Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Vi5, högre hb, då kanske järntabletterna hjälper?!?!!! Grattis till att det äntligen går uppåt ändå!

• chiqita

Vi5: skönt att du får kollat upp det. När jag var gravid med Agnes var jag i gränslandet och jag hade mest klåda på vrister och handleder, bara lite i hand-/fotflatorna. När får du svar.

• chiqita

Kate: tipsar om stark (40 mg) pyridoxin (B6-vitamin) mot illamående. Receptfritt men ligger inte framme. Forskats en hel del om det i Tyskland och England

• chiqita

Stramalj: Härligt med fina värden med tråkigt med magen. Jag åt ju aminojern från Vitalkost när jag var gravid och hade inga problem med magen. Nu finns de såvitt jag vet inte i Sverige men om du har möjlighet att få det beställt till Sverige från Norge skulle jag klart rekommendera det. Alternativt hade jag kanske kunna beställa det åt dig och sända om du betalar portot. Har glömt hur länge du har gått gravid nu men om det är en stund kvar är det kanske värt det. PMa om du vill ha hjälp att få tag på det. 

Resande: Bra att du kollar upp det. Hjärtat är inte att leka med och speciellt inte som gravid. Hoppas du får fina resultat och kan sova lugnt i helgen.

Uppi: Låter som att du får stöttning och kan ta dig framåt igen. Förstår dina funderingar om ni ska våga er på ett nytt försök men som någon annan sa kan det ev vara bättre att inte tänka på det nu utan bara fokusera på er själva. Kram!

Hemulen: Härligt att se dig här inne igen.

Jossan: Hur går det för er? Hoppas att allt är bra! 

Stora kramar till alla er andra.

Totalego: I måndags fick jag nya bröst! ..eller ja, fick och fick, har ju betalat för dem men så nöjd jag känner mig! Det bästa beslut jag har tagit och en superfin present till mig själv. Idag fick jag se dem och duscha för första gången och jag var helt galet nervös innan men sådan glädje jag kände efteråt. Det bästa av allt, de är bara mina!  

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita
    Resande: Nej jag har inte haft mycket ont alls faktiskt. Tränade magen och ryggen lite extra sista två veckorna och kanske har det gjort liiite. En väninna tog sig inte ur sängen utan hjälp de första 4 dagarna men själv har jag kommit upp utan problem och stundtals t o m glömt av att jag är nyopererad. I dag var vi en sväng på IKEA dock och efter att ha varit där några timmar fick jag plötsligt som mjölkspräng i brösten. Det tryckte och kändes som att stödbandaget var för stramt så jag var tvungen att släppa upp det. Gjorde inte ont men var inte komfortabelt.. Som helhet får jag säga att jag trots allt har haft det rätt milt. Värktabletterna slutade jag med efter 1,5 dag eftersom jag inte tyckte att det gav något. 

Uppi: Du får unna dig det när du landat i allt och ni kommit fram till hur ni vill göra med flera försök eller inte... Förstår dina tankar att kanske ångra om du inte försöker men samtidigt förstår jag om du kanske tvekar. Skönt att du har ett team runt dig som du känner tillit för, det underlättar klart. 
    Jag kommer ihåg den där ledsenheten. Att det inte fanns något att göra men att jag ändå hade velat kunna finnas där för henne. Tror att det är bra att tillåta sig att vara ledsen och att släppa fram allt du känner. Hur tar han detta? Pratar ni om hur ni känner? Kram! 
  • chiqita

Resande: Före- efterbilder i tråden.. haha Nja jag tror inte jag vill spamma er med det.. Om ni vill kan jag kanske lägga upp bilder på min sida.

• chiqita
    Älgen: De var helt urammade och små redan innan jag blev gravid så det är först som ammande kvinna som jag känt mig lite kvinnlig. Så nu gjorde jag slag i saken och la inn droppformade på 255 gram.
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8