Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Ursäkta ego, men måste bara dela med mig. Hård träning har visst gett resultat, inte sååå tydligt att jag är tvåbarnsmamma med en son på 9,5 vecka. Har aningens med kilo kvar på låren men bikinisäsong 2012 - here I come

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Snuppis:

Milla: hmm.. Till att börja med körde jag plankan och armhävningar, sedan när jag vågade började jag köra på gymmet. Då går jag med lutning i 15-20 minuter och efter mage-, rygg- och benövningar i varierad form. Lite armar också för att svarva till dem. Försöker tänka på att spänna kärnmuskulaturen när jag gymmar. Verkar fungera.

Jag hade gett mig attan på att få ner magen och nu är jag ju taggad att fortsätta

Zazz: Gravidmage är ju så fint!

• chiqita

Kan tillägga Milla att jag inte äter supernyttigt men tränar ca 3 ggr i veckan, började på gymet när Hugo var ca 6 v när jag började.

• chiqita

Grattis Syster Norr!!!

Galia:

Egofundering - kan man få illamående, sura uppstötningar och så av cerazette? Någon som vet? Mått lite småilla nu ett par dagar.. Antingen det eller magsjuka som är på G.. :-/ Sist jag åt de märkte jag inget alls, men kan ju vara annat efter en graviditet och under amning..

• chiqita

M73: ahh det gör det ju. Hade inga biverkningar alls sist så jag antar att amningshormoner mm påverkar..

Galia: smileyn var för ditt förra inlägg till mig, såg nu om ditt läkarsamtal. Hoppats du känner dig tryggare i dina tankar nu, det låter i a fall som att du håller på landa även om jag förstår förvirringen.. Kram!

• chiqita

Hehe.. amningsdimma eller ngt liknande.. skrev nedanstående för några dagar sedan men glömde visst skicka så här kommer det

Zazz: nu har jag läst lite bakåt. Tråkigt med dina mf och hoppas att det går vägen den här gången. Själv är jag snart 35, 2 underbara barn och en liten ängelflicka. Har en kromosomavvikelse som kan ärvas i oönskad form och då blir det inte så lyckat... Första grav var tvungen att avbrytas men därefter har det som tur är gått vägen som tur är.  

• chiqita
    asap skrev 2012-06-12 14:50:01 följande:
    Sms i all ära, men det viktigaste är väl att man loggar in på fl och berättar hur långt det är mellan värkarna och när man tänker åka in. Svärmor, schmärmor, det är ju vi härinne som måste veta!
    *like*
  • chiqita

Firren: du får testa att trycka på akupunkturpunkter för att sätta igång det. Stod att man inte fick göra det innan bf men jag var lite olydig och gjorde det ändå. Vet ju inte om det påverkade men ut kom han ju en vecka före bf så kanske gjorde det lite
    Här är en video som visar:
    ">

• chiqita

Tessan: stackars med fogproblem.. är så glad att mina ändå gick över direkt efter fl och jag saknar inte de det minsta Kram

• chiqita

Firren: oj, 10 min, där jag läste sist sa de bara några minuter och det var det jag gjorde

Jag har galet oooont i ryggen... Sliter att bära runt på en 6 kg (+) Hugo hela dagarna. Är det bara kiropraktor som gäller eller finns det några bra övningar någon känner till? Sitter mitt i ryggen vid skulderbladen typ.. Aj!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8