Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Cilla:

Första nattkissingen avklarad. I kväll somnade hon utan att det blev något på toa innan hon gick till sängs. Var uppe nu för en halvtimme sidan och satte henne på toa. Hon sov nog genom hela gåendet. Svarade när jag frågade något men inte säkert att hon verkligen svarade på det jag frågade och satt och svajade framochtillbaka på toaletten. Hon sa att det inte gick, men det hade gått Trosan i blöjan var torr, men jag trodde inte den var det så jag tog av den och nu ligger hon enbart i blöja. Ska försöka att sätta henne när vi går och sover sedan också  

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

En spännande natt. I kväll ville Agnes enbart ha trosor.. Satte henne på toa nyss och hon kissade nu får vi se hur natten går..
    Testar förresten salvan Decubal mot hennes eksem och det verkar just nu som hon svarar bättre på den än Ceridalen..

• chiqita

Var på toa med henne vid 23- tiden och nu efter att ha morgonvakat med Hugo - helt torr!!! *stolt*

• chiqita

Piggley: intressant.. Agnes är ju väldigt aktiv och sitter aldrig still typ, så då är det kanske inte så konstigt..

Älgen: vi måste sätta henne på toa 2 ggr om det inte ska ske en olycka.. En gång vid 21.30 och nästa ev vid 23, alternativt vid 3-4-tiden.. Ställer väckaren för att inte missa.. Därefter kan hon dock hålla sig länge..

Om de kissar mycket på natten eller ej har väl med ett hormon att göra, och det är olika hur sent det utvecklas...

• chiqita

fråga: hur yttrar sig höstblåsor? Agnes har klagat på ont i munnen i två dagar, men har knappt sett eller känt vad som stör när jag kollat.. Nu i går fick jag en blåsa i munnen och har blivit toköm på ett annat ställe. Inga blåsor där, men mer som flera bulliga utbuktningar, som blåsor fast de liksom ligger under huden och inte slagit ut ännu..?
    fråga 2: bör jag hålla henne hemma från dagis idag? åt knappt igår och själv har jag ingen direkt matlust. Sedan blåsorna gör det dessutom ont om jag tuggar något..  Vet att inte vuxna ska kunna få höstblåsor men vad kan det annars vara?

• chiqita

kan också nämna att Anders fick diagnosen streptokocker i lördags...

• chiqita

Alltså.. det där med förkylningar och andra barnet.. Hugo har väl haft en del förkylningar men Agnes är nog ännu mer förkyld. Hugo klarar sig fint så länge han inte utsätts för minsta lilla drag. Jag är tvungen att alltid se till att han ligger i en långärmad ull-body och i sin sovpåse, annars kommer förkylningen dagen efter som ett brev på posten, och den blir ofta långdragen. Värst var det när han var riktigt liten och slet med sina trånga näsgångar i tillägg.. men numer är det nog Agnes som är mer förkyld tror jag.. 

Asap: Här verkar det vara tvärtom.. att det är Agnes som är den klenare

På måndag börjar jag jobba deltid i en månad. När jag var inne och sa upp mig på jobbet nämnde de att de var överkörda med jobb så de tog gärna emot hjälp. Ser faktiskt fram emot att få vara lite mer människa en månad i a fall  

• chiqita
    Mippe, vi har en muntemp och en rektal. Muntemometern är till oss vuxna men på de små blir det i rumpan. Det är dock inte alltid Agnes vill och då hon är för liten för muntempen brukar jag sätta den rektala under armen bara för att få en indikation på vad tempen ligger på. Numer vet jag att den visar fel med ca 1,4 grader så när den ligger runt 36 vet jag att de är feberfria, men som idag när den blev 37,7 under armen visste jag att den fortfarande ligger högt.. 
    Kan ju vara ett tips på hur ni kan kolla tempen alternativt.. Men i början satte jag den först under armen, eller på Hugo i ljumsken då det är svårt att sätta den under armen på någon så liten. När jag var/är osäker kollar kollade jag i rumpan efteråt. 
  • chiqita

Att låta näsan vara täppt samtidigt som den rinner, måste vara en av naturens retligaste påhitt.. Snörvel...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8