Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Asap: Tänk så olika det kan vara. Själv vill jag inte uppleva bebistiden igen. Eller, den kan vara mysig och jag gillar ju eg att amma men inte när det blir som med Hugo, heeeeela tiden :-P

Jag hoppar nog helst över både graviditet och de första sex månaderna men förlossningen kan jag ta

• chiqita

Tittar in med ett neggo inlägg.. Men.. Att vakna av att du fryser, näsan rinner, huvudet tungt att och hela du känner dig överkörd av en ångvält och att du inte fått någon sömn.. *böööp* Inte att rekommendera...Vet inte vilken omgång av sjuka detta är men fy attan vad less jag är på detta.. Och det kom bara på en dag... Som tur är gick jag hem efter halva arbetsdagen så kanske kanske undgick jag att smitta mina kollegor... Det jobbigaste med sjukan är nog att det sätter sig på mina bihålor första dagen.. inte efter några dagar förkylning.. Blä..

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Tittar in med ett positivt inlägg med.. Det händer saker i syskonkämpartråden,, *pekar och hoppas att det går vägen denna gång*

• chiqita

Galia: Nej vi har ju sådan lyx att vi har en au-pair här hemma så både jag och mannen jobbar 100% men nu får jag lite vilo/Hugotid då jag är sjukskriven denna vecka ut. Har också fått dem till att starta en utredning om varför jag får bihåleinflammation så lätt. Det går ju på ett kick samma dag som jag blir förkyld och tar ut mig totalt, Hela huvudet värker och gör det i sin tur svårt att sova, och sover man inte tar det ju längre  tid att bli frisk.. ond cirkel.. 
    Härmed tycker jag att vi bannlyser alla sjukor som finns för oss som är i den här tråden.  

• chiqita

Firren. Visst skiljer det sig. Tror i o f sig att H var kring 8 mån när han gick med vagnen, men han är samtidigt väldigt försiktig så idag 10 mån ställer han sig upp på egen hand, däremot finns inte ngn antydning till att ta steg.
    Ett annat ex på att det skiljer sig.. Här om dagen lät jag honom testa dricka ur sugrör, han var en naturbegåvning! Agnes hade fortfarande svårt med det tills hon var närmare två.. Men jag har inte upplevt henne som sen.. Fast visst skiljer det sig

• chiqita

Mrs F: usch, minns allt för väl de bett Hugo kunde ge och det var Innan han fick tänder. När hans första tänder på vid 4 mån var beslutet att sluta amma inte långt borta. Som tur för mig tog han ersättningen nästan direkt.
    Han klagade lite nattetid men det tog bara två nätter och han var en mycket nöjdare bebis efter jag slutade amma så med facit i handen var nog inte amningsmjölken tillräcklig
    Lycka till om du bestämmer dig för att sluta.

• chiqita

Då fortsätter jag hålla tummarna Stramalj!

Hmm.. Hörde Agnes tassa till vårt rum, men vart tog hon vägen tror ni? Joo, raka vägen ner i Hugos säng Vågar inte ta någon bild, men oj så söta, huvud mot huvud

• chiqita

Åh så underbart fantastiskt Stramalj! Såååå glad för er skull!

Kaz och Hemulen: stort grattis til er med!!!

Hemulen: om du inte redan testat så var B6-vitamin, 40 mg Pyridoxin det som hjälpte mig ur illamåendet. B6 är vattenlöslig så det skadar inte att testa. Fråga personalen på närmaste apotek

Wow, tre gravidisar som flyttat in riktigt eller vad man ska säga. Skoj!!! Håller med Galia och hoppas att det snart kommer fler från kämpartråden och från andra ställen. 30-plus-trådarna är de bästa på FL!!!

• chiqita

Kom precis på att den kommande natten blir den första utan båda barnen. Ska till Danmark på koncernfest och sitter just nu på flygtåget och hoppas på egna rum, eftersom jag glömt ta med någon nattdress

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8