Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Igår förresten när vi kom hem efter bm-besök så gick jag raka vägen i säng. *beeep* Stort misstag.. när jag höll på somna vaknade jag till av att Agnes tittade in i sovrummet med ett "leta mamma" som hon ropade ner till pappa. Så plötsligt och oväntat vände hon i dörren, storgråtandes.. Hon såg mig inte och blev så ledsen när hon inte hittade "mamma min" som hon säger. Då var det inte långt i från att jag själv satte igång att storlipa.. Ropade på henne flera gånger innan hon hörde och fick se att hennes mamma visst var där, hon låg ju bara i sängen. 

Stackars liten... hur ska det gå när jag är på förlossningen då... Hon kommer ju att vara helt förstörd om det fortsätter så här... Lill-Hjärta mitt.... 

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 6/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita
    Milla: Bra poäng där, ja jag får ta ett snack med lilleman

Galia: Spännande med testet! Vi får se om det stämmer sedan då
    Det blir vår au-pair som ställer upp som barnvakt när det väl är dags, men nu i det sista har Agnes blivit mammigare än mammigast och hon har väl liksom vant sig vid att mamma ska vara hemma... 
  • chiqita

Hehe.. trodde nästan att Mosing hade fått bebis då hon inte varit inne på hela dagen men så var det inte något mer spännande än VAB Tungan ute 

Ännu en dag av ont ont och fogar som jävlas än mer ju längre ner lilleman trycker sig. Får som extrema låsningar i höger ljumske och därefter låser det sig gärna igen och igen och igen... *suck* Jag hoppas verkligen det håller sig i schack när lilleman bestämmer sig för att komma ut.
    Nu får ni hålla tummarna att han inte bestämmer sig för att vara en rackarunge och titta ut i natt, eftersom mannen åkte bort för att hålla föredrag i morrn. Inte mer än 35 min med flyg men betvivlar att de går ofta på natten.
    Nej har han hållit sig kvar trots allt det onda hittills får han allt stanna lite till

Bebissängen är dock full ikväll.. det var någon som absolut ville låna den i natt Skrattande Lillpluttan.. Hjärta

• chiqita

Psst - glada nyheter i syskonkämpartråden igen!

• chiqita

Måste bara dela med mig här också...

Har en så mysig morgon! Den började med en lång puss av Agnes som tittade på mig och sa:
    - Älka dig mamma!
    - Mamma älskar dig också!
    - Älka dig mamma!

Vi har legat och kramats, jag kliade Agnes på ryggen och hon avbröt mig med ett:
    - Å din tur mamma, och började klia mig gosigt på armen. 

Hon har "målat" min mage med en massa fina fantasifärger. Lagt sig med armen om min hals och bara myyyyst.. och de tre underbaraste ord en mamma kan få har hon sagt flera gånger, med små pauser för att se på barn-TV också..

Sådana här mornar gör det verkligen inget att hon vaknade redan kl 6 på morgonen ♥ 

• chiqita

Milla: tja.. tänker ändå att man måste försöka ge det en chans att komma till rätta igen.. men om inte annat får det bli sådana dry pants en tid tror jag kanske...

• chiqita
    Mosing: Det vore ju hemskt om det har hänt bebis något.. samtidigt om jag ser på mig själv, efter den sena aborten så ville jag helst inte träffa någon jag kände och det verkar ju underligt att de är ute i trädgården och påtar.. fast alla är ju olika så man vet ju aldrig.. 
    Men jag är inne på samma bana att det ev är så att bebis ligger på sjukhuset och att de bara behöver göra något som distraherar tankarna i väntan på att åka dit igen.. Men jag tror också att du inte ska gå dit men naturligtvis hälsa om du skulle råka möta dem på gatan eller så  
  • chiqita

Så ännu ett egoinlägg..
    Ännu en dag av molningar i rygg och mage som stundtals känns väldigt mycket.. därtill har jag i princip inte kunnat göra nr 1 på hela dagen trots att jag känner att jag behöver.. men bebis verkar ligga och trycka på heeeelt fel ställe så det går bara inte så fort jag sätter mig på toaletten.. *suck*
    En väninna som var förbi sa att jag börjar bli så där förlossningssvullen i ansiktet men bara lite.. så det är väl inte något på gång de närmaste dagarna om jag ska gå efter det.. Så less på att inte kunna vara nöjd och så genomleva något av den där rosenskimrande graviditeten... känns som jag klagar på något hela tiden och nu på slutet med tung stor mage, halsbränna och fogarna som jävlas...  
    Precis som någon ev gissat är jag grymt less på att vara gravid nu.. Drömmer 

• chiqita
    Mosing: Tror du är inne på rätt spår jag.. hoppas det i a fall
    Tack för att du orkade läsa igenom mitt neggoinlägg.. Jo vet att du inte heller haft det helt lätt så jag hoppas du slipper gå mycket mer över tiden. Hur är det med illamåendet nu förresten? Kram
    Ja snart är våra små här och vi kommer ha något litet att gosa med  

Måste lägga en gnällig Agnes.. snart tillbaks..    
  • chiqita

Så var jag tillbaka efter en lååååång och kämpig läggning.. är det någon som kan sätta igång den här förlossningen i förtid är det nog Agnes Tungan ute

Barba: Så gott att ni kommit igång med rådgivningen igen och så bra att ni har kommit fram till att ni behöver den

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8