Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Ibland slår det mig bara stenhårt, så det gör ont av glädje, kärlek och enorm tacksamhet för våra underbara, härliga små yrväder. *kärlek*

• chiqita

Älgen: hmm.. Minns inte exakt men runt 8-9 månader eller något. Minns iaf att vi körde med 6-mån majsvälling till hon var runt 1,5 år då magen blev kass av fullkorn..

• chiqita

Totalt ot, men I dag ringde chefen jag träffade för intervju i fredags. Jag fick ett jobberbjudande som innebär nästan 100.000:- mer i lön och en tjänst som innebär mer varierat arbete och att jag får arbeta med produkter som går att felsöka, inte egenutvecklade för företaget som mycket är i dag. Ett bredare arbete och med lite reseverksamhet ibland med resor till Stockholm, Göteborg eller till Danmark. Dessutom är de inte alls främmande för kursverksamhet. 
    Jag kommer dock inte kontakta min nuvarande chef förrän jag skrivit på kontraktet. Men oj som jag bävarför vad jag ska säga. Jag vet ju att han kommer förstå men ändå.. Detta är liksom första gången som jag bara sökernytt jobb för att det känns på tiden att söka nytt jobb.. inte för att ett vikariat tar slut eller som när jag valde att sluta som rekryterare eftersom det inte kändes som rätt yrke för mig.
    Sitter just nu med blandade känslor. Glad, men lite nervös fast med positiva fjärilar i magen och med funderingen hur jag ska berätta för min nuvarande chef. Och oj.. jag vet ju att en del kollegor kommer bli ledsna.. Jag trivs ju på mitt nuvarande arbete, men samtidigt måste jag ju tänka på mig själv och jag vill bli bredare kunskapsmässigt...    

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Älgen: i januari tänkte jag börja. Jo mannen har precis börjat på nytt och trivs som sjutton.
    Han tänker vara hemma i sommar, men eftersom vi har au-pair går det bra ändå

• chiqita

Delar med mig: 

• chiqita

Zenobia: visst går tiden fort! I morgon är det 6 månader sedan lille Hugo kikade ut i världen och det känns inte alls som så lång tid Grattis till ettåringen! 

• chiqita
    Asap: Jag har faktiskt accepterat det faktum att jag inte kommer ha någon bebis igen. Från början var det lite vemodigt, men nu känns det mest skönt att ha det gjort. Ser i stället fram emot att få följa utvecklingen hos de två små underbara mirakel vi har fått. Ser också fram emot den dag jag börjar arbeta igen och att verkligen få börja fokusera på min egen kariär

Var förresten på ett möte hos min framtida chef i fredags och det kändes enbart bra. Nu finns känslan att snart börjar livet på allvar och jag glädjer mig att få börja leva igen.
    Nästa tisdag skriver vi kontrakt och därefter tänkte jag ta tjuren i hornen och berätta för min nuvarande chef också. Han kommer att förstå, men jag vet inte helt hur eller vad jag ska säga. Det löser sig väl.. 

En annan sak.. I kväll när jag nattade Agnes fick jag en idé. Hon har ju hela tiden gjort så att om hon haft en blöja på sig har hon kissat i den. De sista gångerna hon tagit upp att hon inte velat ha blöja har hon ändå ändrat sig i det sista. För att vara någorlunda säker satte jag en blöja över trosan. 3 ggr ville hon på toa men inget skedde. När hon tillsist somnat och jag tänkte resa mig började hon vrida på sig och flög plötsligt upp med ett "jag må tissa!!!". Den här gången gjorde hon faktiskt det och efteråt var hon så stolt över sig själv. Nu kryssar jag fingrarna för att det ska gå vägen hela natten, även om jag egentligen inte tror det, men det hade ju varit så skoj om hon ändå började bli natt-blöj-fri. Hennes eksem blir ju inte direkt bättre av att hon har  en våt nattblöja på sig så jag hoppas vi är på rätt väg.

• chiqita
    Elsis: Jo hon sa tidigare att hon inte ville ha blöja, men då kissade hon ordentligt var natt i en vecka, så det  kändes inte som att hon var redo. Det ska visst vara något hormon som gör att de kissar mindre om nätterna och det verkade inte som det slaggit in ännu.. Tanken med detta är att hon ska bli van att ha trosor men att hon ändå ska vara lite skyddad i fall det händer en olycka. Nu i det sista när hon sagt att hon velat sova utan blöja eftersom hon menar att hon klarar det har jag enbart varit stöttande, men hon har ändå valt att ha blöja efter sista toabesöket.. :-/
    I natt var det liiiiite blött i trosan men bara mini mini så kanske kanske kan vi vara på rätt väg ändå.. Måste testa i kväll igen, men om hon enbart vill ha trosa så blir det så.
    Vi har fortfarande kvällsvälling, (köpt i Sverige) men jobbar på att vänja av henne så när jag gör den får hon endast en halv flaska och till det ett knäckebröd. Är dock inte alltid hon vill gå på toa eller att det blir något när hon sitter där.. Men vi ska testa detta med trosa innanför blöja ett tag till, åtminstone till hon säger till att hon inte vill ha blöja mer. Tror att hela blöjavvänjningen fått en liten knäpp i samband med alla vårens händelser. Deppig pappa på våren, en mamma som hela tiden haft ont och inte kunnat göra något medan Hugo legat i magen, Hugos ankomst, au-pair-byte...
    Nu verkar hon dock må bättre och bättre för var dag och skrattar ofta och hjärtligt.

Piggley: Så fint att det går framåt för er!  
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8