30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Tips på en bra sida med riktigt många husmorstips för att rengöra massa olika fläckar och lukter - www.dopguiden.se/gordetsjalv/husmorstips.html
Tips på en bra sida med riktigt många husmorstips för att rengöra massa olika fläckar och lukter - www.dopguiden.se/gordetsjalv/husmorstips.html
Hehe, vilka fina planer du har Glassgrisen
Jag har en känsla av att här kommer plötsligt vattnet gå och därefter kommer värkarna i ett huj så det gäller att skynda sig till sjukhuset.. Bara en känsla jag har men noll pejling på datum
Barba: Usch din stackare som har det så där... Stora kramar!
Här har vi haft en dag av tjat om välling från i morse tills kvällen närmade sig. När jag vid 18-tiden frågade A om hon ville ha välling utropade hon ett glädje-JAAA!!! När hon fick den tog hon mig i handen och sa att hon ville gosa med mamma. Lillhjärtat mitt..
Vi satte oss i soffan och hon kröp upp i mitt knä med vällingflaskan tryggt i munnen och kort därefter hörde jag henne andas djupare och djupare och när jag såg dit satt hon och sov. Hon var helt slut stackaren och det var noll problem att lämna över till mannen som fick bära henne upp.
Med facit i hand funderar jag på om hon helt enkelt inte varit helt i form idag. Mer gnällig och när hon känner sig sjuk tjatar hon alltid om välling. Hon har knappt ätit på hela dagen, däremot sprungit på toaletten säkert 50 ggr för att kissa. Hon visste nog också om att hon inte var så pigg eftersom hon började med att vilja borsta tänderna redan vid 15-tiden och därefter tog upp det igen ett flertal gånger..
Känns lite snopet att jag som mamma missat tecknen på att hon kanske helt enkelt inte känt sig frisk, och när jag tänker på det så har hon även sagt ett flertal ggr att hon fryser idag, fast hon har ju inte varit febervarm eller så. Kanske ska låta henne sova ut i morrn och låta henne stanna hemma från dagis.
Pysslig: Kom precis på att du kanske inte menade din syster i sista inlägget..
Grattis till lyckat RUL Galia!
Det var i a fall en pigg liten tjej i morse som när hon satt på toa började skratta glatt och länge. Frågade vad hon skrattade så åt och fick till svar "pappa" och sedan skrattade hon vidare. Härligt med en glad tjej i a fall. En annan kul grej var att blöjan, som jag bytte vid mednatt när hon kom in och ville sova med oss. Den nya blöjan var i a fall helt torr när hon vaknade strax före åtta i morse. Så hemligheten verkar vara bara 1 välling på kvällen och gärna läggning före 18
Hej hej Tessan! Känner igen ditt nick men osäker om vi pratat med varandra.. Fd Hormonstinn här
Min förlossning började med känningar vid 9-10 på kvällen. Ställde mig i duschen ngn gång på natten då verkarna börjat bli regelbundna. Vid 5 på morgonen efter åkte vi in och var då 3-4 cm öppen. Typ 11.30 gick fosternattnet som var grönt och istället för att föda i badkar blev det ambulans till stora kliniken och lustgas. 12.30 kom hon ut med sugklocka och jag trodde jag skulle dö, men så kom hon upp på mitt bröst och allt vad helt rosenskimrande underbart
Kan tillägga att jag varit på akupunktur på dagen när värkarna satte igång och sa då att "nu vill jag att hon ska ut", varpå hon satte nålar för att sätta igång det och det gick ju igång så jag tror det hjälpte.
Ego: I går tror jag att jag fick spår av slemproppen på pappret när jag var på toa, liksom lite rosafärgat.. Inte mycket dock.. I dag har jag börjat samla på mig vatten i händer och fingrar verkar det som. Tycker kanske att jag ser mer normal ut i ansiktet också och inte så mager som innan.. Vigsel- och förlovningsring var i a fall inte lika lätt att ta av som innan så jag är rätt säker på att kroppen samlat på sig vätskan jag var törstig på igår.. Det märks att det närmar sig även om det garanterat är minst några veckor kvar..
Någon som vet förresten vad som får kroppen att samla på sig vätska och varför man kan se ploffsig ut i ansiktet innan fl?
Gjorde förresten extra blod- och urinprov igår och på 2,5 vecka har HB äntligen börjat stiga igen! Sista testet visade ju HB på 9,6 och nu hade det stigit till 11,4 Urinprovet var helt fint!
Sessean fick en dotter i morse