Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Barba: stackars med svullna fötter.. Men inte länge kvar nu tills han är här

Ida: skönt att op gått bra!

Glassgrisen: tack ..fast ibland undrar jag hur länge orken ska räcka.. Napp vägrar han numer.. Tog den en dag, men efter att han insett att det inte kommer komma någon mat, hur hårt han än suger så stenvägrar han..

Ego: My gosh... Idag har jag inte kunnat lägga ner Hugo en sekund utan att han skrikit som besatt. Inte funkat om pappa hållit, vaggat, gullat.. Bara mamma och mat var 1,5 timme, minst...
    Gick en promenad på kvällen och så länge vagnen rullade gick det bra, men stannade jag till, om så bara 1 minut, så skrek han... Hade matat precis innan vi gick men han ville ändå ha så fort vi kom hem.. Tror vi är inne på runda 2 eller 3 när det gäller produktionsdagar... :-}

Börjar förresten få tillbaks min innan-gravida kropp och ork - glad Igår cykel 1 mil och idag promenad 5 km

• chiqita

Syster norr: om du inte fått med dig det föddes vår Hugo den 2e April och Glassgrisen fick sin dotter veckan efter

Barba: svårt det där med genus.. Du kan inte maila tips till någons artikel som du länkat till annars?

Ego: superförkyld H här hemma så i natt blir det nattvak då han har Aksellmjn

• chiqita

..skulle stå supertät näsa
    Natten gick dock bättre än väntat, bara en nattamning vid 4 och vaknade därefter vid 7.30

• chiqita

Galia: jo man får vara tacksam för det lilla. Han har ju ätit extremt mycket senaste veckorna så jag är nästan lite glad för förkylningen

Vägde och mätte förresten i veckan, 5100 gram och ca 57 cm. Nu har vi bytt upp garderoben till 62 då 56 är aningens kort och alldeles för trångt :-O

• chiqita

Egentid hehe, fick jag när jag tog disken och allt avplock efter middagen medan Jane tog hand om Hugo
    Lustigt vad man kan bli glad för något så litet

• chiqita

Oh My... Han åt 3-4 ggr innan vi somnade 23.30 omkring (från 21.30-något) och när jag vaknade till efter den tredje nattamningen av törst var klockan inte mer än 1.43..!!! :-O Inte konstigt jag var törstig kanske... En 4e produktionsdag?!! Nu är jag extremt glad för förkylningspausen och går in i amningsdimman igen efter att jag slukat innehållet i kranen.. :-P

• chiqita

Sarah: inga tips här heller, men ett stort igenkännande.. A började också bli trilsk när jag var gravid och nu mer än någonsin.. Kvällar och nattning går rätt bra men middagen.. Det går inte en dag utan att det ska bråkas och slutar mer eller mindre med hot för att hon ska få i sig det.. Vi har helt enkelt börjat med att säga "när du är så kinkig så är det tydligt att du är för trött så då går vi och sover" (tips på hur vi kan göra det bättre mottas gärna)

Vi har testat det mesta men detta verkar fungera och när hon väl fått i sig maten får hon vara uppe en liten stund till om hon vill..
    Oftast är middagsbråket klart först vi 6.30 till 7.30, lite beroende på när vi har maten klar, men vi får räkna med 1,5 timmes tjafs...

Händer dock att hon äter fortare nu efteråt men det är sällsynt.. Händer också att det fungerar att leka ner maten, men bara så länge som hon får bestämma vad som ska ätas... Potatis, grönsaker, kött/kyckling vill hon oftast slippa "bajra ris" "jajj ska ta själv" "ikke sååås" "jag tycker inte om"..
    Egentligen är väl det stora problemet "jajj kan själv" "jajj ska själv".. Visst är det positivt att hon testar själv och lär sig hur det ska göras, men det finns ju gränser... :-P

Jag håller tummarna att det bara är en övergående fas, men trotset håller verkligen på att ta knäcken av oss ibland... Dessutom med en lillebror som plötsligt börjar gallskrika, från att ha sovit, eftersom han är hungrig igen.. Ja ni fattar..

• chiqita

Firren: ringer en klocka någonstans att vi också gjorde så förr.. Minns inte varför vi slutade.. Hmm.. Tror kanske det hade att göra med att hon bytte maten mot välling, fast den håller vi på att trappa ner nu och hon vet att hon enbart får en liten.. Men det som stör mig är att jag vet att hon äter potatis, morötter, broccoli mm fast nu har hon liksom bara bestämt sig att hon inte gillar det..
    Men om D inte skulle röra maten trots att den står kvar på bordet hur gör/skulle ni då göra med nattningen? Får han ta själv? Tänker ni över vad han äter så han får i sig lite av varje..? Många frågor blir det och att inte bry sig så mycket hade varit skönt måste jag säga..
    Blir det för långt svar kan vi ju skriva privat för att bespara de andra

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8