Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Glassgrisen: Kan säga att Agnes eksem i ansiktet har blivit mycket värre under vinterhalvåret, men det är väl därför det säljs så mycket "kylkräm" på vintern ochså.. Kyla torkar väl ut, eller vinterluften är torrare om jag inte tänker helt galet... Ceridal är ju ofta slutsåld på vintern så tror det är vanligare med utslag då rent generellt.. 
    (¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 6/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Nu såg jag bilden på Cillas pojkar.. Hade fullstændigt missat den.. Så søta!

• chiqita
    Kasper: Ökade symtom är ju jättepositivt! Känns som att det går åt rätt håll den här gången och jag är så klad för dig! Kram
  • chiqita

Piggley: Som kvinna har man alltid rätt

• chiqita

Hehe.. hade världens graviddröm inatt.. 
    Låg inne på förlossningen med värkar. Hade en rätt lång latensfas.. Eller lång och lång, ett par timmar i a fall, men så plötsligt kände jag att nu kommer han och då gick det fort. Men.. Det var ju inte slut där.. 

Efteråt kom ännu en lååååång latensfas då det visade sig att det fanns en lillasyster där inne också, fast hon kände sig inte alls redo att komma ut.. Vi var på dagen efter när jag vaknade av att min dotter febrilt försökte väcka mig.. 

Hon kastade plast i ansiktet på mig, (åtminstone var det så jag upplevde det), lekte irriterande med att smälla med Ipadlocket högt, (åtminstone lät det så),  försökte krama mig, men jag var verkligen irriterad och morgonsur i morse, sågot som ytterst sällan händer, ja i princip aldrig..

Tror jag måste vara lite extra snäll mot henne när hon kommer hem sedan...  

• chiqita

En lite fundering.. Min svärmor babblar på om att jag bara måste se moderkakan, det är ju "livets träd".. Men så i går såg jag hur de visade den för en av de unga mödrar som går på TV här i Norge.. Den var ju inte ett dugg positiv att se på, blev nästan mer äcklad, men det kanske var för att det var någon annans?.

Tänker i a fall att då ser jag hellre på mitt barn och myser med honom än att ägna tid till det. Klippa navelsträngen vill jag inte heller göra, navlar har jag liksom fobi för sådet kan gärna mannen få göra..

Hur tänkte ni andra kring detta? Reflekterade ni ens över det? Om någon av er har sett moderkakan, var det en sådan livsomvälvande upplevelse som svärmor beskriver det? Jag har liksom svårt att tro det... Obestämd

• chiqita
    Mrs Firren skrev 2012-03-01 11:28:36 följande:
    Mr F klippte navelsträngen. Jag minns inte att jag var medveten om själva klippet, jag hade fullt upp med underverket.  

Vilken dröm du hade! Själv hade jag sexdrömmar inatt. Trevligt, trevligt.  
    Hehe.. Fin beskrivelse.. Tror jag har bestämt mig för att inte se moderkakan och ska prata med bm om det nästa gång samt ta det med mannen.. 

Sexdrömmar ja.. hehe.. vilka drömmar man kan ha som gravid..  
  • chiqita
    Zenobia skrev 2012-03-01 12:12:26 följande:
    Ja såg Edwins moderkaka, bad om att få se den och sen tog även sambon kort på den Så skum är ja

Tack för alla kommentarer om moderkaka och "jaha"-upplevelse.. Nu vet jag i a fall att jag inte planerar att se den. Svärmor får tycka det är hur häftigt som helst..

Nu precis fick jag det mest överraskande samtalet.. från vår hyresgäst i utlandet. Hon har ändrat sig och önskar bo kvar i lägenheten fram till Augusti. Skulle ta sig in till byn idag då hon inte har Internet hemma där hon bor.. Tänk, det trödde jag aldrig... Hon kommer hem med sin son i mitten av mars.. Intressant... 
  • chiqita

Kasper: Jo det kan man gott säga.. speciellt som vi nästan var säkra på att hon hade stuckit för gott.. :-O

• chiqita
    Zenobia: hehe.. men de fick i a fall ut henne  Vilken glad och härlig bild!  

Firren: Jo vi får hoppas att hon pratade sanning nu.. Fast samtidigt tänker jag, det hade ju varit busenkelt för henne att inte höra av sig mer alls, jag hade ju aldrig hittat henne. Men det att hon faktiskt ringde - är ju inte billigt att ringa från Afrika kan jag tro, att hon bad mig ta in hennes post.. Återstår ju att se när betalningen kommer in på kontot då.. men ja, jo.. Förvirrande är det i a fall...   Obestämd
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8