Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Anceka, grattis här med och välkommen hit

Vi5: usch stackars lilla A. Bara tänker, när jag fick veta om mjölkprotein för egen del sa de att det tar 2-3 månader att bli av med det ur kroppen samt att man kan få skumma symtom under tiden. Vet inte hur länge sedan du slutade med mjölkprodukter men det kan säkert ta en liten stund innan det är borta från A's kropp med.
    Kan ju vara ngn typ av virus med.. Hoppas det går över snart.

• chiqita

Snow: Åh så fruktansvärt tråkigt..  

Låter kanske cyniskt men om det nu ändå inte skulle bli något, skulle i a fall jag tycka att det är skönt att kroppen upptäckt om ngt är fel och avslutat det själv i stället för att fortsätta graviditeten och få negativt svar på fosterdiagnostik i stället.. Hoppas med tummar och tår att jag inte tvingas till sen abort igen.. Om du förstår vad jag menar,,, även om det är svårt att tänka så nu... 

Hoppas du får stöttning du behöver från din sambo/man och omgivning. Varmaste kramar!!!

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Snow: Hm.. skumt att du kräks. Håller ändå en tumme för att det ska vara som du trodde från början och att det är din kropp som tror riktigt ändå. De mätte inte HCG när du var inne? Har du testat med ngt sånt veckotest från Clearblue? Den utgår väl från HCG när den beräknar vilken vecka man är i? 
    Förstår ilskan.. så kände jag med efter Tindra.. Ilska blandat med sorg, förtvivlan, hopplöshet, att jag gjort fel fast jag egentligen visste att jag gjort rätt.... Jag hoppas, hoppas att en andra undersökning visar att de haft fel. Vet en annan person som fick samma besked i typ samma vecka men som vid andra undersökning ändå visade sig vara gravid. Jag vet att chansen inte är stor men den finns ändå där så jag fortsätter att hoppas för dig. 
    Kramar!

• chiqita

Slår ett slag för näsdroppar. De kommer åt och löser upp på ett annat än spray. Rekommenderas klart överlägset av de läkare och sköterskor jag varit i kontakt med.

• chiqita

Resande: Agnes blev alltid megadålig i magen av fullkorn. Höll i sig till hon var typ 2 år... Hoppas inte magsjuka...

• chiqita

Åh Snow... Så ledsen för din skull... Det här skulle ju bara inte hända... Stora kramar!!!

• chiqita
    aigee skrev 2014-01-29 14:14:18 följande:
    snow: vi är ju ganska nyligen gravida många av oss och det hade ju lika gärna kunnat vara jag eller någon annan. Jag pratar gärna graviditet en annan dag men idag är vi med dig! Kramar!
    Så otroligt vackert skrivet. Om jag hade varit gravid nu skulle jag sagt det samma.. 

Snow: Hoppas inte det kom något mer. Mina tankar är och har varit med dig i dag och jag hoppas du inte behöver kämpa länge och att ni får chansen till ännu ett plus, ett hållbart sådant. Kramar!
  • chiqita

Oj, här har jag visst inte varit inne på ett par dagar. Jobb, utslag på A och hyresgäst som flyttat ut, utan att flyttstäda ordentligt. Tittar in som hastigast med ett stoooort grattis till Kate

• chiqita

Kloka svar du fått Snow. Själv minns jag ingen smärta efter den sena aborten, men å andra sidan var jag rätt mentalt bedövad så mitt minne från den tiden är inte det bästa... Hoppas det släpper snart för dig. Kram

• chiqita

Snow: inte konstigt att du känner dig tilltufsad.. Du bär ju på nytt "sår" som förhoppningsvis inte blir inflammerat, men det kommer nog lämna ett litet "ärr". Hoppas du får en fin tur i skidspåret. Kram!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8