Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Billabong: Hmm.. nja min ÄL har jag ju inte haft 100% koll på men hade ju en mens ca 1 månad innan plusset.. Samtidigt har jag ju gjort en hel del ultraljud så de borde ha någorlunda koll. Tycker bara att det är intressant att magen kunnat växa så när inte vikten ökat mer än ca 6-6,5 kilo eller vad jag är uppe. Ökat lite plötsligt nu på slutet så jag tror kroppen börjat samla på sig vatten.
    Men enligt en dröm som jag hade har de ju räknat helt fel med en månad, dvs att det inte skulle vara 9 april utan 9 mars  
    (¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 6/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita
    IdaVi: Usch stackars dig.. sömnbrist och inte helt kry mamma... Jag hoppas verkligen det vänder snart.. Kram!

Appropå stor mage.. bakifrån syns den inte alls

• chiqita

Gahh... Ett långt inlägg som är totalt OT...

Jag är rädd att vi blivit blåsta av vår hyresgäst men osäker på hur vi ska gå vidare.. Har inte möjlighet att kontakta henne då hon inte är kvar i landet. Hon sa däremot att vi både ska få betalt för hyran och att hon ska komma tillbaka i Mars. Nu har jag dock (eftersom jag inte kunde sova då tankarna är för många), gått igenom vad som låg i hennes postlåda. Men hon har ju kvar nyckeln till lägenheten så jag hoppas innerligt att hon kommer tillbara.. I lägenheten är det skräpigt och hon har i väskorna lagt lappar som beskriver vilket värde det är på det som ligger där i.. skumt... I posten kunde jag i a falll urskilja att ett av breven var inkassovarning... De andra klarade jag inte av att se vad det var, men 2 av de var från kommunen med någon info om att hon har anmälningsplikt om ev ny adress, och att hon kunde överklaga beslutet inom en viss tid.. Vad beslutet gäller har jag dock inte koll på....

Till saken hör att hon har skött alla inbetalningar prickfritt medan hon bott där sedan Juni 2010, men just nu vet jag inte vad jag ska tro.. Blööö detta är definitivt inget jag eg orkar hålla på med som höggravid, men om hon faktiskt inte planerar att komma tillbaka så är det ju bättre för oss att veta nu då vi snabbare kan få tag på ny hyresgäst... Men om hon faktiskt planerar att komma tillbaka som hon sa, så har hon lägenheten ut April... Fast om hon inte betalar... då kan vi ju kasta ut henne innan dess...

Kan man göra en sådan fuling att man ångar upp breven och ser vad som står där för att sedan klistra igen dem? Lilla "brottsliga" jag... Men det är kanske bara något de gör på film...? hmm.. 

• chiqita

Asap: Jo det är flere saker som är konstiga men hon har redan lovat oss att hon kommer att betala i början av Mars, då är hon dessutom sen med betalningen för februari. Det hon har sagt är dock att hon då kommer betala för hela uppsägningstiden. Hon har sagt upp lägenheten just för att hon ska flytta utomlands. Vi är bara lite rädd att hon egentligen planerat att sticka och lämna lägenheten som den är...

Har i a fall pratat med min man här på morgonen och han sa att jag absolut inte ska ånga upp några brev då det är att bryta mot lagen..  Det vill jag ju inte göra.. I stället försöker jag få svar av henne genom att smsa hennes gamla nummer så får vi väl bara hoppas på det bästa. 
    Nu börjar i a fall den tidiga morgonen komma ikapp mig. Vaknade för toabesök runt 4 och kunde inte somna om efter det..

• chiqita
    Gullet: Hej och grattis Själv väntar jag 2an i April. Vår tjej tycker om att gå men har skaffat en ståbräda i fall att. Hon blir 3 år i Juli.  
  • chiqita
    Cilla och Billabong: Det är gulligt av er att tänka så men jag tror faktiskt inte att hon planerar att komma tillbaka.. Det är lustigt, när man tror att man känner en månniska, hon har ju ändå bott här i 1,5 år... Men när vi kollade vad hon lämnat i lägenheten är det mesta skräp... och väskorna som skulle innehålla deras bagage är alltså de väskor som innehåller deras värdesaker. Ja det lilla som finns av värde då... hm.. 
    I övrigt en skinnsoffa som gått sönder.. den skulle hämtas av någon släkting eller vän här i Oslo, men jag tror att hon bara lämnat det.. Samma med soffbordet.. Det mesta är som sagt utan större värde.. Vet inte riktigt vad jag ska tro men det är väl bara att vänta in början av Mars.. Detta kommer bara i helt fel tidpunkt.. Med mig höggravid så kan jag ju inte direkt fixa till lägenheten och den har slitits på under den tid hon bott där, Var helt nyrenoverad innan..

Jeje. kollat ekonomin nu och vi klarar oss utan inkomsten från hennes hyra 1 månad till och innan dess har vi ju märkt om hon kommer tillbaka eller inte..
    Nu ska jag bara försöka att slappa tills det är dags för middag. Ingen mening att fundera mer på detta då det ändå inte kommer att ge några klara svar.. Obestämd

• chiqita
    Ida: Jo kommer att ligga lågt en stund till, men har hon inte kommit tillbaka på något sätt innan mitten av Mars så vräker vi henne med omedelbar verkan.. Vi måste oavsett få fixat till där innan någon ny flyttar in..

Måste bara klaga av mig lite.. Som höggravid kvinna är det inte lätt att vara ordentligt förkyld.. (låter nästan som något i en reklam ) I går blev jag bara mer och mer täppt, men snorig, och på kvällen satt jag och min man och snörvlade i takt. Tog en slemhinneupplösande tablett som skulle få bukt på täppan i a fall så jag fick sova.. Men så i natt har det ömmat så i höfterna, lillebror har varit extremt aktiv och jag tror han har sjunkit/jobbat sig neråt.. Nu när han "bumpar" med rumpan eller vad det är så känner jag det riktigt långt ner. Höfterna har gjort ont och när jag försökt lägga mig till rätta har magen ömmat samtidigt som jag fått långdragna SD med stenhård mage som följd.  Försökte sova ut i morse men gav upp efter ett antal ilningar långt ner och mer eller mindre konstant molande i ryggslutet. 
    Jag förstår bara inte att en förkylning ska kunna göra en så matt i kroppen. Är totalt orkeslös och minsta lilla rörelse med armen känns som ett helt aerobicpass..  
  • chiqita
    IdaVi: Vi har ju problem med eksem på Agnes. Hon har haft extremt med utslag i ansikte och på hals redan från några veckors ålder. Nu visade inte allergitesterna något alls på henne då, men hon hudläkaren som vi träffade där sa att så länge som det finns utslag ska det smörjas. Om man inte smörjer tills det är helt borta får utslagen ny kraft och kan enkelt blomma upp på nytt. Den första hudläkaren som konstaterade eksem sa dock just det att vi skulle smörja 1 vecka i taget, men det menade alltså hon var helt fel....
    Vi har en starkare och en svagare kortison. När utslagen väl är borta är det superviktigt att man smörjer med fuktighetskräm. Jag brukar använda en som heter Canoderm men ska nu testa Ceridal som många här i tråden haft grymt positiv effekt av och då enbart med en smörjning om dagen.
    Har beställt från nätet istället (farmateket) för att köpa på apoteket, Den är väldigt populär och kan vara slut på många apotek, speciellt nu i vintertider. Dessutom finns den i större förpackning på nätet så jag köpte det på en gång  
  • chiqita

Miniderm gjorde ingen verkan alls på Agnes, men det kan bero på att det gick så lång tid innan de kom fram till vad det var så det var ordentligt uppblommat... De trodde ju inte alls på atopiskt eksem (böjväckseksem) i början eftersom "det får man inte så tidigt" men de hade som sagt fel.

En annan grej man kan tänka på är livsmedel.. Eksem har en tendens att bli värre om man äter tomat, citrusfrukter och något mer som jag inte minns. Googla på det

Kasperina: Det är först nu vid 2,5 års ålder som Agnes börjat klaga på att det kliar. Innan det hade hon inga som helst besvär av utslagen, inte ens när de var som värst..  

• chiqita
    Zenobia: Hmm.. Vet att hon var extremt röd och utslagig i ansikte/på halsen när vi var hemma hos pappa.. Dit åkte vi runt den 3 Augusti 2009 så då var hon ca 1 månad. Minns att hon var extremt röd redan då och vi trodde först att det var någon typ av värmeslag...
    Tror att hon var en 5-6 veckor när vi var till läkaren och kollade upp det. Då sa de i a fall att det inte kunde vara atopiskt eftersom hon var för liten för det, men de var ändå inne på någon typ av eksem.. Tror hon var runt 2,5 månad när de kom fram till att det troligen var atopiskt, men de var ändå osäkra. Fick remiss till hudläkare men det var lite väntetid så när vi kom dit var hon runt ett halvår. Då konstaterades att det var atopiskt eksem ändå och vi började behandla för det, men bara 2 veckor åt gången och sedan uppehåll 1 vecka så det blommade upp ordentligt på nytt igen. 
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8