30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Vi5: det får inte ta sig direkt eftersom vi behöver större bil om de blir tre, och den vi vill ha kommer ut först i början av 2015
Vi5: det får inte ta sig direkt eftersom vi behöver större bil om de blir tre, och den vi vill ha kommer ut först i början av 2015
Stooooort grattis Vi5!!!! Tänk vilken resa ni gått igenom och vilket fantastiskt underbart mål att nå. Tänka sig en söt liten (stor) tjej som tittat fram. Helt fantastiskt!!!! Kramar!!!
Mosing: Vi är mer förhandlingsbara om hon frågar snällt och visar ett gott beteende. Är hon däremot skrikig, tjatig och tror att hon kan gnälla sig till det hon vill är i a fall jag väldigt tydlig på att det inte är möjligt. Tror att mannen är likadan. Hon har testat våra gränser en hel del i det sista om man säger så. Men om hon har kunnat visa att hon kan lugna ner sig och fråga sansat i stället för att gnälla har jag gett med mig på en del.
Jag tror det är viktigt ändå att visa var gränsen går men att samtidigt lyssna på barnet när det har något att säga. Det vill säga, inte gnälla eller skrika.
Vi5: Jobbigt med taskig form och lite sömn. Får du järntabletter? Låter verkligen som att depåerna är låga. Precis så kände jag mig efter Agnes, kunde inte gå utan hjälp och då var det järn som behövdes tillsammans med C-vitamin för att kroppen bättre skulle ta upp det. Hoppas du mår bättre snart och när du behöver hjälp med något, var inte rädd för att fråga.
Åh, grattis till er lille pojk Lia!!! Tråkigt med starten men han får den bästa hjälpen han kan få.
Kate: huvudvärk.. Brukar inte det kunna vara ett tecken på havandeskapsförgiftning? Inte för att skrämma men var lite uppmärksam på det om det inte hjälper med mer vätska. Vet dock inte om det bara kan dyka upp i slutet av grav? Minns inte vilken vecka du är.. Sen viktuppgång kan ju även bero på att man samlar mer vätska. Kram!
Vi5: spännande med namntankar. Välj det som känns bäst och strunta i andras tankar
Uppi: som andra sagt, inte rr efter äl till mens om man vill bli gravid. För mig blev jag båda pigg och gravid första gången men andra gången märkte jag knappt av det.
Är ju naturläkemedel så kanske mumbo-jumbo men kanske fungerar det för den som har rätt förutsättningar.
Nu har jag bokat tid för uttag av stav. Den 15 januari sker det och igår la mannen förhandspenning på en Tesla model X (7-säters), så nu är planerna igång på allvar och jag ser faktiskt fram emot det
Plötsligt tog kvällen en lite annan vändning när jag väcktes upp av att min man nästan släpade mig ut ur Agnes säng, där jag somnat under nattningen. Väl nere möttes jag av vin, massa tända ljus och romantisk, sen middag. Nu efter filen "Mud" (sevärd) är det natta
Så söta julklappstankar era barn har. Här hemma låter det mest "jag vill ha", "jag önskar mig" ur A's mun
Måste bara berätta, i dag kom H bärandes på pappas snusdosa in till köket. Jag sa, det där är ju pappas, ge tillbaks den. Då sträckte han nonchalant handen, snett bak ryggen och sa "taaa", som om pappa skulle nå den från vardagsrummet. (Han säger ta både när han ger och får något ) Han såg så kul ut där han stod och lutade sig på benet liksom
Hahaha Cilla, såå underhållande och sött!