Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Jo de trodde det men nu verkar det nästan ha slutat.. De ville dock att jag skulle stanna hemma tills värkar kom med mer kraft och regelbundenhet.. De blev ju kraftigare efter det tredje sipprandet och det känns i mage och svank.. Men blahh, vet inte vad jag ska tänka..

• chiqita

Milla: jo jag borde väl det.. tänkte bara klocka lite och det är rätt regelbundet men inte så kraftigt.. ca 3-3.30 min frekvens och håller i ca 1.13-1.30 min.. 

Pysslig: tja.. kanske är det något på g ändå.. snart.. 

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 6/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Tack alla

Vi till sängs nu i a fall.. Inga supervärkar, men rätt regelbundet och blir starkare om jag reser mig upp så vi får se hur det utvecklar sig..   

• chiqita

I sängen hemma med en mage som känns stenhård.. nästan så det gör ont och det molar i svanken.. Vaknade vid två i natt av att det kändes som någon kramade min livmoder hårt, hårt men inga onda värkar..
    Osäker om det verkligen var vattnet igår men något verkar ju ha hänt och det trycker på som attan om jag står upp.. Vill inte vara ensammen nu men min man har tydligen dragit t jobbet... Han tror nog inte helt att det är på g...

• chiqita

Kan ju faktiskt ha varit rester av slemproppen som släppte och då även förklara varför jag fått svaga värkar samtidigt..
    Min man hade tydligen varit hos tandläkaren idag och därför dragit tidigt.. Står beredd att åka hem.. Känns i à fall lite bättre efter jag pratat med honom

• chiqita

Ida: oj.. Men slutade det upp och kom igång igen? Agnes vatten var grönt när det fick på fl och då fick de brått.. Själv hade jag feber och kräktes så jag är rädd att bli dålig den här gången också.. :-/ Minskad matlust sedan ett par dagar.. Liten middagsportion igår och till frunch - 2 glassdrinkar

Asap: lovar att hålla er uppdaterade..

• chiqita
    Tessan: Oj, hade missat att du väntade en till liten en Grattis om jag inte sagt det och glömt av det

Ida: Har precis fått i mig en latte till frukost.. kanske inte det bästa men det enda jag ville ha Funderar på att gå upp och lägga mig en stund.. just nu verkar det faktiskt ha lugnat sig lite, molar i magen och så men så fort jag reser mig kommer väl det där extrema trycket igen.. Lilleman är i a fall aktiv, och på ett sätt betyder väl det att inget kommer hända på ett tag till.. fast han har varit extra lugn de sista dagarna så kanske är det hans sätt att jobba sig ännu längre ner...
    Skönt att höra att bara för att man varit dålig en gång så behöver det inte bli så nästa gång.. visste ju att all graviditet är individuell men vågar ändå inte hoppas att jag ska slippa det den här gången... Tungan ute 

• chiqita

Kasper: var ute en stund och klippte buskar och blev därefter galet frusen så jag kröp ner under täcket och somnade från 15-tiden till nu Har inte väckts av några värkar men känner nu hur livmodern jobbar med att dra sig samman :-} Tror ändå inte att det blir bebis idag.. Falsklarm igår, som vanligt :-P

• chiqita

Firren: kan lugna dig med att min temp inte legat högt den här gången, däremot var den högre med Agnes, kanske skillnad på kön i magen

Och för den som undrat är jag hemma ännu

• chiqita

Eshack: jo lurigt är bara förnamnet..

Igår hade jag allt mer kraftfulla värkar, men med rätt långt avstånd på kvällen (ca 10-15min), men har inte märkt av dem under natten.. Fast så fort jag var uppe nu kom de tillbaks.. men inte riktigt lika onda som igår, mer molande.. Skum kropp jag har...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8