30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Ni som redan fött ert andra barn, hur kände ni er mentalt när det närmade sig? Jag känner liksom inte att jag kan varva ner riktigt. Djupandas går inte alls bra som sist, eftersom jag inte är avslappnad. Kan inte alls njuta av yogaövningarna som förra gången, mindfullness går sådär att fokusera på. Kanske är det sä här när man redan har barn som hela tiden tar uppmärksamheten i från en. Det känns bara så surrealistiskt och otagbart att jag ska föda barn igen. Förhoppningsvis löser det sig ändå när det väl är dags, men det känns inte bra att vara så oberedd liksom...
Gjorde förövrigt en dum sak nyss. Hon som hyrt lägenheten i huset av oss har lovat mig sin spjälsäng och då hon i går var tvungen att åka tidigare från lägenheten, då tänkte jag prompt se till att ta upp bebissängen till oss idag. Sagt och gjort gav jag mig attan att försöka lyckas få upp den hit själv, tänkte att det borde gå fint då den har hjul på ena sidan.. Haha.. jo men visst, kom halvvägs och fick sedan be om hjälp av au-pairen. Resultatet av mitt lilla påfund är foglossning from HELL! Dumt dumt dumt... Men nu står i a fall sängen i hallen..