Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Aigee: usch för rotfyllning...
    Här hemma har vi magsjuka. A förra onsdagen, i natt fick mannen det och idag har jag varit upp-och-ner-mående. Mått päck hela dagen men än så länge inga uppkast.. Hoppas jag slipper. Inte haft det sedan jag var gravid med H och klarar mig gärna utan...

• chiqita

Stramalj: ja du.. Just nu undrar jag varför jag inte kräks... Varken dålig upp eller ner och det blir bättre om jag dricker så att vätskan kan gå genom kroppen. Extremt illamående till och från men det har hållit sig.. Vad jag vet om magsjuka går det inte att stoppa.. Konfunderad just nu...

Gabi: usch, inte kul när det går andra vägen heller men bättre det än att må som jag mår nu, känner jag... :-P

• chiqita

Nr2: förstår om du blir rädd. Bruna flytningar är gammalt blod. Finns dock kvinnor som har som en vanlig mens genom hela graviditeten med. Vanligt i början är att få små blödningar i samma tid som mensen skulle varit. Hoppas det har slutat nu.

• chiqita

Jag har alltid mått sämre kvällstid.. Det där med "morning sickness" har jag aldrig upplevt :-P

• chiqita

Såg melodifestivalen ikväll och blev så berörd av en låt och artist att jag var millimeter från att börja gråta, graviditetstecken?

• chiqita

Cilla: det där med handen. Jag hade något liknande efter Agnes. Gjorde ont inne i handen och ut i några fingrar på något obeskrivligt sätt, fast inte hela tiden. Kom dock oftare och oftare. Pratade med läkaren men ingen hjälp. Trodde jag fått ngn nervsjukdom men så nämnde jag det för min kiropraktor. Han sa åt mig att lägga mig på rygg nära en sängkant. Lägga armen rakt ut åt sidan samtidigt som jag tittade åt andra hållet och lät armen ligga så halva armen låg utanför sängkanten. Svårt att förklara. Stretchade så det nästan gjorde ont. Utförde denna övning några kvällar på raken, de sånger det gjorde ont och plötsligt märkte jag skillnad. Gjorde fortfarande ont men mer sällan och mindre. Efter några veckor blev det bättre och sedan bra. Kan ju vara värt att testa? Kram!

• chiqita

Mosing: vilken härlig reaktion. Inte behöver ni fundera på namn heller, blir det en tjej kan ni döpa henne till Simone

Anceka: så tråkigt med sämre siffror. Skönt ändå att ni är på samma linje. Kram!

Nr2: grattis till fint UL och fint att de följer upp så ni kan känna er ännu tryggare

• chiqita

Anceka: Till mig sa de 0,5% risk vid fvp och mkp och att de flesta mf efter prov ändå skulle ha skett eftersom det var något som inte stämde med fostret. Det som minskar risken att något ska gå fel är rutinerad provtagare samt att man ligger helt still under provtagningen.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8