Resande: Jag vet inte om det är enklare som jag gjorde, men som jag förstår det du skriver s ammar du både dag och natt? Jag slutade först amma dagtid, mest för att det var enklare just för att man kan ge så mycket annat på dagen. Genom att han fick gröt och annat på dagarna så ammade han mer sällan på natten. När jag slutade nattamma var han nere i 1-2 amningar per natt. Det gick relativt smärtfritt att inte amma nattetid då vår aupar tog en natt med honom och flaska. Därefter gick det även bra att jag gav honom flaska, nästan som att han förstod. Nu var han väldigt liten när jag slutade amma, slutade helt redan vid 4-5 mån ålder då jag inte hade tillräckligt näringsrik mjölk med tanke på hans behov. Det var därför vi gick över till ersättning i stället. Närheten fick han ändå när jag gav flaska eftersom jag höll honom nära kroppen när jag gav ersättning. Tänker att välling på flaska också ger närhet.. Men jag vet att det finns barn som inte vill sluta amma. Med Agnes var det så, Minns dock inte om jag slutade dag eller natt först.