30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Galia: Det har du så rätt i Det jobbiga just nu är att när jag ändå känner att jag skulle kunna aktivera mig lite, eller i a fall känner jag så idag, så är jag rädd att mina fogar sätter stopp.I går när jag skulle gå lägga mig efter ett varmt bad så låste det sig inte bara i höften utan den for ur led. Fy fasen vilken äcklig känsla och jag började nästan gråta av att det gjorde så ont. Lustigt ändå att under förlossningen var jag inte ens i närheten av att börja gråta och nu av en liten höftkula (eller vad det var) som gick ur led...
Nu måste jag bara höra... ni som gått på profylax, när det kommer till krystandet, är det då tänkt att man liksom inte ska ta i som de gör på TV utan i stället visualisera sig att man har ett ljus framför sig och blåsa ut det sakta? Höfter, bäcken och allt där bebis ska ut ska alltså vara helt avslappnat.. Läste en profylaxliknande övningsinstruktion igår och där stod det så. Att genom att göra detta så aktiverar man rätt muskler i magen och liksom pressar ut barnet med en andning..?
Har tänkt mycket på att när det kom till andningen sist så glömde jag helt av det och pressade som en idiot.. Inte så konstigt kanske när barnmorskorna bara sa åt mig att KRRRYYYYSSTAAA