Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Resande: Mjølkstockning, jag fick det med Hugo och aaaoo vad det gjorde ont. För mig hjälpte också att duscha varmt samt massera och försiktigt använda handen för att få ut en del av den mjölken som satt fast sig. Feber fick jag inte men ont hade jag ett par dagar har jag för mig. Gick ändå rätt bra att amma om jag minns rätt. Hugo ått dock med extrem aptit så det hjälpte kanske till lite att få bort det hårda. 

Kate: Så skönt att du kommer ha möjlighet att vila nu när du är sjukskriven. Om du blir bättre igen kan du ju minska sjukskrivningen lite efter hand.

Vi5: grattis till napptagande. Måste vara toppen för dig att få en liten paus och om hon får mindre ont i magen är det ju jättebra!

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Snow: A klagar på samma sätt ibland, då brukar jag tvätta rent med en våtservett. Tror det är skit som sitter kvar efter att hon varit på toaletten. Hon slutar i vart fall att klaga så jag antar att det inte är mask

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Bästa julklappen Gabi!!! Grattis!!!

Hahahaha, "bajskorv i byxorna"

Önskar alla en Riktigt God Jul!!!

• chiqita

Gott nytt år alla goa 30-plussare. Den 15e åker staven ut här, sen får vi se hur lång kampen blir den här gången
    Kramar!

• chiqita

Vi5: oj, flitig läkare men oväntad undersökning. Hoppas att det inte är något. Hade själv extremt ont i handen efter Agnes, blev värre och värre men så fick jag plötsligt ett tips om en stretchövning och efter det har det varit helt borta. Hoppas det är ngt liknande för dig. Kram!

• chiqita

Sovproblem har vi haft här med men plötsligt har allt ändrat sig och numer är hon supersöt både dag och kväll. Misstänker att detta är en fas som allt annat men tills vidare njuter jag till fullo.

• chiqita

Elsis: tänker på er idag. -19 i Oslo, jag hoppas inte det är samma hos er. Kram!

Stackare med jobbiga läggningar. A har aldrig varit lätt när det kommer till nattningar. Annat med H. Vi hade en liten baksmäll med H nu, men bara på veckorna, tills vi upptäckte att han sovit 2,5 timme dagtid på dagis. Bad dem minska och de gjorde de i fredags, till två timmar. :-P

Hur länge sov/sover era 1,5-2-åringar på dagen? H sover inte alls på helgerna men på dagis menar de att han måste sova.. Hur länge är lämpligt?

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8