Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Ni som redan fött ert andra barn, hur kände ni er mentalt när det närmade sig? Jag känner liksom inte att jag kan varva ner riktigt. Djupandas går inte alls bra som sist, eftersom jag inte är avslappnad. Kan inte alls njuta av yogaövningarna som förra gången, mindfullness går sådär att fokusera på. Kanske är det sä här när man redan har barn som hela tiden tar uppmärksamheten i från en. Det känns bara så surrealistiskt och otagbart att jag ska föda barn igen. Förhoppningsvis löser det sig ändå när det väl är dags, men det känns inte bra att vara så oberedd liksom...

Gjorde förövrigt en dum sak nyss. Hon som hyrt lägenheten i huset av oss har lovat mig sin spjälsäng och då hon i går var tvungen att åka tidigare från  lägenheten, då tänkte jag prompt se till att ta upp bebissängen till oss idag. Sagt och gjort gav jag mig attan att försöka lyckas få upp den hit själv, tänkte att det borde gå fint då den har hjul på ena sidan.. Haha.. jo men visst, kom halvvägs och fick sedan be om hjälp av au-pairen. Resultatet av mitt lilla påfund är foglossning from HELL! Dumt dumt dumt... Obestämd Men nu står i a fall sängen i hallen..

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 6/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita
    Kasperina: Så jobbigt med sådan dröm, men du vet att man drömmer mycket konstigt som gravid och tankar man har, rädslor, farhågor etc. har ju ofta en tendens att kunna nästla sig in i drömvärlden.. Skönt att du fått bokat ett VUL och att du har sådana symtom som du har låter ju enbart positivt
  • chiqita

Cilla: Tack för dina ord. Känns svårt att ta in just nu men som du säger så löser det sig väl ändå när det är dags. Just nu minns jag inte mycket av hur det var sist men det kanske kommer tillbaka när man väl är inne i det liksom.. 
    Kanske därför jag så gärna vill få upp sängen också och förbereda för bebis så att jag kanske kan bli mer mentalt förberedd..  

• chiqita
    Resande: Mmm det är lite det jag är rädd för också, att han ska vara en stor bebis. Det var ju lite problem med att få ut Agnes så att de fick ta sugklocka.. Men samtidigt tänker jag att det i princip är omöjligt att förbereda sig helt för vad som komma skal i a fall. Fl kan ju ta helt andra vändningar än man tänkt sig/hoppats på så eg är det väl ingen idé att försöka förbereda sig heller typ.. med risk för att låta pesimistisk.. Det gick ju bra sist trots komplikationer så varför skulle det inte göra det nu. Jag menar, det är klart att det ska gå bra nu också! Är väl bara "go with the flow" och lyssna på kroppen. Skönt att höra att jag inte är helt ensam om mina tankar i a fall. Och ju närmre bf vi kommer desto mer tänker jag på vad som väntar..
  • chiqita

MrsFirren: Jo jag har försökt att ta mig tid på kvällen efter A gått och lagt sig. Just nu är dock mannen i en ganska jobbig konflikt på jobbet med en kollega som inte alls ser på saker som han gör det. Min man är ändå VD och har liksom sista ordet men när han vägrar rätta sig efter honom, inte är fysiskt på jobbet så man kan diskutera problemet o s v.. Kort sagt, min man har inte helt mått så bra i det sista och det har nog bidragit till att jag inte helt kan slappna av heller.. Vakna före de andra, det sker inte eftersom jag är så trött så trött och lätt kan sova halva dagen om jag får möjlighet

• chiqita
    Billabong: Jo du läste rätt.. Jag tolkar det så som att om man tar bort kommatecknet får man det "Svenska" värdet. De verkar ha ett annat mätsystem här i Norge men jag tror det är ganska enkelt att översätta värdena för sååå olika kan de ju inte vara..

Resande: Ahh så det har inte bara med storleken att göra då.. Jobbigt med så långt krystande, men fint om det var för att de inte ville att du skulle spricka  
  • chiqita
    Billabong och Galia: I Norge är normalt HB mellan 11,5-15 och i Sverige 120-150 så om man bara lägger till en nolla på den norska skalan så blir normalt värde 115-150
  • chiqita

Tack alla söta som svarat på mitt inlägg Känns så skönt att ni är fler som tänkt som jag och att det ändå löst sig. Att kroppen känner igen det som sker och att det faktiskt gått smidigare andra gången för de flesta, trots ev större bebis. Känner mig liiite coolare inför det som väntar nu

Ikväll trodde jag att det var på gång på riktigt. Molat som bara den i ryggslutet under dagen och när jag för en stund sedan skulle ta mig bara några meter så gjorde det oooont där nere. Inte alls som foglossningen. Därtill har det mjukat upp sig ännu mer i höftleden idag. Höften åker halvvägs ur led även när jag står still så har blivit en del överrörlig där.
    Nu sitter jag i soffan och kniper ihop benen Nja inte riktigt då, men vågar inte röra på mig då jag är rädd att det ska göra så ont som förut.. Fast den smärtan är väl eg inte något om man jämför med förlossningssmärtorna Tungan ute 

• chiqita

Tessan: Hehe.. glömma att åka in.. Jo att det kan gå snabbare räknar jag med i planeringen. Och sist från att vi åkte in så tog det ju "bara" 7 timmar. Det tycker jag ändå är rätt fort då det var första barnet, men jag vet ju de som det gått ännu fortare för, fast det beror väl kanske på hur tidigt man åker in också..

Oj så spännande med prinsessnamnsgissning. Då säger jag Kristina Margareta  

• chiqita

...fast det hade ju varit kul om de tänkte lite utanför ramarna när de väljer namn och inte bara typiskt svenska eller royala namn..

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8