Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Firren: Kolla annars in Asos.com. Webbutik i utlandet, men gratis frakt till Sverige och gravidklänningen jag köpte där i julas var både nersatt och i bra kvalitet.
    Köpte min i "översatt rätt storlek" (dvs strl 10 för 36 som jag vanligtvis har och den satt super!
    (¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 6/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Firren

Upptäckte nu att det inte går att ladda upp bilder till FL från Ipad eller Iphone.. men till fb går det ju fint.. Tycker FL borde fixs den funktionen innan lillebror tittar fram  

• chiqita
    Asap: Wow vilket pris!

Har en liten fundering.. Nu när slutet närmar sig anser ni att det är normalt eller inte att rörelserna på bebis blir tydligare. Läst att det kan tyda på för lite fostervatten, men om man har en fin rundning på magen så ska ju det tyda på bra med fostervatten. Är inte orolig bara fundersam hur man ska tänka.
    Tycker samtidigt att det borde vara normalt med tydligare rörelser eftersom bebis ju får mindre utrymme på sig att röra sig.. Drömmer 
  • chiqita

Så underbart det låter Älgen!

Firren: Jag har nog hört att det kan skilja totalt med hur bebis är i magen och på utsidan.. Men nu när jag tänker efter så var ju Agnes väldigt rörlig i magen och bara här om dagen sa jag att "jodå, hon har verkligen myror i rumpan för inte sitter hon stilla långa stunder inte"  
    Lillebror är dessutom ännu mer kickig och aktiv i magen så jag räknar nog med att det blir ännu ett aktivt barn, dvs ännu aktivare än Agnes om jag ska gå efter aktiviteten i magen.. Förvånad 
    Fast jag hoppas att han blir liiiite lugnare utanför magen än inne i magen i a fall..  

• chiqita

En annan fråga... ni som fått barn igen/minns hur det var.. Märkte ni av ökad aktivitet på slutet inför förlossningen eller var det typ samma eller lugnare?
    Såg igår att magen sjunkit ner nu och när jag böjde mig fram för att säga natti till A så var det precis som om någon lutade en vattenmelon mot mina lår..
    ..Nejdå, jag sitter inte alls och analyserar tecken på vad som ev kan vara på gång i det närmaste

• chiqita

Börjar det inte vara dags för Mosing snart förresten? Hur känner du dig om dagarna? 

Bustösen och Lady, nu är det ju inte sååå långt kvar, vi närmar oss målet!  

• chiqita
    Ida: Jo visst glömmer man fort.. Om jag minns rätt om A så var hon lika aktiv som vanligt, tror jag..

Hur många har förresten fått se den välkända slemproppen innan fl? Jag tror inte att den gjorde synlig entré för mig förra gången... 
  • chiqita

Kasperina: Men gumman.. du tog ju Postafenet för att slippa må illa Spännande att VUL närmar sig!

• chiqita
    Ida: Så fort det gick ändå Hur märker man att vattnet sipprar och det inte bara är vattniga flytningar förresten?

Firren: Jo den kan ju återbildas om den släpper tidigt men så i slutet borde det vara ett tecken på att saker är på gång att ske tänker jag.. fast man vet ju aldrig, kroppen är ett mysterium  
  • chiqita

Hahahaha, minnet är verkligen kort ibland.. Läste min födselberättelse i bloggen om Lillan precis. Där stod att slemproppen faktiskt visst släppte två dagar innan fl körde igång. Hade totalt glömt bort det. Stod också hur jag upplevde förlossningen och nu ser jag faktiskt ännu mer fram emot förlossningen och tycker det ska bli spännande att se hur den här blir. Tror jag ska göra mig en kaffe latte och gå in och läsa en gång till    

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8