30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Ibland slår det mig bara stenhårt, så det gör ont av glädje, kärlek och enorm tacksamhet för våra underbara, härliga små yrväder. *kärlek*
Ibland slår det mig bara stenhårt, så det gör ont av glädje, kärlek och enorm tacksamhet för våra underbara, härliga små yrväder. *kärlek*
Älgen: hmm.. Minns inte exakt men runt 8-9 månader eller något. Minns iaf att vi körde med 6-mån majsvälling till hon var runt 1,5 år då magen blev kass av fullkorn..
Totalt ot, men I dag ringde chefen jag träffade för intervju i fredags. Jag fick ett jobberbjudande som innebär nästan 100.000:- mer i lön och en tjänst som innebär mer varierat arbete och att jag får arbeta med produkter som går att felsöka, inte egenutvecklade för företaget som mycket är i dag. Ett bredare arbete och med lite reseverksamhet ibland med resor till Stockholm, Göteborg eller till Danmark. Dessutom är de inte alls främmande för kursverksamhet.
Jag kommer dock inte kontakta min nuvarande chef förrän jag skrivit på kontraktet. Men oj som jag bävarför vad jag ska säga. Jag vet ju att han kommer förstå men ändå.. Detta är liksom första gången som jag bara sökernytt jobb för att det känns på tiden att söka nytt jobb.. inte för att ett vikariat tar slut eller som när jag valde att sluta som rekryterare eftersom det inte kändes som rätt yrke för mig.
Sitter just nu med blandade känslor. Glad, men lite nervös fast med positiva fjärilar i magen och med funderingen hur jag ska berätta för min nuvarande chef. Och oj.. jag vet ju att en del kollegor kommer bli ledsna.. Jag trivs ju på mitt nuvarande arbete, men samtidigt måste jag ju tänka på mig själv och jag vill bli bredare kunskapsmässigt...
Tack tack
Asap: jo här är det årslöner som diskuteras
Älgen: i januari tänkte jag börja. Jo mannen har precis börjat på nytt och trivs som sjutton.
Han tänker vara hemma i sommar, men eftersom vi har au-pair går det bra ändå
Delar med mig:
Zenobia: visst går tiden fort! I morgon är det 6 månader sedan lille Hugo kikade ut i världen och det känns inte alls som så lång tid Grattis till ettåringen!
3-åriga Agnes är med i norska liberos konsttävling. Gå gärna in och rösta
www.libero.no/Generelt/ArtEdition/Alle-barn-er-kunstnere/