Barba: Beklagar att ni inte har det bra hemma nu... hoppas att det blir bättre snart, även om jag förstår att det kanske känns mörkt nu..
När det kommer till födseln.. jag tror absolut att du klarar det utan kemiska bedövningmedikamenter och tillsammans med någon du litar på. Om du är avslappnad så känns värkarna så mycket lindrigare och när du inte spänner dig så gör det mindre ont. Jag hade dessutom turen att få en BM som kändes helt rätt och det är ju bara en fördel.. Sist hade jag inte alls någon som kändes rätt och även fast jag hade med min man kändes det som att de körde över oss och vad vi ville. Nu var de i o f sig stressade över att Agnes hjärtljud var lite snabba och ville ha ut henne fort, men de gav mig verkligen inga tips om hur jag kunde krysta och krystningen då gick ju inte alls bra.. Vet inte säkert hur det fungerar men i o m att man kan byta BM under graviditeten borde man ju även kunna göra det under en födsel om det inte känns rätt.. Att ta med din syster låter bra och fint tycker jag,, Vet du om hon skulle vilja?
Läs på om dyktekniken i tråden som Firren tipsade om och att kombinera det med yogaandning tror jag är en bra kombination.
Själv läste jag G Abascals bok om att möta förlossningssmärtan. Den finns dessutom att köpa som pocket för typ 35:- på Adlibris och man får en länk till övningar på¨nätet. Skaffade den bara ca 2 veckor innan lillebror kom ut så det är inte alls för sent att börja läsa nu