Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Vilken eftermiddag/kväll..
    Började med lite tidigare hemgång från.. Lille "Hugo-Bobo" fick ett hack i pannan. Vi vet inte exakt hur det gick till, bara att han var i hallen.. Såret var rätt djupt och ca 1,5 cm långt, men det gick bra. En tur till legevakten, lite sårtvätt, gråt, tröst av mamma, limning och på med ett plåster. Eventuellt blir ett blåöga resultatet av den lilla episoden.

• chiqita

Skulle stå - efter middag bestämde sig Hugo att ta sina första steg. Den som är vän med mig på fb kan se klipp. Han var stolt så han kunde spricka. Glädjen strålade ur honom och vi var nog minst lika stolta Hoppas alla får en toppenhelg!

• chiqita

Ela: förstår dig. Själv är jag ju "bara" 35, men vet att mannen hoppas på en sladdis. Själv är jag väldigt tveksam. Har ju inte haft några enkla graviditeter med sen abort pga av ärftlig kromosomtranslokation, illamående länge, dag och natt samt foglossning så jag knappt kunnat gå eller stå.. Ändå känns det fel att tänka att det var sista gången nu. Jag säger att det var det men är inte lika säker på att jag menar det. Men jag blir ju inte yngre och med åldern ökar risken för kromosomfel naturligt.. Att gå igenom ännu en sen abort vet jag inte om jag pallar.. Eller det gör jag nog.. Jag blir samtidigt starkare mentalt av att gå igenom allt jag gjort.. Jag vet inte var jag står riktigt..

Ett annat lyxproblem som kanske sticker i ögonen på ngn men jag chansar. Min byst har aldrig varit stor, utom när jag ammat, men nu är den som på en tonåring som precis börjat få bröst, dvs platt.. Inget häng men utan BH syns de inte alls med kläder.. Mannen har föreslagit implantat.. Vet bara inte helt var jag står när det gäller ev inlägg, tänk om jag skulle ångra det, eller kanske skulle jag älska det.. Lyxproblem som sagt.. Vill bara känna mig som kvinna utan kläder med.. Förut var det acceptabelt, lite fylligt, men efter Hugo... Nada.. Läst en del sista dagarna och jag blir bara splittrad.. Tänk om jag ångrar mig om några år.. Samtidigt känner jag mig inte kvinnlig idag.. Mannen älskar mig oavsett men jag älskar inte det jag ser i spegeln.. :-/

• chiqita

Åh, missade ju det välkomna nytillskottet. Grattis till att ha kommit så långt som hit Vi4, och hela vägen ska det gå!!!

• chiqita

Tack för ditt svar Jossanjo! Det betyder massor att få höra någon annans tankar och ännu mer av någon som gjort det av samma anledning.. Men jag blir så förvirrad av alla märken, material(?) och garantier.. Några råd?

• chiqita

Vi4: hehehe.. Nog är du gravid alltid, oavsett illamående.. Exakt så där var det för mig. Vi var tvungna att köra parfymfritt både tvätt och sköljmedel, min man kunde inte ta på parfym hemma om vi skulle sitta tillsammans på väg till jobbet, vi fick byta ut tvålarna till tvål som inte luktade tvål
    Inte säker på hur illamåendet ter sig men börjar du som jag kasta upp dag och natt vill jag ännu en gång tala mig varm för Pyridoxin 40 mg på Apoteket (ren B6)

• chiqita

Nu bryter jag in med ett totalego inlägg.. De senaste dagarna har jag blivit mer och mer frusen, främst på höger sida..
    Jag har normalt rätt kalla händer men på höger sida är jag kall inpå benet och det har spridit sig ner i foten och idag även smalbenet. Precis som att någon håller en kylklamp vid sidan av benet och kyler ner det. Plötsligt kan jag dock bli galet varm, så att det kokar i mig men kort därefter är jag kall igen.
    Just nu ligger jag under duntäcket frusen, med en varm och en kall fot. Jag liksom nästan svettas men fryser. I tillägg skaver mina ögon konstant.. Jag fattar nada. I går var jag och tränade, men det gjorde ingen skillnad för frusenheten under kvällen..
    Visste jag inte bättre skulle jag nästan tro jag är i klimakteriet, men jag är ju bara inne på mitt 36e år... Ska i a fall till läkaren på fredag och kolla så det inte är någon vitamineralbrist...
    Någon som hört om eller varit med om liknande? Burr...

• chiqita

Galia: känner mig inte sjuk i övrigt så det tror jag inte.. Det som konfunderar mig är en varm och en kall sida...

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Jossan: vilket bemötande, eller ska jag säga brist på det kanske... Bra att ni har en plan med din gyn ändå.
    Måste bara säga, igår ringde jag och bokade tid för konsultation. 6/4 blir det. Ditt inlägg fick mig att känna att det var rätt, och när jag var och tränade och sportBHn var halvvägs upp över bysten efterom inget kunde stoppa den.. blev det ännu mer självklart. Vi får se vad jag känner när jag varit där men just nu känns det rätt

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8