beskrivning. Som finnar men som inte går att trycka sönder..
    Hårsäcksinflammation var jag inne på med men så skumt att alla blommade upp samtidigt.
    Har i o f sig tyckt mig börjat svettas mer sista veckorna, kanske också kan ha något samband.. Får se hur det ser ut i morrn..

• chiqita

Poison: kanske lite sent men när Hugo var liten fick jag rådet att ge näsdroppar och inte spray eftersom det ska hjälpa bättre mot täppan. Testat på mig själv och det stämmer. Jag har fått bättre resultat med saltvattendroppar än vuxenspray ibland.

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Poison: på Agnes kalas hade vi fiskdamm, sen hann vi inte mer lek med korvätning, tårta, presentöppning och lite fri lek/filmtittning innan föräldrarna hämtade. Kalaset varade i 2 timmar. Vi hade samtidigt 13 barn på besök.

På andra kalas med färre barn har de haft danslek så att de dansar tills musiken stoppar, då de ska stå helt still.

Våra filippinska vänner hade en variation på leken. Man jobbar i par och när musiken stoppar ska man ställa sig på en tidning. För varje stopp viker man tidningen en gång.

• chiqita

Fasen vad många gånger jag av misstaget att avbryta inlägg i nya appen, samt nästan tagit bort tråden som favorit av misstag... :-/

• chiqita

Vad kul aktivitetstips till kalas. Tar med mig både glasskiosk och tatueringsstudio för framtiden. Kan ju kanske ha glasskiosk i stället för tårta. Körst korvkiosk o efteråt glass

Var köper man små bägare? Finns de på vanlig butik eller nätbutik?

• chiqita

Vad skönt för er som får lite nattsömn med liten bebis i huset. Minns knappt hur det var med Hugo..

Men alltså jobb redan?!

Poison, har inte du fått bebis ganska nyligen?

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8