Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Poison: De säger ju att det inte är ovanligt med små blödningar vid tiden för att man egentligen skulle ha haft mens. Nu är du så långt gången men efter som du sa vecka 21 så tänkte jag ändå på det.. Eftersom bebis i magen sparkar och lever om vet man i a fall om att h*n är kvar. Du skrev att du hade en blödning i vecka 14, vet du varför du hade den? Visst är det typiskt att sådan ska hända en helg men om du är orolig skulle jag nog ringt till förlossningen i a fall. Förklara läget och att du bor långt bort men att du skulle behöva lite råd om hur du ska tänka. De vet ju vad som ev kan vara vanlig orsak när ngn är i samma vecka som du.
    När du var på stora UL, sa det ngt om hur bebis låg i magen som ev skulle kunnat varit orsak till denna blödning? Om du blödde i vecka 14 efter sex kan det ev tyda på känsliga slemhinnor tänker jag..
    Jag är ingen läkare och har inga egna erfarenheter, men det finns ju de som blöder då och då under hela graviditeten men ändå resulterar med en liten bebis.. Hoppas blödningen håller sig borta och bebis sparkar lika starkt som innan. Kram
    (¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita
    Kasperina: Oj så kul att läsa om alla i samlingstråden. Var lite som att gå ner för memory lane med gamla nick och presentationer. Tänk, har blivit några år här på FL nu och jag är så glad att jag en dag för flera år sedan hittade en 30+-tråd.
  • chiqita

Mosing: jag kände tidigt fladder med Hugo så inget är omöjligt

Är det förresten ngn här inne som har erfarenheter med nattljusolja eller efamol? Funderar på om det ev kan hjälpa kroppen komma igång efter stavuttag..

• chiqita

Mosing: Jo jag testade det innan Agnes men när jag tog det i samband med att vi jobbade med Hugo märkte jag ingen skillnad. Var väl del p g a att jag läst att nattljusolja är bra mot hudproblem som jag blev nyfiken på att testa det. Fått extremt mycket finnar runt munnen i det sista. Eller, det kommer och går men sätter sig runt läpparna i omgångar och jag tycker det ser hemskt ut, så tänkte att detta ev kunde vara ngt för mig.
    Minns du vilket märke du tyckte vara bäst? Det skrivs att så mycket GLA som möjligt är bättre och efamol ska visst vara en av de bättre sorterna har jag förstått. Hittat en i England som har med GLA och samma innehåll av nattljusolja, 1000 mg.

• chiqita

Poison: om du har rastlösa ben och eller sendrag, skulle jag definitivt provat med magnesium. Var det som hjälpte mig när jag var gravid. Vitaminer och mineraler som framställts naturligt (hälsokost eller via mat) tas upp mycket bättre av kroppen. Apotekets tillskott är kemiskt framställda..

• chiqita

Stramalj: Vet inte om det är burkmat du testat med men Agnes vägrade mat från burkar, däremot älskade hon min mat. Tänker att allt är olika från bebis till bebis och det är bara att testa till du finner vad som passar honom.
    Var det inte så att man skulle testa samma sak tre gånger och därefter ngt annat? Har för mig att bm sa ngt om det.

Anceka: om jag utgår från mig själv tror jag också att du inte riktigt vågar hoppas. När man har risker eller erfarenheter av att det inte alltid går helt bra känns det kanske inte som att ett plus är det samma som bebis. För mig är det inte ngn trygghet med plus men efter positiv provtagning har jag fått starkare känslor för barnet i magen. Hoppas på bra och snabbt svar!

• chiqita

Ahh, allergier var det som påverkade. Lustigt, var säker att jag hört att man ska testa tre gånger för att det tar tid att börja tycka om ev. Minnet sviker visst på "äldre dar".
    Nu är ju inte jag sååå gammal (än) men när jag i dag snubblade över spårvagnsspåret så jag blev hastigt väckt ur mina tankar. Asfalten skrubbade upp min handlov, axeln fick en liten knäck och knäet en kraftig smäll. Flera som oroligt frågade hur det gick och just då kände jag mig riktigt gammal. Har inte kunnat lyfta armen idag då det ömmar ut i handen.

Usch, psd... Känner mig aningens splittrad när det kommer till napp. Ingen av mina två har velat ha det och om det nu skulle lyckas bli en tredje vet jag inte hur jag ska tänka. Men just nu vet vi ju inte ens om det blir ngn tredje. Längtan börjar däremot bli väldigt stark och jag som från början bara ville ha ett barn. :-P

• chiqita

Kasper: bara tänkte, är det inte normalt att man bara har råmjölk första dagarna efter fl? När jag fick riktig mjölk redan efter en dag sa de att det var väldigt tidigt och har för mig att svärmor pratade om tre dagar när jag låg på fl.. 

• chiqita

Glad påsk alla söta! Själva är vi i Tyskland och i dag ska vi på Tropical Islands. Vaknade med regnet på fönsterblecket så att vara inomhus i tropisk värme känns superbra

Grattis till bra resultat och en liten tjej Anceka!

Poison: tror du kan vara ngt på spåren och utökad sjukskrivning kan vara en bra id'e. Lyssna på kroppen och tillåt den må bra

Kramar!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8