30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Poison: hehe.. Om testen jag beställt kommer i morrn testar jag nästa morgon. Jag och mannen kom överrens om att jag kan vänta på dem, eftersom om jag är gravid, inte kommer vara det mindre någon dag senare
Poison: hehe.. Om testen jag beställt kommer i morrn testar jag nästa morgon. Jag och mannen kom överrens om att jag kan vänta på dem, eftersom om jag är gravid, inte kommer vara det mindre någon dag senare
Poison: det gör jag nästan inte
Kunde inte hålla mig och svaret negativt... (Digitalt) Förstår ingenting just nu.. Kan det bruna ha varit ägget som fäste? Men så tidiga symptom? Fattar nada... Har ju mått så illa sista dagarna... Mår illa idag... Skumt...
Stramalj: så klart det kan vara.
Vad jag inte kan förstå däremot e varför jag mår som jag gör. Matt, kaffe smakar skit, kollegan har plötsligt börjat lukta riktigt unket, avsmak för vissa saker, vill inte ha godsaker, bruna flytningar i tiden för förmodad bim, trött, grät så mannen blev bombsäker på graviditet när jag såg ngt på TVn.. Så säker att han tyckte test var onödigt.. Också detta ökande illamående samt ömma bröst och minskad matlust...
Hormoner verkar i vilket fall ha ett finger i spelet... Blir bara trött på min kropp som inte kan bete sig normalt..
Snow: jo problemet här är att jag inte vet när jag ev har ÄL. :-P
Stramalj: hehe.. Jo visst känner jag igen min frustration men just dessa tecken var väldigt lika den gång jag faktiskt blev gravid med Agnes. Sen hoppades jag att min cykel skulle bli regelbunden denna gång och inte hålla på som sist med 20-60 dagars cykler.. Nu vet jag i a fall att min kropp blivit ännu bättre på att luras så nästa gång ligger jag väl på BB innan jag fattat att jag e gravid :-P
Firren: jo jag tempade förr men har ofta fått med mig en liten, snart femårig tjej på toaletten så det har inte funnits möjlighet att göra det varje dag.. Om man inte gör det varje dag så blir det inte tillförlitligt..
Mosing: jo när man vill något så är det klart att tankar kan ställa till det fysiska.. Denna gång har det dock inte varit svaga eller lite symptom.. Inte blir det bättre av att de håller i sig och blir fler. Som idag när jag plötsligt fick tydlig metallsmak i munnen.. Jag vet ju hur det ligger till nu..
Det jobbigaste är att inte veta hur kroppen tänker fungera nu. Om det ska vara oregelbundna cykler eller inte.
Alltså, kan man ha mens i form av ytterst sparsamma, färgade flytningar? (Ursäkta detaljerna). Försökt googla på det. Läkaren jag var till för ca en månad sedan sa att hinnan, eller vad det kallas var tunn förra gången. Tänk om den var ännu tunnare denna gång...?
Oavsett har jag satt upp ett annat fokus nu och tänker se till att bygga upp kroppen så gott det bara går. Löprundor och långpromenader står på agendan några gånger i veckan
Vi5: ingen aning... Helt stopp sedan söndag tror jag det var. Mellanblödning kanske.. Inget av det som jag brukar ha.. Eller ett påbörjat mf som inte kommit i gång.. Vi får se vad som sker.. Molningar i magen idag igen så kanske e tanten på väg..
Resande: tror på kropp som retas, men börjar jag spy får jag väl ta ett test, om jag inte får magsjuka då.. :-P Det löser sig nog med tiden..
Snow: ja underbart att vara ute i naturen och kul med nya muskler som börjat uppträda
Poison: glömde ju. Grattis till underbart UL! Fantastisk bild!
Mosing: wow! 3 mil på cykel i v 26!!! Själv var jag nöjd med min 1-milspromenad två gånger denna vecka, och jag e inte ens gravid.. Djupt imponerad av dina prestationer. Mår du bättre när du rör på dig? Tänkte själv bygga upp kroppen så den klarar att röras på om jag blir gravid igen
Jag tror jag gick upp omkring 11-12 kg med båda barnen. De har vägt 3,2-3,5 om jag inte minns helt fel. Vet en tjej i mammagruppen som gick upp runt 30 kg och bebis föddes normalstor. I hennes fall hade kroppen samlat på sig en massa vätska under graviditeten så den vägde nog en del. Hon gick dock ner alla kilo efteråt
Nr2: Usch för UVI men bra att du fått medicin. Får hoppas att du blir snabbt bättre.
Härligt med semester Nr2
Anceka: tänker att styrke ev kan vara något?
Mosing, så smart med hantlarna
Poison: min första tanke var Elias och andraval Oliver. Fina de andra med men tycker dessa passar bäst med Isak