Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Åh vad glad jag blr att det kom en massa sparkar Poison. Blev först orolig att något inte var som det skulle och lättnaden när du skrev att havet stormade - så skönt!!!

Just nu, bara så där, översköljdes jag av en enorm våg med förhoppningar om att en dag kunna sitta ner och fundera på namn till en liten i magen. Jag hoppas såå at vi får möjlighet att följa en ny liten krabat upp i livet. {#emotions_dlg.flower}

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Stramalj: låter som en fas tycker jag, fast Hugo var så hela tiden första månaderna, tills jag började med ersättning och gröt. M a o var han hungrig och mammig för att han visste var maten var, typ.

• chiqita

Flera som närmar sig BF om en stund så om ni är osäkra på när värkarna är riktiga värkar Spola fram 4 minuter om ni inte vill se hela bilresan .. 

• chiqita

Poison: hur går det för dig? Hoppas du fått sova trots fallet och krämpor.

Själv fick jag mens i fredags, tror jag..
    Min kropp är ju ännu mer oregelbunden i dag än innan Hugo.. Fick första mens efter stavuttaget 4 mån senare, dvs typ mitten av maj. 30 dagar efter det kom en rosa-brunfärgad flytning i 4 dagar. (ursäkta detaljerna) Vet inte om jag ska ta det som mens eller inte. I helgen kom den igen, men bara 1,5 dag efter 10 v, eller 6 om man ska räkna flytningen. Trodde den skulle vara längre efter förseningen. Inte blir det väl bättre av att jag var milimeter från att kasta upp efter att jag blev brutalt väckt i gårnatt..
    Så här oregelbunden och konstig var den inte förra gången. Vet inte om det beror på att inte kroppen hittat sig själv ännu eller vad det är. Just nu känns våra planerade syskonförhoppningar extremt avlägsna..

• chiqita

Anceka: jo vet att det kan ta tid och bara därför jag klarat mig från testfingrarna.. Inte lust att testa alls faktiskt... Vi får se, är det samma efter semestern får jag ta ett snack med gyn...

• chiqita

Mosing: Nej denna gången har jag testat med efamol, jättenattljusolja.. Har dock inte märkt ens en minimal skillnad vad jag vet. Samtidigt är det väl troligt att det inte gör skillnad med en gång. Å andra sidan läste jag ngnstans, att bidrottninggele är positivt mot tunn slemhinna, Frågan är väl om det är p g a den som mina cykler är så oregelbundna. Kanske ska testa rosenrot igen.. hmm.. Akupunktur som jag har svarat så bra på förut verkar hittills inte ha gjort ngn skillnad alls den här gången.. i a fall inte synbar skillnad... 

Nr2: hehe.. om pojkgraviditeter är lättare är Agnes kille och Hugo tjej, fast de vet inte om det ännu

Anceka: så kul med ny vagn!  

• chiqita

Mosing, vilket märke tog du? Märkte ju stor skillnad första gången, ingen alls andra. Aldrig reflekterat över att det skulle kunna ha med märkena att göra :-}

• chiqita

Mosing
    Kollade på RR idag men hälsokost är hutlöst dyrt här i Norge. Får köpa när jag kommer till Sverige.

Var i a fall på akupunktur idag. Hon kände inte av alla hormoner i kroppen som sist så hon trodde att det var mens jag hade, även om den var sparsam. Å andra sidan kan det ses som framsteg att det var en riktig blödning denna gång och inte som sist.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8