Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Tittar in i tröttdimmorna och är enbart ego när jag berättar om min dag. (Vill du inte höra hur gott jag haft det så sluta läsa nu )

Idag var jag på halvdags-spa i ca 3 h och 15 min. Såååå gott! Började med färgning och formning av bryn och vippor, därefter började hon med manikyren så nu är mina händer babylena med formade och målade naglar. Hon fortsatte därefter med en ekologisk ansiktspeeling med massage och gjorde något för att få upp blodcirkulationen. Det var sååå gott och höll nästan på somna, men så kom det lite porklämning och AJ vad det gjorde ont.. Men vill man vara fin får man lida pin.. Tungan ute 

Hon lade en fuktighetsmask runt ögonen och någon typ av fuktighetsmask av blåbär i ansiktet, visade mig med en spegel och undrade om jag tyckte det var fint - haha såg ut som ett litet monster just då . Så började pedikyren med uppmjukning av fötterna, peeling, goa krämer och till sist målning av naglarna. Hon tog därefter bort masken och avslutade hela behandlingen med chokladmassage av vit choklad på rygg och axlar. Mmmm så gott det var!

Nu ska jag gå sova igen.. så trött, så trött och somnade först vid 19-tiden. Tittade bara in en snabbis för att se vad ni haft för er idag tjejer

Kramar! 

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 6/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Asap: det går fint

Mippe och Eshak: stackare som driver sjukstuga om dagen. Tror väl eg inte att jag hade unnat mig det hela om jag inte fått det i gåva, men nu är jag så nöjd

Ceridal - finns det på alla apotek eller bara det ursprungliga apoteket? I vilken storlek och har de alla produkter där? Finns ju några att välja på men enligt webbsidan har de bara en.. Vilken storlek på tub/flaska? Behöver så mycket info som möjligt då jag tänkte be svärisarna köpa med sig då de kommer upp i morrn.

• chiqita

Bahamaz, efter Agnes kom mensen tillbaks ca 1 månad efter avslutad amning och den slutade jag med i maj året efter A är född (i Juli). Detta trots delvis amning sedan februari någon gång så här tog det tid...

• chiqita

Ahh så apoteket har enbart den lilla tuben då.. men den salvan är dryg eller? 

Lite sent att beställa från nätet nu när de åker redan i morrn men tack för tips - får se till att vara ute i tid nästa gång  

• chiqita
    Elsis skrev 2012-02-10 16:55:16 följande:
    Johanna, min E har inga tänder än, men rätt som det är släpper hon taget och nyper mig hårt i bröstet. Och fnissar den busungen.
    Vilken busunge!

Bahamaz: Usch så jobbigt men hoppas att det går över och bara blir lindrigt för en stund
    hehe, ja fram med "påsen" bara.. det sa jag också i början annars kryssade jag bara ihop benen
  • chiqita

Kan bara varna om att ullkläder och choklad inte är någon bra kompination.. Fick det på Agnes tröja i jul och la den direkt iblöt med tvättmedel och gnuggade och tvättade därefter men det blev ändå en fläck som inte gick bort. Nu är inte ull lika poppis i Sverige (tror jag) som i Norge men det kan ju vara värt att tänka på.. Om någon har tips på hur man får bort fläcken så här i efterhand så tas det tacksamt emot..

• chiqita

Psst - om ni inte redan sett det så finns det glada nyheter i syskonkämpartråden

• chiqita
    Hannapanna: Länken ligger också i TS
    Oj i kallt vatten alltså.. Men så här i efterhand är det väl försent? Ska i a fall lägga det på minnet.  
  • chiqita
    Asap: Så sött!   Tack förresten för det sända paketet. Ska se till att få satt in pengarna så snart som möjligt

Champagne: Härligt att se dig här inne. Hoppas allt går bra där hemma

Barba: Stor kram!

I natt har jag fått sova gott som omväxling.. De sista nätterna har det inte direkt varit så.. Extremt om i höfterna men så la jag amningskudden på ett nytt sätt i natt och då gick det mycket bättre! Man blir verkligen som en ny människa bara efter en natts sömn, även om jag känner mig lite sömnig nu också

Hoppas alla får en fin hjärtedag!  
  • chiqita

Shit vilka SD i natt, kændes verkligen att kroppen håller på förbereda sig för något större. När han rör sig numera är det ett helt annat mönster liksom. En annan sak jag la märke till var att det inte gjorde så plötsligt ont som det gjort när det ilat till, utan mer en känsla jag kunde acceptera. Haft som förvärkar idag också. Först har magen stramat sig samman och efter en stund har det börjat mola mer åt svanken och eskalera aningens innan det gått bort helt.. Men bara för att man har förvärkar så behöver det ju inte betyda att det är något på gång nu snart...

En till sak.. Har fått galet mycket sämre syn sedan en några dagar tillbaka.. Någon som också känner igen det från slutet av graviditeten?

Så, nu har jag varit nog ego för idag.  

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8