30+ som väntar/har fått syskon, del 8
![](https://www.familjeliv.se/Chatt/ikoner/smile2.gif)
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-laughing.gif)
Kasper: yeeeyyy!!!!
Galia: Hehe.. nej jag bestämde mig att han vackert får vänta en vecka till för att jag ska få föda på den kliniken jag vill vara på. Eftersom den är naturlig är det från 37 fulla veckor man får vara där. Men på lördag får han gärna komma, och jag har ju redan packat väskan med smaksatt vatten, kexchoklad, babysjal och annat så jag är redo, nästan
2-3 år ja, men då har man ju lite tid på sig
Nu har jag googlat lite på vad som händer om du inte bestämmer namn här i Norge. Om du inte har bestämt något innan fristen på 6 månader så får barnet samma namn som den som hade namnsdag då bebis föddes. Men innan det får du ett varningsbrev - om ni inte bestämt er så blir det ...
Intressant att veta..
Piggley:
Namnet Hedvig förresten får mig att tänka på Hedvig och Ugglan så jag personligen har svårt för det..
Shoo, Nu börjar det hända saker i apriltråden.. En bebis föddes för tidigt för några veckor sedan. I dag har vattnet gått för en tjej och en annan åkt till fl för värkar.. Det ger ju en förvarning om att något kan gå igång när som helst nu.. Kan inte fatta att vi snart har en bebis här hemma..
Tänkte i a fall se till att sätta upp sängen i dag och testa nya babymobilen..
Lite OT ego med något som inte direkt har med vår tråd att göra, men som ändå har stor inverkan på mig som gravid i sista månaden..
Snart kommer mannen hem och jag är lite spänd på hur han kommer att må... Efter en konflikt på jobbet där han är VD har det lett så långt att han skulle säga upp sig idag. Tror att det är bäst för honom själv eftersom han bara blivit mer och mer nedstämd av den där konflikten som stegrats sedan den kom upp i december. Problemet lite kort en konflikt med en kollega som är typ VD för ett dotterbolag, fast han är bara VD på pappret och inte hela vägen så att säga. Så ser inte han det och han vägrar rapportera något som helst vare sig till min man eller till styrelsen som står som högst på stegen eller vad man ska säga. Bolaget min man är VD på är en förening och har därför en styrelse över sig.
Anyway, den här konflikten har bara inte gått att lösa då kollegan vägrat svara vare sig på mail eller telefon och nu i fredags när styrelsen skulle lämna sitt besked om vad som händer vidare så var svaret att allt ska fortsätta som vanligt. De vågar inte göra något då ett stort evenemang som kollegan är ansvarig för, är nu i April. Min man har mått extremt dåligt av detta, inte kunnat släppa tankarna på det, inte kunnat sova... Inte direkt någon situation som kommer att fungera i det långa loppet så efter långa samtal i helgen har han alltså beslutat att säga upp sig.
Själv tycker jag bara att det är bra. Jag vill ju ha tillbaka min man och inte en man som riskerar att gå in i väggen p g a något så dumt som en arbetskonflikt. Man lägger ju ändå så pass stor del av sitt liv på att vara på jobbet så för att det ska vara värt att vara i från sin familj så mycket ska man ju trivas och glädjas när man går dit.
Nu är det så att han dessutom har 6 månaders uppsägningstid och det låter ju långt. Han är dessutom kanske lite för ansvarstagande för sitt bästa, men planen är ändå att han ska vara pappaledig när jag tar ut semester i Juni och sedan ha semester i Juli när jag är mammaledig igen så då blir ju inte den totala uppsägningstiden på jobbet mer än 4 månader, 2 mån före ledighet och 2 månader efter. Tänker samtidigt att det inte är så troligt att man är effektiv på jobbet i slutet av en uppsägning så då blir det ju endast 2 månader effektiv arbetstid, borde vara överlevbart och i värsta fall får han väl sjukskriva sig en period om det blir för jobbigt.
Så, nu har jag varit ego färdigt. Kände bara att det var skönt att få skriva av sig och det känns så mycket bättre att han faktiskt säger upp sig så vi helt kan tänka på vår nye kommande familjemedlem.
Glassgrisen: jo det har du rätt i! Tack för dina positiva namntankar
Pysslig: hihi "ståfrilla"
Asap: Elsa tycker jag är fint, och tur är väl att inte alla tänker lika, då hade ju namndjungeln varit väldigt liten. Tänk en skolklass med 10 Elsor och 15 Hugo
Firren: så gott att Losec ger så fin verkan. Själv envisas jag med min gaviscon som jag skrev på fb, men brännan har blitt 5 resor värre nu på slutet så den hjälper ytterst kortvarigt..
Finns det förresten inget man kan äta/dricka för att minska brännan? Jag menar, finns ju massor man ska undvika men inte hört om något som är bra mot det... Hmm..