Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Galia: Det har du så rätt i Det jobbiga just nu är att när jag ändå känner att jag skulle kunna aktivera mig lite, eller i a fall känner jag så idag, så är jag rädd att mina fogar sätter stopp. 

I går när jag skulle gå lägga mig efter ett varmt bad så låste det sig inte bara i höften utan den for ur led. Fy fasen vilken äcklig känsla och jag började nästan gråta av att det gjorde så ont. Lustigt ändå att under förlossningen var jag inte ens i närheten av att börja gråta och nu av en liten höftkula (eller vad det var) som gick ur led...

Nu måste jag bara höra... ni som gått på profylax, när det kommer till krystandet, är det då tänkt att man liksom inte ska ta i som de gör på TV utan i stället visualisera sig att man har ett ljus framför sig och blåsa ut det sakta? Höfter, bäcken och allt där bebis ska ut ska alltså vara helt avslappnat.. Läste en profylaxliknande övningsinstruktion igår och där stod det så. Att genom att göra detta så aktiverar man rätt muskler i magen och liksom pressar ut barnet med en andning..?
    Har tänkt mycket på att när det kom till andningen sist så glömde jag helt av det och pressade som en idiot.. Inte så konstigt kanske när barnmorskorna bara sa åt mig att KRRRYYYYSSTAAA  
    (¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 6/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita
    Ida: Oj så jobbigt med både sjuka barn och mormor som varit dålig.. Hoppas att det är lugnare med rosslandet i eftermiddag/i morrn så att mormor från träffa sina barnbarn igen.

Piggley: När jag såg ditt tidiga inlägg i tråden var min första tanke att "nu har nog Mosing fått bebis"! Men så var det ju inte då... inte vad vi vet i a fall.. Med så tidig aktivitet i tråden så är det inte svårt att tänka i de banorna med någon som borde vara bf+9 idag

Igår fick vi till det min man och jag och efter det stramade det som sjutton i magen... nästan så jag trodde det skulle köra i gång på stört men så enkelt var det inte.. Tungan ute Förhoppningen är dock att det kanske ska ha hjälpt till att mogna lite till där nere..  

I morse såg jag till att ge Agnes ett lite mysigare uppvaknande än vanligt och gick in till henne istället, som faktiskt sovit hela natten i sin säng. Hon utbrast glatt "ligga sidan mig mamma?!!" Sedan låg vi där och såg på lite Nalle Puh fram tills det var dags att kliva upp, så jag hoppas det kan ge henne lite extra positiv energi för att klara dagen  

• chiqita

Firren: Jo igår var ju A gnälligare än gnälligast och gick omkring och bara grät utan anledning.. Satt i soffan när jag och Jane åt middag och bara var ledsen så tårarna rann... Tror ju att det har att göra med den frustrerade spänningen här hemma så jag tänkte att jag skulle försöka ge henne lite extra kärlek då jag tror att hon behöver det nu...
    Jo du, oooooont kan jag säga att det gjorde.. kanske för att jag blev rädd också och spände mig då jag inte trodde att jag skulle komma upp för trappan till sovrummet...
    Hehe... det som stod var att man skulle andas på det här sättet för att minska risken att spricka som man oftast gör om man tar i för kung och fosterland.. Det var i o f sig en norsk beskrivning av något som det stod skulle grunda sig på profylaxtekniken så det kan ju vara det att de bara missuppfattat hur det ska gå till eller något Tungan ute 

• chiqita
    Firren: Jag har testat en liknande teknik när jag ska göra nr 2 på toaletten och det fungerade faktiskt utan att anstränga sig extremt Däremot är jag lite skeptisk till att det ska fungera för att föda barn.. jag menar en bebis är ju lite större Men tja.. kanske fungerar det faktiskt.. fast om man skulle ha otur kanske det skulle komma ut något annat istället DrömmerSkrattande
  • chiqita

Mosing: nej så hemskt! Jag bara ryser av obehag... Just det som inte får hända men skönt att mamman tog det så bra att du frågade.

Asap: nje hon har dator och på den kommer man enkelt åt alla filmer på servern Brukar fungera att hon får sin välling och en film så sover hon snart därefter

Hmm.. Ska nog testa att bara andas ut lillebror så kan jag berätta hur det gick sen

• chiqita
    asap skrev 2012-03-24 09:34:21 följande:
    Alla barn kvar i magarna i dag också?
    Jo tyvärr , men jag börjar fundera mer och mer på att be om någon typ av igångsättning... om än naturlig sådan.. Jag pallar inte många dagar till där jag inte kan gå ordentligt, och jag ber till högre makter att det går över så snart lilleman är framme, annars kommer jag ju inte kunna ta hand om honom.. Idag låste sig nästan höften när jag satt på toa.. blärk! 
  • chiqita

Idag har varit en rätt bra dag. Ont till och från och extremt tryck nedåt, men har ändå fått till en kladdkaka med kokosmarängtopp och en stund på eftermiddagen var jag t o m ute och krattade med Agnes. Lite rädd att fogarna tar stryk av det men kändes viktigt att få bort allt skräp efter de tallar vi tog ner i höstas innan gräset börjar växa
    Nu ska vi hoppa ner i ett familjebubbelbad. Hoppas alla har en fin lördag!  

• chiqita

Yeyy Mosing! Då hann du först ändå! ..vi som skulle ha samma bf men jag "ursäktar" dig  

Lady: Tänk att du ligger så nära mig.. gick in i 38+1 idag jag.. skulle inte bli förvånad om du också får bebis före mig.. känns inte alls som den ska komma ut här.. Eller massor av känningar på dagen men inget på natten.. Tungan ute

Var ute och krattade undan allt tallris efter de 3 träd vi fällde i höstas under gårdagen. Tänkte väl någon stans innom mig att om något ska sätta i gång denna fl så är det väl detta, om inte har allt jag känt hittills enbart varit förberedelser och bebis är väl helt enkelt inte klar.
    Var lite orolig för hur det skulle påverka fogarna och låsningen i höften, men det gick oväntat bra Läst att det är strålande sol ute idag så tänkte slita med mig man och dotter ut efter frukost så vi får bort det sista innan gräset börjar försöka växa fram Känns bra att kunna göra någon nytta i a fall efter att i princip varit stilla under 9 månader

• chiqita

Hehe Firren: Jo man tolkar ju verkligheten efter de erfarenheter man har. Hihi. kan tänka mig hur D tänkte sig stora riskorn ute på träden i skogen - sött

• chiqita
    Mosing: Stort grattis till Liv!!!

Kasperina: Jo visst, den är ju inte slut ännu men.. tja..

Milla: Hehe.. tror inte han har planerat det.. Har varit ute och krattat idag igen och känner ingenting.. Har nästan inte ens känt mig gravid utan fått en massa energi av att kunna göra något. Tror det är typ första gången jag haft en sådan rosenskimrande graviditetsdag med lillebror
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8