Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Resande: nej testar gör jag först till helgen om symptomen håller i sig eller blir mer. Är ju inte säker på bim och hade innan Hugo cykler på 20-60 dagar så 29 dagar är ingenting.. :-P

I dag har jag varit extratrött, fast det kan bero på gårdagens tidiga morgon. Å andra sidan gick jag och lade mig kl nio igår.. Blev plötsligt medveten att min kollega har hemsk andedräkt igår, och det har hållit i sig. Om det beror på att jag fått bättre luktsinne eller att han slutat borsta tänderna återstår att få svar på Molar fortsatt i magen men blev inte det minsta gråtmild när en kollega höll avslutstal och började gråta, så kanske är det falsklarm..

• chiqita

När det kommer till barnvaktsfunderingar, go for it!! Har inte ångrat en sekund att vi har aupair. Hon gör å andra sidan lite mer än passar barn då.. Men för oss som inte har mor- och farföräldrar nära betyder det enormt mycket att få lite assistans och barnfri tid emellanåt.

• chiqita

Poison, jo kostar lite, här i Norge är lönen satt till 5000,- men straffavgifter för sen dagishämtning samt försenade och inställda tåg är inte heller billigt. Sen när barnen blir större är inte heller fritids gratis i Norge så vi har det nog så länge vi har råd...

• chiqita

Hmm.. kanske måste våga mig på ett test i morgon ändå. Brösten har börjat ömma mer under dagen, kaffet i dag var odrickbart och när jag tog en snickers i kväll smakade den kräk, var tvungen att slänga den. Är jag skengravid nu vet jag inte vad jag tar mig till.. men så hette jag ju inte Hormonstinn för intet tidigare... :-P

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Stenskenis och test som inte visas helt som de ska (ett streck i mitten i stället för höger) men borde sett det andra strecket ändå.. Tyckte jag ev kunde skymta något svaaagt men tror tiden hade gått ut och oavsett för svagt. Så nu vet vi det, lika hormonell som förr eller för tidigt test... Tiden får utvisa... :-P

• chiqita

Poison... tja varför.. i dag undrar jag det med.. Inte blir det bättre av att symptomen håller sig kvar heller.. Men nu har jag beställt cb, fast från England så när de kommer ska det inte vara för tidigt i a fall...

• chiqita

Spänningen och symptomen håller i sig.. Haft svagt rosa/brunt på pappret idag.. Tja, antingen är det mens på g, tidigt mf eller graviditet.. Hoppas så klart på det sista.. Började liknande med Agnes fast då som små blödningar.. Galet trött har jag blivit också.. Men men, bara att vänta ut det, men max en vecka till.. det vill säga när testen kommer..

• chiqita
    Vi5: vet inte när ÄL var så det har jag ingen aning om, men om jag ska gå efter molningar i magen är det antingen 3 eller ca 2 veckor sedan nu. Vet jag hade extremt ont i magen den 22 maj och det höll nog i sig i ytterligare 4-5 dagar så kanske mindre än 14 dagar också. Just nu blir jag halvt galen på min kropp. Jag bara väntar på att det ska köra i gång ordentligt eftersom jag har testat negativt i fredags, eller om det var fel på testet. Nu får jag vackert vänta på testerna från England. Vet att de är sända från distributören så nu har det bara med postgången att göra. :-P
  • chiqita

Poison: stackare... Och håller med de andra, skit i hur det ser ut hemma!!! Det är du som är viktigast så ta hand om dig nu, så gott det går..

Vi5: tja du.. Under natten inga flytningar, men under natten har jag börjat bli illamående med halsbränna. I morse klarade jag inte av frukost och gick på en promenad-jogg-tur. När jag kom tillbaks var det brunt igen, men bara lite. Därefter ingenting, men illamående.. Två kex till frukost därefter inget förrän eftermiddag då jag fick i mig två korvar på kalas, tårtorna rörde jag inte. Nu nyss började jag gråta pga en ledsen bebis på TV. Min man tror jag är gravid :-P
    Lite rädd för morgondagen och så här tidigt illamående har jag inte varit som gravid, om jag nu är det. Vet inte om jag klarar att hålla mig från att köpa test i morrn eller om jag klarar ha is i magen.
    Mitt mående påminner väldigt mycket om graviditeten med Agnes men som sagt, tidigare illamående. Samtidigt vet jag inte säkert att jag är gravid, men mår päck... Men är jag det är det välkommet

• chiqita

Kan tillägga att jag mådde bättre när jag var ute i morse så om rörelse tar bort illamåendet blir jag en fit mama, dvs om jag e gravid

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8