Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Hihi, jo vi får hoppas på ett slurp eller ett pffft Firren

Mosing: Wow en vecka bara.. Jag är så avis.. men jag hoppas/tror fortfarande att lillebror kommer att kika fram tidigare.. Vi får väl se om jag har rätt.. Tror i a fall att det kommer gå galant för dig. Visst kommer det kanske ett litet aj här och där men tänk ändå vad spännande att få se hur den här förlossningen kommer bli jämfört med den förra

Galia: Ja ännu är ju inte den 9e här så vi får se.. Jag vet inte vad jag ska våga tro eller hoppas på.. ju närmare datumet kommer desto mer tveksam blir jag. Fast det har ju inte alls känts som det varit på gång för en del och ändå gått igång. Personligen hoppas jag ändå att det är den 9 Mars som gäller, eftersom jag är galet less på dels hormonsvängningar, en liten portion depp, ont här och där och nu igen en klump i halsen så jag inte riktigt kan förmå mig själv att äta... i a fall inte på förmiddagen, däremot till middag brukar det gå ner en del.. 

Pysslig: hehe.. jag var så inne i mig själv när vattnet gick att jag bara minns att de sa att det var grönt, hur det faktiskt såg ut eller kändes minns jag inte alls..

Jag har verkligen blivit ett hormonmonster här hemma och det ger mig dåligt samvete gentemot A framförallt.. Har noll tålamod rätt vad det är och hon som är i trotsåldern och vil/kan-själv-åldern. Egentligen tycker jag att det är positivt att hon tar för sig saker själv men det tar ju sån tiiiiiid och vissa saker tycker inte jag att hon ska göra själv heller, som tandborstning t ex.. Hon pussade massor på mig i morse så jag tror nog att hon tycker om mig trots mina små svängningar.. 
    Samtidigt känner jag att jag vill gråta över minsta lilla, känner mig tidvis otillräcklig och ensammen, trots att jag vet att jag inte är det. Men hormonerna har verkligen tatt fart nu sedan 1 vecka tillbaka och då får liksom inte det sunda förnuftet helt utrymme... Får väl tacka högre makter att jag inte varit så hormonell tidigare i graviditeten och bara hoppas att det snart kommer fram en liten bebis

Hormonerna har även satt sig i håret.. helt plötsligt blir det fett på bara någon dag och känns inte alls likadant som tidigare.. "Bara" 30 dagar kvar nu till bf enligt FL Fast om jag ska gå efter den Norska uträkningen är det 33 dagar kvar, fast enligt deras beräkning är jag gravid i samma vecka+dag och ska inte vara gravid mer än 280 dagar, som beräkningen på FL alltså.. skumt

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 6/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita
    Eshack: hehehe vilken fin beskrivning! Precis så kan det låta här hemma med nu om dagarna och det är Alltid mamma som gäller, men om kvällarna kan pappa gå bra också. En mysig sak dock är att hon numer alltid vill "dosa" med mamma framför TVn när hon ska nattas med kvällsvällingen och sedan går vi upp och bråkar lite kring tandborstningen innan hon lägger sig med en film i sängen.

Glassgrisen: Å ja.. så blir jag också.. Galet irriterad för minsta lilla och inget jag kan göra åt det direkt.. Men som tur är har jag lugna stunder med.. Det jobbiga är bara att jag känner att jag inte har kontroll över hur jag reagerar.. Hoppas det går över när lillebror är här..

Elsis.. Oj ja.. om han kommer nu blir det ju kanske kuvös.. Hmm.. Hade inte helt tänkt på det.. fast samtidigt skulle det vara så skönt om han ville komma fram.. Men han kommer när han känner sig redo helt enkelt..

Har pratat idag med en väninna som står mig nära som en syster och hon vill gärna finnas där för mig när det är dags. Sa att det viktigaste är ju att Anders är nära men jag ser gärna att hon är med som ett mentalt stöd fast kanske att hon väntar utanför.. Hon blev så glad att jag kände att jag ville ha henne i närheten så nu är det i princip bestämt. Ska bara kolla med BM så att det är okej att göra så.  
  • chiqita
    Glassgrisen: Min mans familj har sommarstålle mellan Varberg och Falkenberg Inte vid havet däremot nära till GeKås (Ullared)
  • chiqita
    Elsis skrev 2012-03-08 09:48:42 följande:
    Chiqita, det låter ju nästan lika underbart som nära havet;)

Galia: Har inte testat själv men vet några i Apriltråden som gjort det och någon stämmer det för men andra inte så det är väl 50/50 att det är riktigt

Här har jag haft extrema molningar i ryggslutet som sträckt sig ner i skinkan och höften. Tänkte först att lillebror måste ha kommit åt ishiasnerven eller något. Men nu sitter jag med en molande värk i magen och plötsligt slog det mig att det är ju så här mensvärk brukar kännas för mig. Kan ju inte låta bli att överanalysera
  • chiqita
    asap skrev 2012-03-08 12:25:04 följande:
    chiqita - Jag har också mensvärk. Fast det krävs ingen Einstein att analysera varför i mitt fall.
  • chiqita
    Kasper: I början av den här graviditeten var det mer eller mindre exakt som med Agnes. Samma idéer om vad jag ville äta, illamåendet som började i samma vecka, hur jag mådde och hur jag var. Det gjorde mig förvirrad eftersom jag ändå trodde att den här gången är det en kille, en frisk liten pojk. Men det var ju just det det var. Hur lika graviditeterna än ter sig så kan det alltså vara totalt olika kön
  • chiqita

Ida: Oj, spännande.. så om det råkar bli en till bilr det eller?

Tillbaka från bm nu i a fall..
    Vikten har totalt ökat med 6,5-7 kg under graviditeten hittills
    Är i vecka 36+1 idag enligt hennes anteckning, men jag tror hon skrev fel
    SF 34
    Bt normalt (hon glömde skriva in det)
    Urin bra
    Han låg riktigt långt ner nu och huvudet var i princip fäst (igen)

Har haft en massa kännbara SD och molningar i ryggslutet. Förvärkar i går som inte gick över trots panodil. Då var de med ca 10 minuters mellanrum men i dag verkar de ha lugnat sig. Gjorde ju inte värkont i går så därför ringde jag inte in, men komfortabelt var de inte. BM sa att ser jag bara till att ta det lugnt så han stannar där inne till nästa vecka så får jag i a fall vara på kliniken jag valt. Sker något innan dess blir det vanlig födoavdelning, men det vill jag ju inte. 

Köpte i a fall halonbladskapslar i dag. Någon som vet vad som är rekommenderad dygnsdos på de? Hittade först ett par på Sunkost som med en dagsdos om 2 kapslar per dag skulle ge 960 mg, men de jag köpte på butiken sa att man skulle ta 6 kapslar per dag och det skulle innebära 2160 mg. Står på båda att rekommenderad dagsdos inte bör överskridas. Hmm.. med lite enkelt logiskt tänkande säger det mig att det inte helt går i hop Drömmer

• chiqita

Mosing: Stackare som är magsjuk.. Hoppas inte det kör igång nu då kroppen kanske inte är utvilad nog att hantera en förlossning. 

Ida: Man vet aldrig.. rätt vad det är händer det..
    Jo jag vet att det inte är så många kilon, på ett sätt skönt men bm är lite oroad över det, speciellt som hon fick höra av en annan bm som träffade mig förra gången jag var gravid, att jag magrat så. Men som jag sa var ju vikten lägre innan den här graviditeten än förra gången så det är klart att det påverkar.  Samt att jag var så illamående som jag var under den här.. 

Fredag tjejer! Hoppas alla får en underbar helg!!!
    Kramar 

• chiqita

Whohoo, dubbelt så kul nyheter i syskonkämpartråden!

• chiqita

Glassgrisen: Så skönt att ni bestämt er för namn! Vi är ju så gott som bestämda, fast personligen är jag övertygad om att han ser ut som något helt annat än det vi tänkt. Vi får se, lutar mot en Hugo men kanske blir det en Adam, eller något helt nytt kanske

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8