Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Piggley: de brukar ju kolla HB först (stick i fingret) och sedan om det värdet är mindre bra kolla järndepåerna. I mitt fall var ju HB sist på 9,6 (96?) och järndepåerna visade att det inte var bra. Men nu när HB gått upp räknar jag med att järndepåerna fyllts på också..

Eshak: jo det börjar ju hända nya saker i kroppen i a fall. Exakt vad det innebär vet jag inte men kanske har han fäst sig igen..? Haft som ont i nedre delen av magen i natt.. Vem vet, kanske var drömmen om att bf eg ska vara 9 Mars sann
    Jobbigt med feber igen.. Men gullig hjälpreda du har som öppnar posten åt dig

• chiqita
    Ida: Usch så jobbigt med din mamma. Men hon mår förhoppningsvis helt bra, lite medtagen av blodförlusten kan jag tro och säkert trött. Förstår att du är orolig dock och hoppas att du snart får prata med henne.
    Ja det där med dyktekniken läste jag en del om inför första fl och någon sa här om dagen att det var det jag följde sist. Gick då helt in i mig själv och var inte mycket medveten om det som hände utanför kroppen. I a fall under öppningsskedet. De trodde nästan att jag sov mellan verkarna minns jag att bm sa. Det är precis så jag hoppas att jag klarar av att gå in i mig själv den här gången också. Då föll det sig liksom helt naturligt att göra som jag gjorde så jag hoppas ju att kroppen minns hur jag gjorde  
    (¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 6/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Galia: Ja antingen är du en naturbegåvning på att dyka eller så kanske du somnade av utmattning Tror eg inte att det är något man måste läsa sig in på heller, att det bara handlar om att lyssna på sin kropp typ

• chiqita

Det blev visst ingen Kristina utan en Estelle

• chiqita

Ida: Så skönt att du fått prata med mamma.

Tessan: Tror populariteten av namnet Estelle kommer få sig en liten ökning under året ja  

• chiqita

hehehe.. det sägs ju att magen växer snabbare med andra barnet.. Jag tror jag är beredd att hålla med..
    Här är dagens gravidmage från v 33+0 och den med Agnes i v 38+3.. Inte konstigt att jag känner av magen mer den här gången..

• chiqita
    Firren: Ja var ska detta sluta.. Om jag redan nu är så stor som helt i slutet med Agnes och när jag ser hur mycket magen faktiskt växte på slutet så gissar jag att jag kommer vara megastor i slutet av denna

Barba: Ja det är lite kul att kunna jämföra med de gamla bilderna. Så stor skillnad som nu tycker jag dock inte att det varit tidigare..  
  • chiqita
    Barba: angående ditt inlägg om okompetent sköterska.. Man kan ju hoppas att på den tid som ändå gått sedan J kom till världen borde hon ju ha lärt sig en hel del nytt, men jag förstår ditt resonemang att du helst vänder om i dörren i fall hon är där igen. Man kan inte precis som med BM säga till om byte när det gäller barnmorska vid födsel också förresten? Bara en tanke.. 

I dag vaknade jag med kliande hals och öron. Förkyld på det här sättet har jag inte varit på länge och som det kan klia... inte så man kan stoppa ner naglarna i halsen, eller skicka in dem i öronen och göra något åt det heller.  Blöhh... 

Men ikväll är det ju melodifestival igen.. Blir intressant om det blir sådant humorfiasko på låtarna som sist  
  • chiqita

gahh.. menar naturligtvis inkompetent, inte okompetent,, vad nu det är, finns det ens i svenska ordlistan Drömmer *klurar*

• chiqita
    Barb: Alltså oavsett om han visste att J ofta springer, och oavsett om han menar att J visste om att han spolat golvet är det direkt oansvarigt att förutsätta att ett barn (!) ska komma ihåg och tänka på att vara försiktig.. Även om hon fortfarande kom ihåg så är det inte heller säkert att hon förstod innebörden.. Jag blir så arg på honom när jag läser ditt inlägg.. Som förälder och som vuxen är det väl alltid upp till en själv att vara medveten om riskerna och se till sitt/sina barns bästa! Dessutom blir för fasen blött kakel ashalt!!! Det skulle lika gärna kunnat hänt när hon gick...
    Jag personligen hade aldrig stått ut med det du beskriver, även om jag förstår att det inte heller är det enklaste att separera med pappan till sina barn.. Stor kram till dig gumman!  
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8