30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Hihi, jo vi får hoppas på ett slurp eller ett pffft Firren
Mosing: Wow en vecka bara.. Jag är så avis.. men jag hoppas/tror fortfarande att lillebror kommer att kika fram tidigare.. Vi får väl se om jag har rätt.. Tror i a fall att det kommer gå galant för dig. Visst kommer det kanske ett litet aj här och där men tänk ändå vad spännande att få se hur den här förlossningen kommer bli jämfört med den förra
Galia: Ja ännu är ju inte den 9e här så vi får se.. Jag vet inte vad jag ska våga tro eller hoppas på.. ju närmare datumet kommer desto mer tveksam blir jag. Fast det har ju inte alls känts som det varit på gång för en del och ändå gått igång. Personligen hoppas jag ändå att det är den 9 Mars som gäller, eftersom jag är galet less på dels hormonsvängningar, en liten portion depp, ont här och där och nu igen en klump i halsen så jag inte riktigt kan förmå mig själv att äta... i a fall inte på förmiddagen, däremot till middag brukar det gå ner en del..
Pysslig: hehe.. jag var så inne i mig själv när vattnet gick att jag bara minns att de sa att det var grönt, hur det faktiskt såg ut eller kändes minns jag inte alls..
Jag har verkligen blivit ett hormonmonster här hemma och det ger mig dåligt samvete gentemot A framförallt.. Har noll tålamod rätt vad det är och hon som är i trotsåldern och vil/kan-själv-åldern. Egentligen tycker jag att det är positivt att hon tar för sig saker själv men det tar ju sån tiiiiiid och vissa saker tycker inte jag att hon ska göra själv heller, som tandborstning t ex.. Hon pussade massor på mig i morse så jag tror nog att hon tycker om mig trots mina små svängningar..
Samtidigt känner jag att jag vill gråta över minsta lilla, känner mig tidvis otillräcklig och ensammen, trots att jag vet att jag inte är det. Men hormonerna har verkligen tatt fart nu sedan 1 vecka tillbaka och då får liksom inte det sunda förnuftet helt utrymme... Får väl tacka högre makter att jag inte varit så hormonell tidigare i graviditeten och bara hoppas att det snart kommer fram en liten bebis
Hormonerna har även satt sig i håret.. helt plötsligt blir det fett på bara någon dag och känns inte alls likadant som tidigare.. "Bara" 30 dagar kvar nu till bf enligt FL Fast om jag ska gå efter den Norska uträkningen är det 33 dagar kvar, fast enligt deras beräkning är jag gravid i samma vecka+dag och ska inte vara gravid mer än 280 dagar, som beräkningen på FL alltså.. skumt