Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Mosing: Låter underbart med lite semester!

Poison: Låter jobbigt med sådana nätter. Vet att jag fick gå ofta när jag var gravid men kanske inte så ofta. Vet inget om UVI men tycker som Vi5 att du borde kolla upp det. Bättre att vara på den säkra sidan tänker jag.
    (¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita
    Resande skrev 2014-05-22 08:04:23 följande:
    Chiqita ta en alvedon för det kan ju hjälpa mot smärtan oavsett vad det är. Man spänner sig inte på samma sätt. Prova med promenader och/eller en orgasm mot smärtan. smile2.gif Gör du båda samtidigt får du plus poäng. smile5.gifsmile2.gif
    Hahahha promenera fram en orgasm? Är det ens möjligt? Tungan ute
  • chiqita

Glukosbelastning, har aldrig gjort det men hört att det inte är det trevligaste. Bra att inte proverna visade på UV och bra att de skickade vidare ändå, för att vara på säkra sidan. 

• chiqita
    Resande: Jag vet inte om det är enklare som jag gjorde, men som jag förstår det du skriver s ammar du både dag och natt? Jag slutade först amma dagtid, mest för att det var enklare just för att man kan ge så mycket annat på dagen. Genom att han fick gröt och annat på dagarna så ammade han mer sällan på natten. När jag slutade nattamma var han nere i 1-2 amningar per natt. Det gick relativt smärtfritt att inte amma nattetid då vår aupar tog en natt med honom och flaska. Därefter gick det även bra att jag gav honom flaska, nästan som att han förstod. Nu var han väldigt liten när jag slutade amma, slutade helt redan vid 4-5 mån ålder då jag inte hade tillräckligt näringsrik mjölk med tanke på hans behov. Det var därför vi gick över till ersättning i stället. Närheten fick han ändå när jag gav flaska eftersom jag höll honom nära kroppen när jag gav ersättning. Tänker att välling på flaska också ger närhet.. Men jag vet att det finns barn som inte vill sluta amma. Med Agnes var det så, Minns dock inte om jag slutade dag eller natt först. 
  • chiqita

Nu behöver jag visa mammors hjälp. Är det någon av er som har barn med pollen? Hur förstod ni att det var just pollen? Hur behandlar man en liten tjej på fem år om hon lider av pollen?
    Orsaken till att jag frågar är för att Agnes en tid haft 2-3 nysningar per nysomgång. Hon hade det under 2 veckor ca 1,5 månad sedan, därefter gjorde nysningarna uppehåll. Sedan ca 2 veckor har de börjat igen. Först som förkylningsnysningar (en åt gången) därefter har de åter ökat först till 2 och nu ibland 3 åt gången. I går blödde hon plötsligt näsblod och hon har klagat på att ögonen kliar/gör ont sista veckan. Först trodde jag att det var ngn ögoninflammation på gång men det har inte kommit ngt gegg i ögonen. Tror mer och mer på pollen. Är det bara läkarbesök som kan ge en slutgiltig diagnos? Tips mottages tacksamt.

• chiqita

Tvätta håret varje kväll.. *lägger på minnet* Tror mer och mer på allergi men idag har hon inte nyst lika mycket, tror jag. Hon säger själv att hon nyst men inte hört något. Däremot har hon vaknat med lite blodfärgat, torkat gegg i ögonen nu två dagar på raken.. Kan ju ev finnas en koppling till att man ska tvätta av sig på kvällen...

• chiqita

Poison: åh din stackare som har så ont. Kan varmt rekommendera kiropraktik hos någon som har erfarenhet med gravida. Menar hon jag gick till var kiropraktor. Hon la som kuddar för att stabilisera bäckenet... Akupunktur kan kanske hjälpa? Med Agnes gick jag på gravidyoga och det var efter de passen jag var som rörligast.
    Sover med kudde mellan benen gör du säkert redan men nämner det ändå. Stark d-vitamin kanske? Menar det ska vara bra för ligamenten (rätta mig om jag har fel).
    Jag sov alltid i min amningskudde när jag väntade Hugo, band ihop den så det blev som en skål för rumpan
    Kramar!!!

• chiqita

Bahh!!! Är väl så skenis man kan bli men ömma bröst och när jag tryckte till lätt på det ena såg det ut som vätska. Tryckte lite till och då kom det ut vit vätska. Hade så hela förra grav och inget sedan jag slutade amma.. Mår illa på ett lite annorlunda sätt som jag inte kan förklara och molar i magen. 28 dagar sedan sista mens så om cykeln e normal borde jag ha bim idag tror jag. Vaknade redan kl 5 fast jag kunnat sova till sju.. Har i tillägg drömt en massa om bebisar i det sista så är nog aaaningens påverkad av dem

• chiqita

Poison: spårhund
    Hmm.. Mja, får väl se hur det utvecklar sig först... Kan ju lika gärna vara menshormoner som spelar mig ett spratt... :-P

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8