Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Tack för alla grattis Hugo tittade fram 14.26. 3340 gram och 50 cm lång

• chiqita

Tusen tack för alla grattis Vi mår fint men är trötta efter en snabb förlossning och kämpig natt, ett riktigt litet matvrak Hugo

• chiqita

Glassgrisen: jag tror att jag körde någon typ av dykteknik men det var lite svårt att fokusera helt på det mitt i värkarna.
    Det jag upptäckte var dock att de blev mer hanterbara och aningens lättare när jag andades djupt och långsamt.
    Fick precis veta att vid 14.00 var jag 6 cm öppen och nu var livmodermunnen inte längre tjock. Ca 14.16 kom fosterhinnan ut och 14.26 är han ute. Det gick med andra ord fort på slutet.
    När jag krystade så tog jag ett riktigt djupt andetag och liksom andades ut inifrån och ner genom livmodern, långsamt och kraftfullt. Svårt att förklara men det var BM som hjälpte mig genom de och efter 2 sådana är han ju ute. Tycker att fl var häftig och underbar!

• chiqita

Glassgrisen: vi åker i morrn eftermiddag. Funderade på att åka idag men då natten varit så kämpig kände jag inte att jag hade lust att åka ännu

• chiqita

Glassgrisen och Pysslig: tror man räknas som normalt gravid i 280 dagar i Sverige men 282 dagar i Norge, men man är ändå gravid i samma vecka+dag... Samtidigt får man inte gå över bf mer än 14 dagar i Norge vad jag vet..

Nu är vi hemma och det nya livet som 2-barnsmamma har börjat. Än så länge är bebis superspännande för storasyster och hon är så go
    Ska försöka skriva fl-berättelse i morrn och om någon är nyfiken kan jag lägga in någon fler bild också

Är det förresten fler som fått som mjölkstockning när mjölken rann till från början? Har fått nästan 2 ggr större bröst på 2 dygn :-P

• chiqita

Shit.. Supermegamjölkstinna bröst, en son som somnar igen så fort han ska amma och en stolt storasyster som vill hålla honom hela tiden och blir arg när jag säger "inte just nu, han äter". Men när han somnar under matningen och jag tar upp honom för att väcka/rapa/bajsa etc så är hon direkt där och vill hålla... Sött på ett sätt men när det gör så galet ont och när jag inte vill annat än att få amma bort lite mjölk, är det svårt att fortsätta vara den trevliga 2-barnsmamma som visar något skoj att göra med lillebror eller hur hon ska hålla...
    Tillsist tog jag med honom upp för att få lite ro och À gallskriker efter mig och lillebror. Hon vill inte göra något m pappa eller farfar utan bara skriker... Gahh vad gör man.. Vill ju att hon ska vara med men måste samtidigt sätta gränser. Och lille Hugo ammar inte uppe heller, han bara sover.. Frustration...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8